Vi som väntar smått i September 2012

Idag är jag lite sur! Lämnade ju nya blodprover i Tisdags för att kontrollera immuniseringen. Idag när jag var på läkarbesök så hade provsvaren inte kommit än, så hon lovade att de skulle ringa när de fått dem.
På eftermiddagen ringer de från förlossningen, och ber så hemskt mycket om ursäkt, men de har tappat bort mina blodprov! De finns inte på sjukhuset här, och inte i Umeå dit de skulle. Så nu måste jag ta nya prover på Måndag morgon. Gahhh!.
Lillskrutt verkar ha det bra i alla fall. Fint ultraljud och ctg-kurva! :)
Jag har varit helt tokig i dag. Målat, putsat fönster, rivit ner gardiner och håller väl på att boa om hela sovrummet tror jag. hehe..
Är på väg till spec.mvc för att träffa min läkare som kommit tillbaka från semestern idag. Hoppas att man får några vettiga besked.
Håll tummarna för mig är ni gulliga!
Vecka 38+0 idag och min bebis verkar inte heller ha bråttom! På läkarbesöket i går bestämdes inget speciellt, förutom ny tid på Onsdag. Och ska jag vara ärlig så känns det rätt okej faktiskt. Livmodertappen var bakåtriktad och helt sluten, så de ville inte börja mixtra med någon igångsättning så länge jag inte börjat mogna själv, och så länge bebis mår bra.
Och det verkar h*n ju göra! Fortfarande + 15% så det blir säkert en bebis på över 4 kg innan det är klart.
Det kändes faktiskt ganska skönt på något sätt att ha kanske i alla fall en vecka till på sig innan bebis anländer.