Inlägg från: Kaksmulan1 |Visa alla inlägg
  • Kaksmulan1

Vi som väntar smått i September 2012

idag fick jag svar på vårt moderkaksprov och vår bebis mår BRA!!!! Solig

• Kaksmulan1
    Nelliepop skrev 2012-03-05 14:32:58 följande:

oooo vad underbart att höra.... Njut och ett stort grattis till er {#emotions_dlg.flower}

tack, alldeles skakig nu när stressen släppen.. nu ska jag bara njuta
  • Kaksmulan1

Jag instämmer med föregående 2 talare. Jag älskar profylax. Födde utan bedövning, andades bara.

• Kaksmulan1

Jag tänkte såhär inför förlossningen förra gången och det var det jag sa till personalen också: ni gör det som är bäst för barnet! Säger ni att jag behöver bedövning, oavsett sort, för att det behövs för barnets bästa, då tar jag det. Vill ni att jag står på alla fyra och krystar, hade fobi för det, så gör jag det om det är bäst för barnet. Behöver ni snitta, så gör vi det om det är bäst för barnet. Grejen är.att vi kvinnor är otroligt starka och klarar mer ån vi tror, och vi är byggda för att föda barn. Så lyssna bara på experter/personalen, de gör trots allt detta varje dag.

• Kaksmulan1

Vår son är född i v. 36, spontan vattenavgång, mannen va på semester på Irland, tog 4 timmar på förlossningen och nej, alla harinte ont, för jag hade inte det. Det är absolut det häftigaste man kan göra i livet att föda barn. Enorm andrenalin och egoboost. Att faktiskt känna när barnet är på väg och hur fantastiskt det är att få det lilla pyret på bröstet är den bästa känslan i världen! Sen hur man tar sig dit, snitt eller ej är ju inte det viktigaste. När man tänker på ordet förlossning så är det inte smärta, bedövning, andning ni ska tänka på, ordet förlossning betyder BEBIS. glöm inte det :)

• Kaksmulan1
    Skoogish skrev 2012-03-08 19:45:55 följande:
    En liten fråga till vem som nu kan svara på det:

Är det någon som har piercing i bröstvårtan och fått något problem med den under graviditeten? Min började vara igen ganska tidigt - när jag började bli öm i bröstvårtorna. Kanske man måste ta ut den? Gör inte direkt ont, förutom när jag försöker justera den för mycket, men vill ju inte få något dumt utav det..

Någon?
    :) 
    jag hade när jag väntade sonen. hade inga direkta problem men blev rådd att ta ut och låta det läka igen innan amningen. kan lätt bli infekterat annars då och det är ju inte bra för bebben. bara att pierca om sedan Flört
  • Kaksmulan1
    cozmoz skrev 2012-03-14 06:09:54 följande:
    Hej Jag tänkte hoppa in här om det går för sig beräknad till mitten av september exakt dag har varierat enligt olika undersökningar.....än så länge 14/9 avvaktar UL i april. Vi var på KUB i förra veckan och fick inget roligt besked. 1:11 för DS och 1:1700 för Trisomi 13 & 18. Moderkakspros gjordes...dagen efter KUB.....sedan har det varit en helvetes vecka i väntanstecken... men så i måndags låg det ett brev från Regions Skåne .........allting var fint!       så på torsdag kan vi ringa och ev få reda på om det är en liten flicka eller pojke..... har tre pojkar som absolut vill ha en lillebror...... Lite svammel frånmig ha det bra idag alla
    Alexander 99 Gabriel 02 Tristan 07

Hej, samma son för oss då, fick inte riktigt lika dåliga siffror med gjorde moderkaksprov och den veckan vi väntade på svaret är bara ett blurr i minnet nu. Vet inte om jag gjorde nått rätt dom dagarna.. men vi fick också bra svar så nu ser vi framåt.
  • Kaksmulan1
    Superbia skrev 2012-04-09 21:41:25 följande:
    Nej, vi får åka till Göteborg och göra det privat. Kostar väl någon tusenlapp tror jag. Plus resan då som blir typ 16 mil eller något.
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120909

Tittade lite på priser på könsultraljud i gbg igår, barnmorskegruppen va billigast, 600, gjorde vårt könsul där när vi väntade sonen. Helt ok.
  • Kaksmulan1

Kickioh, precis.som du.beskriver har jag, kan knappt vända mig i sängen utan att det hugger till.

• Kaksmulan1

Jag har ju varit med i tråden sedan start men inte skrivit så mycket än, har haft en riktigt sunkig graviditet än så länge. Är.nu sjukskriven på 50% pga foglossningar så hoppas jag får lite mer energi tillbaka nu.. varit som en klubbad säl i 20 veckor snart ;) måste säga att 2:a graviditeten är så mycket svårare. Man är.gravid och svullen, mamma dygnet runt, ska sköta ett jobb och ett hem, och så ska man va en partner också! Känner att min stackars man hamnar så långt ner på listan att jag inte minns när vi gjorde nått tillsammans senast. Nån annan som känner så?

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012