Vi som väntar smått i September 2012
Lis, tja fast vi gjorde ul i helgen när jag va på akuten och bebbes vikt va rätt på dagen... Tror mitt sf mått beror på tvärläget, bebbe har inte försökt trycka uppåt än ;)
Lis, tja fast vi gjorde ul i helgen när jag va på akuten och bebbes vikt va rätt på dagen... Tror mitt sf mått beror på tvärläget, bebbe har inte försökt trycka uppåt än ;)
Edds, jupp, det är livmodern de mäter.
Angie99. Tror du har fel, passagera sätet fram är mest utsatt då majoriteten av krockar sker i vänstersväng. Mitten bak har ju barnstolen stöd från både förar och passagerar stolen. Vi har pratat med både bilhandlare och barnbutiker om detta och de är överens om mitten bak är bäst. Men väljer ni fram så glöm inte airbagen. Sen beror det ju på om man har tvåpunktsbälte eller trepunkt bak, tvåpunkt är ju inte att rekommendera.
Ja, vi kör också isobas, helt klart bäst. Jag provade att ha sonen fram när han va liten men tyckte det var lika "störande" som att leka med mobilen när man kör. Att fånga upp en napp, få in den rätt i mun tar mer fokus från bilkörningen än jag ville. Får se hur vi gör nu när de blir 2. Och man kan ju aldrig gardera sig helt, olyckor händer, man ska göra det som känns bäst och tryggast för var och en. Det är ju sina egna barn det handlar om. Tror förövrigt att det är viktigt att komma ihåg tvärs över föräldraskapet. Lyssna på råd och åsikter men följ ditt eget hjärta och hjärna, oftast vet man vad som är bäst för sin egen familj. Och åsikterna kommer att komma! ;)
Angie, det har dom helt klart! Va mysigt... Försök sysselsätta dig nu i helgen och hör inte av dig, låt han sakna dig! Kommer göra susen.
Angie, otålighet vet jag allt om. Detta är min sambos första långa förhållande också så jag vet hur svårt det är ibland. Men jag har lärt mig att "backa" när han gör grabbgrejer, hör aldrig av mig när han är med dom, och nu kan jag få upp till 10 sms per grabbkväll med små uppdateringar, att han saknar mig osv... Så mobilen kan verkligen va en fiende.. :) nu vet inte jag vad det är ni ska se imorgon, men kan du hålla dig därifrån så rekommenderar jag det varmt, så du verkligen kan visa att du menar allvar, att du vill få det att fungera.
Starstruck. Fast gäller det FP så kan dom inte neka dig. Har du loggat in på fsk och kollat hur ditt ärende ser ut i nuläget?
Superbia. Alla är ju olika. Jag hade inte gillat om min sambo hade velat följa med på mina tjejgrejer och ringt och sms:at hela tiden jag va borta. Så för just vår del handlar det om ömsesidig respekt för att göra egna saker ibland. Därför jag satte backa inom citationstecken visste inte hur jag skulle beskriva det jag menade. Men att du vill ha med din man överallt och han dig är ju jättebra! Man får ju göra det som passar bäst för en som par. I angies situation handlade väl mycket om att han är lite förvirrad och behöver distans, då tycker jag att man ska ge det. Är ju inte en vardags situation de befinner sig i.