Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

Vi som väntar smått i September 2012

Det är bla just därför jag vill ha min man med till bm, och han vill vara vid min sida. Min svägerska var själv när hon fick reda på att dottern somnat in i v 38. Det vill jag inte uppleva!

• JePaLuLi

Förstår att det måste varit jobbigt för er båda. Säkert många tankar som for genom hans huvud då..
    Skönt ändå att de kollade ordentligt.
    Vad låg ditt hb på?

• JePaLuLi

Sen i onsdags har jag haft massor med förvärkar. De gör inte jätteont, men ondare än sammandragningar. Det ilar i underlivet och trycker på i bäckenet. Lägger han Ig till rätta tro? Jag kallsvettas och mår illa... Det är mitt tredje barn och jag känner mig som en nybörjare nu Har inget minne av att jag känt så här förut...
    Är så trött också, skulle kunna sova dygnet runt. Är superkänslig och gråter för det mesta.
    Just nu känns det jobbigt och jag vill bra få ut den lilla skrutten så jag kan få tillbaka min kropp.

• JePaLuLi

Vi hade Babytravel med hårdlift till grabbarna och har varit supernöjda! Så nöjda att vi kommer köpa en Babytravel även till den här bebisen

• JePaLuLi

Det här med namn är verkligen jättesvårt. Flicknamn hade varit betydligt lättare här.. Vi har några förslag, men kommer nog inte riktigt överens. Inget som känns så där klockrent för mig iaf.
    Oliver, Casper, Emil, Rasmus, Elias, Isak..
    Vad säger ni?

• JePaLuLi
    Mellie81 skrev 2012-07-17 15:46:13 följande:

Jag tycker de är fina allihop, gillar verkligen Elias och Rasmus. Ligger väl ganska nära det vi har tänkt oss (Matheo eller Adrian). Men som sagt så vet man väl inte helt säkert förrän den kommer ut...?

Tack för ditt svar
    Adrian tycker jag är jättefint!

Nej, det gör man ju inte. Men det hade varit skönt att bara ha några att välja mellan  Med båda sönerna har vi vetat när de kom ut, så det kanske ger sig den här gången med    
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Lucas & Linus ♥ღ¸.?°¯)★
  • JePaLuLi

Jag väntar trean nu.
    Storebror var ju visserligen bara 12 månader när lillebror kom, men allt gick över förväntan. Det är inte jobbigare att byta två blöjor än en och de sov ungefär samtidigt
    under dagen. Med syskonvagnen var det dessutom väldigt behändigt att ta sig iväg nånstans. Vi gick oftast dit vi skulle om det famns möjlighet, det var besvärligare att böka in både dem och vagnen i bilen

• JePaLuLi

Vi försöker också få grabbarna delaktiga. De har fyllt på med bebisens blöjor i skåpet, de har valt ut hans första kläder och en liten kanin att sätta i baljan. Vi läser mycket om att få syskon och de ställer många frågor. Bla undrade treåringen hur lillebror kan borsta tänderna inne i magen
    De pussar ofta på magen och sjunger och pratar med honom där inne. De har varit med när vi beställt vagn. De vet att vi snart ska bädda sängen och då ska de självklart vara med, de har även valt ut nya sängkläder. De är med när det gäller det mesta helt enkelt, det är ju en stor omställning även för dem.

• JePaLuLi

Jag var också hos bm idag. V33, sf-måttet var 31, hjärtljuden låg på 147 slag och huvudet är nere i bäckenet, rörligt. Har fått UVI igen så det blev ännu en penicillinkur. Mitt hb är fortfarande lågt, men lillebror mår bra, vilket är huvudsaken!

• JePaLuLi

Nej jag håller med. Pauser är en nödvändighet. Det är inte bra för bebisarna att sitta för länge i ett babyskydd.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012