Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

Vi som väntar smått i September 2012

Jag hade tagit bilen och så får det ta den tid det tar.

• JePaLuLi

Min pappa kom in på förlossningen. Han var så orolig, pratade med honom i telefonen när ambulansen hämtade oss... Första och enda gången jag sett pappa gråta. Förmodligen första och enda gången de släppt in en blivande morfar på förlossningen

• JePaLuLi

StarStruck: Jag hade så i söndags, men det gav sig till slut. Frågade min bm om detta igår och hon sa att om det inte slutar ska man alltid kontakta fl för rådgivning. Det kan vara så att man måste få något som kan stoppa upp det hela... Bättre att kolla en gång för mycket.

• JePaLuLi

FrokenPilla: Att man har förvärkar är inget konstigt. Med min tvåa hade jag det tidigt och jag var till och med öppen ett par cm en dryg månad innan han behagade komma ut Bm sa också att dessa förvärkar blir värre för varje barn.. Dock ska man vara uppmärksam på om de inte ger sig, tilltar i styrka eller blir regelbundna. Då kan det vara bra att åka in till fl för en koll...

• JePaLuLi

Jenny, 32 år. Gift, bor i Norrköping. Har två söner på 3 och 4 år så det här blir nr tre i skaran
    Jobbar som förskollärare.

• JePaLuLi

Mellie: Både jag och min man har mörkbrunt hår, men grabbarna är ljusa. Den äldsta är blåögd som sin pappa och minstingen fick gröna ögon efter mig.
    När vi var på 3D ul såg man iaf att lilleman i magen har väldigt många drag efter sin äldsta storebror.

FrokenPilla: Ja visst är det härligt! Men nu får det nog bli sista. Känner att man ska ta hand om de man har och både tid och pengar ska räcka till. Vill ju kunna uppleva massor med barnen!

Visst verkar det vara babyboom i år, har också tänkt på det.

• JePaLuLi

Edds: Man ska alltid lägga sig ner om vattnet går och bebisen inte är fixerad. Dock fick jag förklarat för mig att det bara gäller första barnet av nån anledning, men så är det väl i ditt fall vill jag minnas?

★(¯`°?.¸ ღ♥ Lucas & Linus ♥ღ¸.?°¯)★
  • JePaLuLi

Välkommen Majsan!

Thesa: Min slempropp började lossna för nån vecka sen, sen dess försvinner en bit varje dag och jag har börjat få tryck neråt, smärta i ryggen och mensvärk. Tyvärr behöver det ju inte betyda mer än att det närmar sig
    Var öppen 4 cm med tvåan i en dryg månad innan han behagade komma ut Det är tydligen vanligt som omföderska.
    Hur som helst så är det ju inte jättelänge kvar nu

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012