Vi som väntar smått i September 2012
Här är en till hemkommen från BM. Hade fint tryck, SF mått och hjärtligt. Hade dock bår äggvita och protein i ruinen. Hoppas innerligt på UI så det inte är tecken på havandeskapsförgiftning...
Här är en till hemkommen från BM. Hade fint tryck, SF mått och hjärtligt. Hade dock bår äggvita och protein i ruinen. Hoppas innerligt på UI så det inte är tecken på havandeskapsförgiftning...
130-135 på hjärtljuden idag och det är en tjej
Den lilla m. Teutonia spirit är en bra terrängvagn med vändbart handtag, du kan alltså skifta beroende på hur terräng och hur solen ligger på. Hur smidig som helst.
Själv sitter jag i väntrummet på spec förorlossningen pga förvärkar.. härligt!
tackar, såg fin fint ut därinne, ingen inre påverkan alls så det är bara lilla trollet som busar
V.27 idag.. men vad jag tycker det går sakta.. vill ha bebis NU. när kommer ni börja tvätta upp bebiskläder och packa BB väskan? är sjukt sugen på att få allt i ordning men är ju sååå långt kvar..
Jag jobbar 3 veckor till, sen blir jag heltidssjukskriven fram till BF. Så skönt! Hoppas att FK beviljar det bara... Men har innan detta inte varit sjukskriven en dag i mitt liv så det borde va min tur! Funderar bara på hur man ska fylla 2 månaders bebislängtan med sysselsättning... Kommer antagligen klättra på väggarna i augusti :)
Miamy, antar att du menar föräldrapenningdagar, SGI är inte samma sak. Men innan barnet är 1 år så kan du ta så många dagar i veckan du vill och har råd med.. sen efter barnet är 1 år måste du ta 5 dagar i veckan eller jobba och stämpla så det blir 5 dagar, typ jobb måndag tisdag, FP ons-fre. Men detta är bara om du behöver skydda din SGI. Så det beror ju på om ni ska ha fler barn, om du tänkt jobba emmellan osv... Tror det nya är att man kan ta 30 dagar samtidigt som föräldrar, men står på FK hemsida. Dagarna enligt lägsta nivå får man först ta när barnet är en viss ålder, minns ej vilken, och då är det 180 kr om dagen... Lite svar i alla fall men i min erfarenhet så är det bara att ringa FK och fråga på, jag har alltid blivit bra bemött och informerad.