Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

Vi som väntar smått i September 2012

Ja som med allt annat. Men både läkare och barnmorskor sa att det inte finns något som tyder på att just höger sida skulle vara värre att sova på. Har svårt att tro att alla gravida enbart sover på vänster sida under 9 månader...

• JePaLuLi

Det är säkert ingen fara Edds men ring in till förlossningen så du kan få komma in på en koll. Bättre att ta det säkra före det osäkra...

• JePaLuLi

Jag har ätit järntabletter sen inskrivningen men ändå ligger det på 92... Några tips?

• JePaLuLi

Vi väntar tredje barnet nu och med de två första så var vi i h skrev på papper som intygade att min sambo var pappan och att vi skulle ha gemensam vårdnad. Vi blev rådda att göra det innan bebisen var född, då det faktiskt hänt att något skett med mamman under förlossningen eller strax efteråt och pappan då inte har någon som helst laglig rätt till sitt barn. Att då behöva slåss med myndigheter i alla sorg och krångla med faderskapstest är nog inte särskilt kul...
    Den här gången såg vi till att vara gifta innan så vi slipper tänka på allt sånt

• JePaLuLi
    JETS skrev 2012-06-19 19:07:59 följande:
    En fråga om det här med faderskapstest, när jag väntade mina två äldre så fick man bara ett papper med sig från MVC som skulle bevittnas av två personer. På samma papper skrev även jag på om jag ville ha gemensam vårdnad. Sen skickade man in det.

Hur är det nu? Måste man boka tider för möte och grejer? Verkar mega krångligt. Vad händer om man inte gör det? Blir det fader okänd då eller?

Ja man måste boka in en tid för att få det gjort. Där bevittnas även underskrifterna av två oberoende personer.

Vet inte vad som händer om man inte gör det, men det är nog att rekommendera att göra det...
    Det handlar ju om rätt viktiga saker, en pappas rätt till sitt barn...  
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Lucas & Linus ♥ღ¸.?°¯)★
  • JePaLuLi

Tycker också att du ska ringa in LeiaBus. Det får ju lösa sig med att sambon är hemma om de vill lägga in dig, du och bebisen är det viktigaste i det här läget!

★(¯`°?.¸ ღ♥ Lucas & Linus ♥ღ¸.?°¯)★
  • JePaLuLi

Jag fick rejäl tandvärk och visste att de skulle behöva dra ut tanden längst in. Det var inga problem sa hon när jag ringde, trots att jag var gravid. Fick en akuttid i grannstaden. Åkte dit och tandläkaren lagade tanden provisoriskt, då de inte kunde röntga när jag var gravid... Blev så sur. Ytterligare en extra utgift och jag fick lova att boka en tid när bebisen var ute...

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012