Inlägg från: Superbia |Visa alla inlägg
  • Superbia

Vi som väntar smått i September 2012

IdaVasterflo skrev 2012-05-14 22:21:42 följande:
    Grattis! Ibland hittar man helt enkelt rätt! . Jag tror att det är många sådana här gamla recept som funkar, som helt enkelt blivit lite bortglömda i och med dagens medicin och sjukvård. Men de kunde en hel del förr också! Jag kommer alltid att tänka på min farfar när jag hör om sådana "gamla knep". När han föddes så föddes han alldeles för tidigt, vägde endast 900 g och var nära på dödfödd (andades inget och svag puls). Då tog de och doppade honom i vartannat kallt och varmt vatten, och tillslut så fick de liv i honom. Tur var väl det, annars hade man inte suttit här idag!
    Haha, det låter ju hemskt, men eftersom det funkade kan man ju skratta lite såhär i efterhand Skrattande
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • Superbia
    Flax skrev 2012-05-14 22:37:50 följande:
    Superbia: Vi försökte i över två år innan jag tog mod till mig o ringde till en klinik som sysslar med barnlöshet-utredningar, o fick komma på utredning. Efter lite undersökningar, en spolning av äggledarna och pergotime så *poff* blev det ett plus helt plötsligt! Blev helt chockad, hade börjat ställa in mig på en barnlös familj. Blir inget preventivmedel för oss i första taget, vi vill ha syskon! Känns bara som en bonus om det skulle ske, iom att det var så svårt att få till det första. Fattar inte varför vi inte tog tag i det tidigare, dock...
    Spola äggledarna låter sådär mysigt, men så länge det funkar får det väl vara värt det Glad
  • Superbia
    IdaVasterflo skrev 2012-05-14 22:48:54 följande:
    Ja kan du tänka dig att vara den mamman då!? Fy sjutton vad läskigt!
    Det är helt otroligt att de fick igång honom med hjälp av vatten! Tänk vad många barn man lyckas rädda nu som skulle ha dött förr i tiden. Men tyvärr lyckas man ju inte rädda alla Rynkar på näsan
  • Superbia

Jag har länge sagt att jag ville ha första barnet när jag var 25, men när jag väl var där kände jag att läget inte var det bästa så jag sköt på det till 26, och så blev det. Så jag har fått barn när jag varit 26, 28 och nu 29 Glad

• Superbia
    Vili skrev 2012-05-15 08:37:31 följande:
    Vi blev gravida efter första kuren pergotime enkeldos efter 15 månaders egna försök. Fick efter 12 månader reda på att jag inte hade någon ägglossning alls...inte konstigt att det inte blev några barn där inte ;)

Är enormt tacksam över denna graviditeten, min förra graviditet var spontan (p-piller barn) så det var inte väntat att det skulle bli så svårt denna gången..
    Det måste kännas jobbigt när man har fått ett barn redan och sedan tro att det ska gå lika lätt med nästa (eller det kanske man inte gör, men det finns ju förmodligen med i bakhuvudet), och sen visar det sig inte alls vara så enkelt som första gången.
  • Superbia
    SophiaSundgren skrev 2012-05-15 10:14:49 följande:
    Åh igår fick min kära vän en son som vägde 4220g och va 53cm lång och idag ska jag få träffa det lilla underverket efter jobbet och hans starka mamma. Längtar som bara den och kan tänka mig att jag kommer längta ännu mer efter bebis när jag träffar honom. :)
    Det var en stor liten en Glad
  • Superbia

Ja, det var tydligen flera stycken som fått lite hjälp på traven att bli gravida. Jag är inte så jätteinsatt i vad alla mediciner och metoder innebär, men jag är glad för er skull att det har gått bra Glad Finns det några risker med att ha fått den här hjälpen? Vad jag har fattat så är det större risk för prematurbarn och lite annat om man blivit gravid genom IVF t ex, men är det något sånt om man använt Pergotime eller så också?

• Superbia
    Vili skrev 2012-05-15 12:20:40 följande:
    nja inte när barnet väl är i magen.."risken" som jag kallar chansen är ju att man släpper mer än ett ägg så det blir tvillingar eller trillingar.
    Ja, att få tvillingar är aldrig en risk i mina ögon, bara en chans Flört

Är det förresten någon som väntar tvillingar här i tråden? Känner mig helt lost nu Glad
  • Superbia
    H44 skrev 2012-05-15 15:02:11 följande:
    Hallå tjejer. Vart har ni tecknat era gravid å sedan branförsäkring? Å hur har ni tänkt :)
    Jag har Skandia den här gången också. Enligt gubben som var här och ville sälja in försäkringen till oss för några år sedan så har de bäst ersättning och ersättning från första dagen, eller hur det nu var, så det nappade vi på. Förra gången fick jag 3000 spänn för att det blev komplikationer vid förlossningen. Första gången hade jag Folksam och då fick jag "bara" 1000 spänn för att det blev snitt.
  • Superbia

Tycker att det är jättesvårt det här med försäkringar, blir helt förvirrad, så jag räknar bara med att de aldrig ska gälla om det skulle hända något. Får man någon hjälp är det bara plus i kanten.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012