Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

Vi som väntar smått i September 2012

Jösses Sofie, så söt!
    Vilka pigga ögon hon har.

• JePaLuLi

Min bm sa att man känner skillnad på huvud och rumpa genom att huvudet är hårt och rumpan lite mjukare

• JePaLuLi

Nelliepop: Ring in till fl om det gör så ont. Jag kan inte sitta rätt upp, då känns det som att huvudet är i vägen, men det är mest obehagligt, gör inte ont.
    Däremot har jag fruktansvärt ont i underlivet eller vad man ska säga. Det känns som om nån står med 1000 knivar och hugger mellan benen...

• JePaLuLi

När Slemproppen lossnat så ser man oftast en klump av gulaktigt slem. Ser ut som gelé/snor ungefär Man vet vad det är när man ser den

• JePaLuLi

Det behöver inte vara blomstrimmor i. När det är det är det dock ett tecken på att förlossningen är nära

• JePaLuLi

Bm besök, vecka 36.
    Allt såg bra ut. Lillebror ligger med huvudet ner som endast är ruckbart numer.

Sf-måttet var 33 cm, hjärtljuden 144 friska slag i minuten.
    Pratade lite om önskemål inför förlossningen och olika alternativ för preventivmedel framöver. Det närmar sig nu     

★(¯`°?.¸ ღ♥ Lucas & Linus ♥ღ¸.?°¯)★
  • JePaLuLi
    Virvelvindan skrev 2012-08-09 14:00:23 följande:
    Vad skönt att allt såg bra ut :)

Ja gud preventivmedel.. Ska väl ställas i kö på nytt för sterilisering haha.

Haha, ja det är på tal här också faktiskt. Verkar ju bli gravid bara jag tvättar karlns kalsonger. Haha
  • JePaLuLi

Det viktigaste är att man tänker på att det blir väldigt varmt i vagnen. Det är farligare att klä dem för varmt än för kallt fick vi lära oss...

• JePaLuLi

Med min första son var jag öppen 3 cm i en evighet innan det hände nåt mer. Det tog drygt ett dygn innan han behagade komma ut.

Det är ju absolut ett tecken på att det snart blir bebis

Med andra sonen var jag öppen ca 4 cm i nästan en månad.    

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012