Inlägg från: IdaVasterflo |Visa alla inlägg
  • IdaVasterflo

Vi som väntar smått i September 2012

Superbia skrev 2012-08-28 14:34:59 följande:
    Vändningsförsöket idag lyckades. Det gick lite trögare än förra gången, men efter mycket slit fick hon runt den. Hon själv hade inte trott att det skulle gå, så hon blev nästan förvånad när det var klart. Nu hoppas jag att den ligger kvar så och väljer att komma ut i början på nästa vecka eller något sånt
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916

Härligt att det lyckades!
  • IdaVasterflo
    Edds skrev 2012-08-29 17:36:39 följande:
    hur känns en hinnsvepning egentligen? :)

Jag vill också veta! Läkaren började surra om det igår..
  • IdaVasterflo

Edds: det är bara gammalt skrock (eller okunskap eller vad man nu vill kalla det.) Har hört den förr, men det stämmer inte! :) Har också hört någon gång att det ska hända samma sak om man står på en stol.. Och det stämmer ju inte heller. Så oroa dig Inte!

• IdaVasterflo
    pepitaz skrev 2012-08-30 16:52:49 följande:
    Har faktiskt aldrig hört talas om det din mamma berättat..en gammal skrock kanske.. Hade en fråga till er, hur långt brukar det ta efter att huvudet fixerat sig att föda? Jag fick min förra flicka i v. 30 så jag har aldrig gått så här långt, allt e som nytt för mig....

Huvudet kan fixera sig rätt så tidigt. Runt ve ka 36 tror jag är ganska vanligt för förstagångsföderskor, och lite senare andra gången. Min dotter var fixerad i vecka 37 ungefär, och är född i vecka 42+0. Den här bebisen var ruckbar iförda veckan, men jag tror att h*n har fixerat sig nu. Vecka 38+2 idag.
  • IdaVasterflo
    pepitaz skrev 2012-08-30 18:16:32 följande:
    IDAVESTERFLO: jaha så det kvittar när huvudet fixerar sig...synd,var hos barnmorskan idag och huvudet var nästan helt fixerad..och fick för mig att det var dax snart..men men då är det bara att vänta...:P vet du inte vad det ska bli? Jag kunde inte hålla mig för att veta, ska få en pojke:D
    Haha, nä vi har inte kollat vad det blir. Vill att det ska bli en överraskning. Men gud så nyfiken jag är nu!! Och vi som kutar på ultraljud var och varannan dag, är nästan på väg att fråga varje gång vad det är för kön. :p Men har jag lyckats hålla mig hittills så ska jag väl kunna hålla mig några dagar till.
  • IdaVasterflo
    Den lilla M skrev 2012-08-31 12:54:32 följande:
    Kom precis hem från koll på BB och dem vill börja sätta igång mig redan ikväll så om några dagar borde bebis ha kommit ut !!
    Lycka till!!    
    Teela skrev 2012-08-31 13:35:36 följande:
    Jag tyckte att det var väldigt obehagligt, molade och ilade liksom. Har hittills tänkt att jag absolut inte skulle vilja göra om det den här graviditeten , men nu börjar jag bli så less på att var gravid att jag faktiskt skulle kunna tänka mig att göra en hinnsvepning :)
    Usch! Då vill jag inte göra någon. Jag tyckte det gjorde så ont när de skulle göra undersökningar och vara där och töja och ha sig, när jag skulle få min dotter. Tyckte det var mycket värre än att krysta ut ungen! :P 

----
    Jag börjar känna mig konstant hungrig. Åt för en och en halv timme sedan och har redan börjat fundera på vad jag ska stoppa i mig härnäst. Suck! Men men, jag är ju i vecka 39, så jag får väl vara glad att det behovet inte kommit tidigare!

Känner mig också otroligt seg och hängig. Ont i huvudet och känner mig irriterad. Massor av folk runt omkring mig som är förkyld nu också, och jag vill inte ha någon förkylning nu när det är så nära.
  • IdaVasterflo

jag har inte direkt svårt att sova, men jag vaknar rätt ofta och kan bli påverkad av ljud i sömnen ändå. 

I natt var det en helikopter som surrade ute någonstans, ganska nära, så jag vaknade och funderade vad som stod på, ifall de letade efter någon eller så. 
     Och sen har jag drömt hela natten om polisspaningar, krig och UFOn och allt möjligt. Var helt slut när jag vaknade!

• IdaVasterflo
    marla333 skrev 2012-09-02 00:05:55 följande:
    tycker också bebisen kan komma när den är redo. vill inte stressa fram nåt. hört att det är större risk med sugklocka om man stressar fram nåt. är livrädd för sugklocka, har ni sett hur den ser ut? så jag går och är sur och svär över att bebisen inte vill komma ut än...
    Tycker inte sugklockan ser så farlig ut. Som en liten plastkopp som läkaren sätter fast på bebisens huvud och sedan pumpar upp ett tryck med en handpump så att den fastnar.

• IdaVasterflo
    TheFamily skrev 2012-09-02 14:29:37 följande:
    Ida: jag måste ändå komplettera ditt inlägg om sugklocka. Den bild du har lagt ut är på en kiwi-klocka. Dvs en sugklocka i plast man kan lägga om bebisens huvud är väldigt långt ute redan och om mamman orkar krysta ordentligt.
    Den vanligaste klockan man lägger är av metall och är kopplad till en maskin som gör att det blir undertryck och sugs fast på bebisens huvud.
    Den är iof inte heller läskig och de som går igenom proceduren bryr sig inte om utseendet på själva sugklockan för man är fullt upptagen med att hjälpa till att krysta.
    Kram
    Ja just det! Glömde bort att det fanns en till. Men det var den sorten som de visade på föräldrautbildningen, men de nämnde även att det fanns en till. 
  • IdaVasterflo
    naggym skrev 2012-09-03 07:00:23 följande:
    Fick en pojke 1/9 21.26 3590g och 50cm! :) allt gick bra..

Grattis!!
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012