Inlägg från: Kaksmulan1 |Visa alla inlägg
  • Kaksmulan1

Vi som väntar smått i September 2012

gud va jag tyckeer tiden går sakta. har fär mig att tiden flög fram när jag väntade sonen... härligt med sol idag, dock har lilleman feber och vi fåe hålla oss inne, ska nog ut och peta i rabatterna när han sover middag dock! ni som är omföderskor, va det nån som födde före BF, prematur, och hur resonerar ni och er BM inför denna graviditeten? 

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

tack lilla pluppen och bus norpan. jag födde inte sonen jättetidigt, 35+5 kom han. men det va spontan vattenavgång och vi fick väl aldrig nån förklaring till varför han va tidig. men både min storebror och jag är prematur, han född v 35 och jag v 32. så min BM vill att de ska göra en cervixkontroll, se att jag inte börjat öppna mig, i v 32 men jag är orolig att det är "sent" jag var ju rrdan född då.. 

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    HelenaC78 skrev 2012-05-02 19:34:20 följande:
    Vår dotter är född i v. 35+4, satte i gång naturligt med värkar och slemproppen som gick. Har aldrig fått någon förklaring på varför. När jag frågade min bm svarade hon bara att det är 50/50 att det händer igen... Själv skulle jag vilja ha ett bättre svar, men det kanske inte finns?!
    skönt att höra att man inte är ensam om att inte fått svar... min BM tror visserligen att det blir tidigt den här gången också, men vill liksom inte ställa in mig på det heller, då kan ju sista veckorna bli riktigt tunga om du fattar.. att det känns som om man går över jättelänge. 
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    FijaLija skrev 2012-05-02 19:43:32 följande:
    Nu när vi är så pass långt gångna allihopa, hur ser det ut på namnfronten? Har några av er ändrat er eller står ni fast vid namnen ni haft från början?

Jag vet att jag gnällde i början om att jag inte tycker om att prata namn för min egen del. Men jag kan nog inte låta bli känner jag, låg till ju veta vad andra tycker om våra eventuella val!

Så här kommer några av våra favoriter:
    Flicka: Freja, Embla kanske Malva än så länge.

Pojke: Vilhelm, Vidar, Malte. Det känns som att jag glömt ett pojknamn. Kanske kommer på det sen :)
    Namnen ska ju helst passa ihop med våran äldsta dotters namn som är Saga :)
    här lutar det åt mollie och eira i andra namn. eira har varit en storfavoorit hos mig sedan högstadiet och mollie är min mans ide och jag gillar det.
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    Superbia skrev 2012-05-03 10:40:20 följande:
    Blir det en tjej så vet åtminstone jag vilka namn jag vill ha: Elsa Hedvig Irmelin (med Hedvig som tilltalsnamn). Min sambo har vare sig godkänt eller protesterat så jag vet inte hur spikat det är.

Pojknamn har vi inte kommit fram till något som känns helt hundra än, men några som vi har som förslag är: Astor, Vilgot, Egar, Kettil, Algot, Valle/Valdemar, Trond, Tord, Valter, Alvar och mina två superfavoriter Horgh och Thyrfing. Alla är inte tänkt som tilltalsnamn, men de finns med där. Och min sambo tycker väl att typ två av dessa är okej, så vi får se var det slutar Skrattande
    min kompis döpte sin son till simeon trym, med simeon som tilltalsnamn... kanske förslag som passar er. 
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    TheFamily skrev 2012-05-03 17:45:18 följande:
    Kapten bombus: inget speciellt förutom just färgen. Och att man får välja på vitt eller svart chassi. Tycker det är tråkigt att man inte vara kunde välja till färg på chassit och ha basicfärgerna.
    Jaja...
    Grattis till vagnen. gott att kunna börja bocka av saker på listan... 
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    TheFamily skrev 2012-05-03 20:57:06 följande:
    Kakis: tack!!
    Är likadant för mig ang brösten. Har en bh i stl 80E och den har funkat i typ tre veckor men nu plötsligt är den för liten! Brösten är stora och varma och det läcker råmjölk.

Hur är det annars? Kram
    skrattar.. ja, E lär inte räcka här heller. tänkte titta lite imorgon, vet knappt vart jag bör åka, vill ju inte köpa svindyr BH heller. jag mår ok, lite deppigdenna grav då jag är så begränsad av min smärta. inte van att inte kunna göra som jag vill. och mannen åkte till grekland i morse så nu har jag minibus själv ett par dagar och jag kan knappt lyfta honom pga foglossningarna. men men... hur är det själv?
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

själv sitter man på akuten med en himla massa förvärkar. härligt. 

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Tackar, allt såg bra ut i alla fall. ingen påverkan på luvmoderhalsen. och det va förlossning/akuten jag va på. 

Elias 100319 ~ BF 120906
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012