Inlägg från: Superbia |Visa alla inlägg
  • Superbia

Vi som väntar smått i September 2012

Inför förra förlossningen kände jag att det skulle bli fruktansvärt utlämnande och förnedrande att behöva ligga där och sära, medan någon annan stod och stirrade upp i skrevet på mig. Hade önskemål om att få ligga på sidan och att ha något att skyla mig med under tiden. När jag väl låg där låg jag helst i gynställning (eller vad det heter) och sket fullständigt i hur många som stirrade på mig - så länge min sambo höll sig uppe vid huvudet på mig. Det kanske inte är någon tröst, men det finns även de som ändrar åsikt under förlossningen som tur ärGlad Med det inte sagt att man inte får ha såna känslor inför en förlossning.

♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • Superbia
    Edds skrev 2012-05-23 11:20:17 följande:
    Förvirrning är det en gravid åkomma? Inom loppet av en timme har jag lyckats tappa bort min bil nyckel hemma har vänt på allt men den finns inte någonstans , glömt bort att jag varit på toa redan och spärrat sambons konto kort igen !! Det med bilnyckeln förvärvar mig mest då jag bara gått från bilen och in :( har inte tid med detta !!:D
    Helt klart en gravidåkomma! Det blir tyvärr inte bättre sen när barnet kommer Flört
  • Superbia
    TheFamily skrev 2012-05-23 22:34:58 följande:
    Då har man klarat av första passet på förlossningen! Åh vad jag har saknat adrenalkicken!! Två förlossningar var jag med om....underbart!
    Helt slut är jag!
    Nu blir det sängen på en gång börjar 7 imorgon bitti igen :)

Snart är vi där tjejjor!! Om några veckor har vi våra bebisar!!

Kraaaam
    Är det inte fler på en dag, var min första reaktion Glad
    Känns det inte lite konstigt att sitta där och se folk föda barn medan du själv snart ska vara där?
  • Superbia
    TheFamily skrev 2012-05-23 23:11:01 följande:
    Superbia: klart det är...hade massor av patienter. Mellan 14-22 förlöstes 6 patienter.
    De patienter jag hade hann bara två föda under det passet....

Jag har ju jobbat med detta i åtta år, älskar det. Är inte rädd inför förlossningen...
    Längtar bara ännu mer tills det är min tur!
    Det måste vara ett jätteroligt jobb. Hade det inte varit så lång väg dit så är det nästan så att jag hade funderat på det Glad

Kommer du föda på din arbetsplats? Det hade jag nog tyckt hade känts konstigt, att kollegorna ska hjälpa till när man själv ska föda barn, haha.
  • Superbia
    moonlaiz skrev 2012-05-24 07:12:33 följande:
    jag har med tappat orienteringen lite. när vi sitter å pratar om graviditeten så e jag tvungen att kolla mina gravidappar för att se hur långt jag e..

tror det har mycket med att göra att jag redan har en som tar så mycket energi! när jag väntade första hade jag stenkoll på vareviga dag!

ska bli spännande att se när denna vill ut=) dottern kom i 38+2. det var alldeles lagom, man slapp gå å va så förväntansfull, det kom som en surprise skulle man kunna säga=) 
    Mina andra barn har också kommit i vecka 38+nånting och jag håller med dig om att det är alldeles lagom. Det jobbiga är väl att jag har två såna gånger bakom mig och kommer nog bli extra besviken om jag måste gå över den här gången Flört
  • Superbia
    IdaVasterflo skrev 2012-05-24 11:27:31 följande:
    Haha, ja på tal om snitta eller föda vaginalt så började min läkare prata om det i måndags när jag var där. Han började med att konstatera att vi aldrig hann prata om det vid min förra graviditet och så sa han något om att jag kan ju föda vanligt även fast jag blivit snittad. "Och det hoppas jag att du vill, för annars vill jag nog ta en diskussion med dig, " sa han. Och sedan ändrade han sig och sa: "ja eller om du hemskt gärna vill bli snittad istället.. Fast jag tycker.. Men om du känner dig säkrare med.. .. "Så när han tillslut blev tyst så sa jag bara: "Jag vill helst föda vanligt, om det inte sker komplikationer förståss! Men helst av allt en vanlig förlossning." och den sucken av lättnad han fick när han slapp ta den diskussionen med mig var obetalbar! Haha :)
    Haha, ja han kom väl på sig själv med hur han hade uttryckt sig Flört
  • Superbia
    Granen skrev 2012-05-24 11:35:50 följande:
    Jag jobbar ju i en kiosk på ett sjukhus och vill inte ens föda där. Vill inte beblanda mig med kunderna när jag ska föda barn ;)
    Nej, jag hade inte heller velat föda barn i en kiosk om jag får välja Flört
  • Superbia
    förstis skrev 2012-05-24 11:29:46 följande:
    Jag jobbar också på förlossningen som barnmorska och jag kommer föda på min arbetsplats. Jag känner ju mina kolleger och visst har man sina favoriter som man önskar ska förlösa en. Jag har också funderat på dedär med att man känner folket men jag har gjort alla mina undersökningar på mottagningen med u-ljud och annat. Och när jag är i det läget som patient så ändrar jag tankeläget och ser mig som patient och inte kollega.
    Skönt att kunna koppla om. Jag hade inte ens velat att min barnmorska som jag har på MVC skulle ha förlöst mig, det hade känts för nära på något sätt. Tyckte att det var på gränsen till för närgånget när jag var där för efterkontroll sist. Det blir fel på något sätt.
  • Superbia
    Em skrev 2012-05-24 13:27:15 följande:
    Efterkontrollen var jag hemsk i sig, men nej tack, inte med min bm! Lite ot kanske....men är jag den ende som har svårt att hitta lusten när jag är gravid? Kämpar med detta...tycker att det är jobbigt mest.
    Det räcker att jag plussar så sjunker lusten som en sten, så nej du är inte ensam Glad
  • Superbia
    Granen skrev 2012-05-24 14:11:12 följande:
    :p folk som handlar jobbar på sjukhuset.
    Hade faktiskt en incident där en kvinna födde på gallret utanför entrén för ett par år sedan.. Kollegorna hjälpte till att ta emot barnet ;)
    Men vad hemskt, haha! Det är inte ett läge man själv vill hamna i direkt Skrattande
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012