Inlägg från: Kaksmulan1 |Visa alla inlägg
  • Kaksmulan1

Vi som väntar smått i September 2012

Karriis skrev 2012-02-20 10:08:26 följande:
    Har inte vågat ringa BM ännu fast jag är i v11... Så jag skyller på det ;)

Oj, då är det nog hög tid! Jag gjorde inskrivning förra veckan, v. 11 för mig och det tyckte BM va sent och att det blir svårt att få RUL då det redan va fullt när jag är i v. 18, så jag får RUL lite senare. Sen är det ju värden och sånt som det är bra att dom har koll på från början så.de kan följa din graviditet på bästa sätt. Dom är jättetrevliga på mvc så ring!
  • Kaksmulan1
    Karriis skrev 2012-02-20 12:37:51 följande:
    Kaksmulan1: jag vet, första graviditeten hann jag ha möte med BM och fick MF några dagar innan andra mötet, det var inte så kul att ringa och avboka och efter det fick jag ännu ett MF så jag har bara inte vågat ringa dit ifall jag måste avboka :/

Men i vecka 7+2 fick jag se ett pickande hjärta på VUL så jag borde lugna mig, ska försöka ringa till veckan!

det kommer gå bra, förstår verkligen din oro, men det kommer gå så fint {#emotions_dlg.flower}
  • Kaksmulan1
    Alicias skrev 2012-02-20 13:18:24 följande:
    Ska göra KUB i morgon men känner mig mer nervös för att bebisen inte längre ska leva, inte har växt som den ska mm än för själva KUB resultatet. Ska samtidigt bli skönt att få titta in

ska på KUB på måndag om en vecka, känner igen tankegången men slå bort tankarna så mycket som du kan.
  • Kaksmulan1
    marla333 skrev 2012-02-20 13:50:50 följande:
    i vilken vecka gjorde ni/ ska göra kub? jag har tagit prover för en vecka sedan, men ännu inte fått någon remiss som skulle komma med posten. tänkte ringa imorron om en inte kommer idag. är i vecka 12.

jag tog prover i måndags, då va jag 10+2, ska göra KUB när jag är 12+2, man måste vara 12 fullgångna veckor när man gör KUB. när jag va där i måndasgs så sa BM att hon skulle ring angående vilken KUB tid jag skulle få, otålig som jag är så ringde jag tillbaka i onsdags (visade sig att BM va sjuk men receptionisten berättade när jag fått tid) då hade BM skrivit att jag skulle bli meddelad per brev om vilken tid jag hade fårr (det var skickat i tisdgas förra veckan då alltså) och jag har fortfarande inte fått brevet.. svamligt men hoppas du fattar. så ring och kolla med dom.
  • Kaksmulan1
    marla333 skrev 2012-02-20 14:07:17 följande:
    är det en normal tid? jag har redan passerat det och ännu inte fått tid...
    har du gjort blodprov?
    gjorde blodprov för en vecka sedan... 

nej, optimalt är typ 12+2 till 12+6, jag har ringt runt till en massa privata här i göteborg och kollat. men innan fullgångna 12 är det ingen här i göteborg som gör KUB, då är fostret för litet att man ska få rätt mått när det gäller downs syndrom, väldigt märkligt att de gör det så tidigt på nyponbuskar...
  • Kaksmulan1

LilyRose. Men din BM måste väl samarbeta med en läkare? Jag ringde min BM som sa till läkaren de har på mottagningen och så mailade han ett e recept... Jag behövde inte ens komma dit.

• Kaksmulan1

Nyponbuskar, det låter ju skumt. RUL, som står för rutinultraljud görs normalt sett i v. 18-20. Då man kan ibland kan se kön och så. Säker på att det inte är ett vanligt VUL du ska på?

• Kaksmulan1

LillyRose. Trist, men testa du postafen, det hjälper ju lite grann i alla fall. Och försök att småäta nått halvnyttigt :) har samma problem själv...

• Kaksmulan1

Jag fick faktiskt rinexin utskrivet igår, avsvällande för näsan, används vid bihålsinflammation. Minns att jag fick det när jag väntade sonen med. Sov skapligt inatt för första gången på veckor, dumt med nästäppa.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012