Inlägg från: Frokenpilla |Visa alla inlägg
  • Frokenpilla

Vi som väntar smått i September 2012

Jag mår illa till och från...men inte mycket. Förutom inatt då när jag låg och kallsvettades..hua!
    Ringdeen trött  BM idag. Fick en tid nästa tisdag...tidigt!  något hälsosamtal? gjord aldrig det med tjejen... hade inskrivning först vecka 12..
    Jag vet ju redan allt! Cool

• Frokenpilla
    LillaBabyK skrev 2012-01-11 09:25:07 följande:
    Jag gick in i vecka 6 igår alltså och idag har jag haft som ett åksjukeillamående, ett dovt illamående och undrar om det är illamående dags eller bara att jag sovit dåligt. Only time will tell antar jag. Det nöp till ordentligt i ligamenten också när jag drogpå mig skorna tidigare, det är vad jag förstår helt normalt att vissa häftiga, halvkonstiga rörelser kan få det att hugga till?

edd - har du också gått upp i vikt? Jag har dragit på mig 2 kilo, är lite i chock. Magen ser ju likadan ut och jag äter mindre än innan! 
    Har också gått upp 2 kg...men det syns inget..funderar på om det kan ha med ökad blodvolym att göra?!
  • Frokenpilla

Saralisa: Jag förstår om du är skitskraj. Jag hade så med dottern jättemycket...det var ingen fara! det kan mycket väl vara ett sprucket blodkärl {#emotions_dlg.flower}

• Frokenpilla

Lillababyk: Ingen aning...har självklart inga belägg för det Skäms men det kändes som en bra ursäkt...haha!

• Frokenpilla
    Eddies skrev 2012-01-11 12:46:47 följande:
    Jag kan nästan klocka mina illamående tider.. som på beställning..

08.30-09.00
    12.00 - 15.00
    och 23.00-02.00

samma visa nu i några dagar =)
    Hahaha! Jag har exakt samma tider ;)
  • Frokenpilla
    Oh Mira skrev 2012-01-11 17:04:49 följande:
    Liberos gravidapp säger bland annat det där om större MF-risk om man inte mår illa. (ståR så på vecka 7). Därmed inte sagt att jag tror på det... :o)
    Dåligt av Libero att sprida massa skit. Demon
  • Frokenpilla
    AngelinFear skrev 2012-01-11 17:55:05 följande:
    Någon mer än mig som får tankar ibland på om man verkligen är redo för detta?

Jag sitter helt förstörd och vet varken in eller ut just nu, vet inte om kan klara detta eller inte med tanke på min socialfobi :'(
    Ja..jag ballar ur titt som tätt...
    Mest för att vi har en hyffsat trasslig familjekonstellation med barn som bor varannanvecka (min mans) och min som bor på heltid men är hos sin pappa varannan helg..och allt vad det innebär! Har ju haft sådan "lyx" med några år att få varannan helg barnlediga då vi kunnat sova hur länge som helst, ha sex i hela huset osv... ;) så ibland flippar jag ur och får panik. Men, det går över.

Jag tror din sociala fobi kommer bli bättre...man tvingas ha kontakt med folk när man har barn, dessutom har man en ursäkt och något som tar fokus från en själv. Min man hade social fobi innan han fick sitt första barn, och det hjälpte honom ur det. Det stärkte honom.
  • Frokenpilla

Jag vill ha en gammal vagn i 70-talsmodell...så härligt gung i dom och snygga. Men svåra att få tag på!! Hade varit lättare om jag bara ville ha en modern.

Emmaljunga är bra vagnar. Hade det till dottern, men en begagnad. Sköna att köra.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012