Inlägg från: Frokenpilla |Visa alla inlägg
  • Frokenpilla

Vi som väntar smått i September 2012

LillaBabyK skrev 2012-01-21 17:39:56 följande:
    Man får ju halsbränna av graviditet och det är som magkatarr på ett sätt.
    Prova att ät mat som är kokt och som suger upp, t ex vitt bröd och så som sagt kokt mat som inte irriterar.. försök undvik att sova på höger sida. Då kanske det känns lite bättre efter några dagar. Jag hade problem med magsyra innan jag blev med barn och fick sluta ta dom medicinerna så jag rapar och har mig hela dagarna. Känns sådär lagom fräscht. 
    Tack för tipsen! Tycker inte det hjälper vad jag äter eller att jag äter, det är därför jag tror det är magkatarr (tog ett tag att fatta det dock!!)  Kan man inte ta mediciner mot magkatarr som gravid? tänkte köpa på måmdag. Eller du kanske har något dunderkardus?

Är det vanligt att få magkatarr som gravid? har aldrig haft det innan.

Splink: mitt illamående går väldigt uppochner... var orolig i början men nu försöker jag njuta när det försvinner.
  • Frokenpilla

Det verkar som  att illamåendet börjar släppa lite...redan...6-8 bara. Gud vad skönt isf.

Våra flicknamn är:
    Hedvig, Majken, Selma, Hedda, Doris, Märta, Harriet, Hildur, Vera, Irma, Hermine

Pojknamn:
    Frank, Agatan, Valdemar, Henning, Douglas, Vincent, Arthur

• Frokenpilla

Frank har jag bestämt flera år...men såg till min besvikelse att det var påväg upp. Döpte min dotter till Alice -05 då var det rätt ovanligt...ett år senare låg det 1:a på namnlistan. Blä! vill ha något inte så vanligt.

Vara andra barn heter Alice, Klara & Ivar och vill ha något som passar.

• Frokenpilla
    Solero91 skrev 2012-01-22 12:35:50 följande:
    Alltså kan man bli sjukskriven för illamående? Kan inte röra mig utan att spy!
    Fy din stackare!! Ja, det kan man.
  • Frokenpilla
    Solero91 skrev 2012-01-22 14:27:30 följande:
    Okej skönt att höra men vem vänder man sig mot? Vårdcentralen eller barnmorskan?:) kan verkligen inte jobba eller röra på mig just nu utan att spy :(
    Jag tror du kan ringa BM i första hand, ev så kanske hon skickar dig vidare till en läkare? Får du ingen hjälp där så ring VC. Det finns ju tabletter mot illamående med som du kan få utskrivet också. Be om det.
    Hoppas du blir bättre snart. {#emotions_dlg.flower}
  • Frokenpilla

Vili: Vad skönt! och vad jobbigt att blöda hela tiden.
    Mitt illamåendet har varit hyffsat i två dagar nu...har tom varit lite sugen på mat. (dock blir jag kräkfärdig av tanken på vissa saker som tex kycklig.)

Är extermt doftkänslig och tål inte parfym eller kaffedoft.
    Kan inte dricka kaffe längre heller utan har bytt ut det mot te.

Brösten är regält ömma men värsta på kvällen. Kisssar 5-7 ggr per natt och är ganska trött.
    Annars, okej!

• Frokenpilla

Mitt illamående har nästan gått över också. Varade från 6-8. Men det kanske kommer tillbaka.
    Tror att det är en pojk, men det trodde jag när jag väntade min tjej med Cool

Har lite andra symptom än sist + att jag prickade in ÄL på dagen..

Funderar på att göra rödkålstestet! :)

Ivar, storkillen på 10år. vill ha en lillebror, Klara 6år önskar sig två bebisar och min dotter vill ha en lillasyster helst.

• Frokenpilla

Blir också andfådd..men vet ej om det beror på astman eller graviditeten.
    Svullen är jag med...särskilt om kvällarna, går ej hålla in magen alls.

oOLillaJagOo skrev 2012-01-22 23:13:59 följande:
    Tack för era svar... Skönt att höra att det förmodligen är som det "ska". Men nu ligger jag här och bölar för att jag är så rädd att barnet ska dö i PSD... ja, jag skyller på hormonern, jag är ju inte riktig på en fläck just nu... snacka om att det svänger... =)
    Jag förstår att du mår dåligt. Som du mår nu är det intye konstigt att man blir deppig eller tom deprimerad. Det är klart det är svårt att förknippa barnet med något positivt då och man börjar bli osäker på sina känslor. När du mår bättre kommer det bli bättre förhoppningsvis.
    Men, ta det på allvar om det håller på för länge, gå och få medicin och lid inte i onödan, det kan också bli värre. Vill inte skrämmas, det är ju ovanligt. Men det finns ingen anledning att må psykiskt dåligt när det finns hjälp.   {#emotions_dlg.flower}

kram

Herregud ni är värre än mig här inne...! Trodde jag bölade mycket Cool
    Har hittils böat 2 ggr. En gång för att..hrm...ja, min man inte brydde sig om mig tyckte jag, och sist för han inte ville ha sex...då kände jag mig äcklig och avtändande.

Är hemma med VAB idag. Har en dotter med feber...!  hon har varit sjuk hela hösten/vintern stackarn...
    Svinkoppor i två veckor med stora infekterade sår..och antibiotika så hon missade lucia och allt. Och precis därefter halsfluss och lunginflaammation på samma gång, med en till antibiotiakur...
    Hon som aldrig ätit antibiotika tdigare.
    Sen massor med förkylningar däremellan. Och nu igen...!!
  • Frokenpilla
    Solero91 skrev 2012-01-23 12:29:39 följande:
    Har kikat runt lite på internet men är det någon som vet om det är vanligt att få lite bruna flytningar efter sex??? Vad beror det på?
    För att slemhinnorna är sköra tror jag.
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012