-
-
Samma här, det finns egentligen inget jag vill använda. Min bm tyckte att jag skulle sätta in spiral sist gång, men det kändes som att jag skulle bli gravid ändå även om jag hade det så det vågade jag inte. Har funderat på p-dator men så blir det en dyr utgift (kostar väl 4-5000) och så blir jag snål. Det kommer säkert bli p-piller den här gången, vågar inte riskera att bli gravid så tätt igen, det tillåter vare sig vår ekonomi eller lägenhet.Edds skrev 2012-05-14 14:22:26 följande:jag älskar verkligen de att jag har nästan 9 månader på mig att komma iform igen :D
Är det någon här som börjat fundera på prev medel efter fl? Det har jag... har ingen aning om vad jag skall skydda mig med då jag testat det mesta men varken p ring, p piller funkar, kondom big NO och spruta eller stav klarar jag inte av heller, spiral.. njaa.. är rätt kritisk mot de mesta haha... p - plåster? någon som testat ? :D -
Min sambo säger att han ska göra det (jag vägrar så det är inte aktuellt för min del), men jag tycker att han kan lugna sig lite. Jag skulle egentligen vilja ha ett barn till sen, men kanske inte så tätt som de andra har kommit.marla333 skrev 2012-05-14 14:30:15 följande:bara jag och sambon som pratar om sterilisering...? vi känner att det räcker med 2 barn. använder inget skydd innan, då vi haft både blodpropp och bröstcancer i släkten vid unga år. livrädd att äta piller som mixtrar med kroppen...
-
Välkommen hitHelenasoch jörgens skrev 2012-05-14 17:27:33 följande:hej här är en till mamma som väntar sitt andra barn i september får man vara med?
har en dotter på 10år sen innan så blir en liten sladdis:)
beräknad 14sep o är i 22+2(23veckor)
Hur känns det att få en till "så långt efter"? -
Jag har varit höggravid både försommar och sensommar, och nu blir det sensommar igen (men jag kommer förhoppningsvis inte vara riktigt så gravid som jag var med tvillingarna, haha). Det var rätt bra att få i maj som jag fick sist gång, då hade vi hela sommaren tillsammans pga lite pusslande med semester och föräldradagar. Den här gången blir det ju inte riktigt så.
-
idamarja: Har ni tänkt er fler barn efter detta också, eftersom ni inte tänker använda skydd menar jag?
-
Så tänker jag också, men min sambo är inte riktigt överens med migidamarja skrev 2012-05-14 20:25:36 följande:Vi är ju upplysta och medvetna människor, så vi förstår ju vad som kan hända :) Vi får väl så många barn det är menat att vi ska ha :)
-
Är det förresten någon som blivit gravid "med lite hjälp på traven" här i tråden? Tänker IVF eller andra varianter.
-
Här har det också gått mycket fortare än vad det varit tänkt. Första gången tog det dock 8 månader från att jag slutade med p-piller till att jag blev gravid, men då var det bara jag som ville ha barn. Andra gången slutade jag med p-piller för att jag blev så arg av dom och hade en tanke att sluta i tid om det nu tog uppåt ett år igen att bli gravid, rätt vad det var hade jag blivit gravid efter bara någon dryg månad (utan att vi försökte). Nu tredje gången vet jag inte ens hur det gick till. Jag ska ha blivit gravid runt jul någon gång men har verkligen inget minne av att vi skulle ha sexat då, så det är märkligt det här
-
Det är alltså de gamla huskurerna man ska ta tillIsa 84 skrev 2012-05-14 21:58:06 följande:Jag skriver inte så mycket här i tråden men jag läser desto mer.. =)
Jag har PCOS och vi försökte i ett år utan resultat, sedan fick vi hjälp hos en privat gynekolog. Så jag har ätit dessa hormontabletter Pergotime några månader, men det gav inget resultat så jag fick börja med sprutor med hormon istället, Puregon. Och det tar man precis som en insulinspruta för diabetes, direkt i magen...
Och när det efter mycket om och men bildats ett ägg så fick jag ta en ägglossningsspruta, Otrivelle.
Så efter ett år med hormonbehandlingar så tröttnade jag på att det inte tog sig när jag väl fick ett ägg.. och fick då höra talas om en gammal husmorskur.. så i smyg utan att säga till min gynekolog så började jag äta bidrottninggelé, extra E-vitamin och rosenrot samt ta en matsked linfröolja varje morgon. Började med detta den 14 december och fick ägglossning den 20e december som tog sig!! Och nu sitter jag här med en stor mage... vilken lycka!