Inlägg från: Kaksmulan1 |Visa alla inlägg
  • Kaksmulan1

Vi som väntar smått i September 2012

Lis, tja fast vi gjorde ul i helgen när jag va på akuten och bebbes vikt va rätt på dagen... Tror mitt sf mått beror på tvärläget, bebbe har inte försökt trycka uppåt än ;)

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Angie99. Tror du har fel, passagera sätet fram är mest utsatt då majoriteten av krockar sker i vänstersväng. Mitten bak har ju barnstolen stöd från både förar och passagerar stolen. Vi har pratat med både bilhandlare och barnbutiker om detta och de är överens om mitten bak är bäst. Men väljer ni fram så glöm inte airbagen. Sen beror det ju på om man har tvåpunktsbälte eller trepunkt bak, tvåpunkt är ju inte att rekommendera.

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    Angie99 skrev 2012-06-14 08:20:43 följande:
    Va gullig du är, tack snälla du! Han har inte varit hemma på 3 nätter och vi har inte pratat sen i tisdags vid 4-tiden. Jag mailade igår natt, kunde inte låta bli. Tänkte att det är bättre än att smsa i alla fall. Skrev att jag inte brydde mig om tvätt och disk och städning längre, att det viktigaste var att han finns här. Att jag förstod att jag varit egoistisk som velat att han skulle leva som jag ville och inte på sitt eget sätt. Att han skulle ta den tid han behövde och att jag väntade på honom om han ville. Han svarade att han hoppas jag mår bra, och att han också tyckte det var jobbigt. Han vill att vi skulle vara ifrån varandra "ett tag" och känna efter.  Vad menas med ett tag på killspråk? Jag tycker det är super jobbigt redan efter 3 nätter, menar han flera veckor eller...? Usch... Han skulle komma och hämta grejer ikväll och jag ska göra det så smärtfritt som möjligt för honom. Bara krama om honom och säga att jag älskar honom och att jag hoppas han kommer hem snart. Jag mår i alla fall bättre, nu när han skrev att det finns en chans, då är det inte helt kört än i alla fall...

Men oj, detta har jag missat helt. Tänk att du klara av att inte höra av dig på så många dagar, hade jag aldrig fixat. Men bra med mail! Och bra att han svara med en gång, betyder ju att han tänker på er med. Killspråk är svårt. Tror dock inte att vara i från varandra ett tag är den bästa lösningen, även om män ofta tror det. För visst saknar man varandra, men problemet kvarstår ju när man fortsätter. Att lista ner problemen var för sig och gå igenom tillsammans funkar bra tycker jag, då ser man med en gång vad som går och lösa och inte. Sen att prata med nån, tex er BM är super, många problem man får under en graviditet bottnar ju just i att man är gravid, vi med hormoner, förväntningar och krämpor och mannen ofta med en rädsla för vad komma ska. Jag var frustrerad i vår första graviditet att min man inte förstod, längtade och ställde upp, men det va som. polleten inte trillade ner förrän han höll Elias i famnen, DÅ fattade han vad jag hade känt i 9 månader... Lite tröga är dom allt ;)
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Ja, vi kör också isobas, helt klart bäst. Jag provade att ha sonen fram när han va liten men tyckte det var lika "störande" som att leka med mobilen när man kör. Att fånga upp en napp, få in den rätt i mun tar mer fokus från bilkörningen än jag ville. Får se hur vi gör nu när de blir 2. Och man kan ju aldrig gardera sig helt, olyckor händer, man ska göra det som känns bäst och tryggast för var och en. Det är ju sina egna barn det handlar om. Tror förövrigt att det är viktigt att komma ihåg tvärs över föräldraskapet. Lyssna på råd och åsikter men följ ditt eget hjärta och hjärna, oftast vet man vad som är bäst för sin egen familj. Och åsikterna kommer att komma! ;)

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    StarStruck skrev 2012-06-15 13:36:11 följande:
    Alltså, när man skickar in ansökan om fp. Jag skickade in uppgifter om ekonomin och så för 2 veckor sen och anmälan fick den 24/5. Då borde jag få mitt beslut snart väll?

Det beror ju lite på när du vill börja plocka dagar. Men sonen ansökte jag inte om FP förrän han va född. Men har för mig att ansökan måste vara inne senast den 17:e varje månad om man vill ha sin utbetalning till "löning". Så säg att du vill ha FP för september 1-30, då måste begän va inne senast 17/8 och den 27/9 får du FP för 1/9 - 17/9 sen 27/10 får du för 18/9 - 30/9.. så när man väl gör sin begäran så är det ju bra om man söker en längre period på en gång, då blir det inga onödiga uppehåll i utbetalningarna.
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Angie, det har dom helt klart! Va mysigt... Försök sysselsätta dig nu i helgen och hör inte av dig, låt han sakna dig! Kommer göra susen.

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Angie, otålighet vet jag allt om. Detta är min sambos första långa förhållande också så jag vet hur svårt det är ibland. Men jag har lärt mig att "backa" när han gör grabbgrejer, hör aldrig av mig när han är med dom, och nu kan jag få upp till 10 sms per grabbkväll med små uppdateringar, att han saknar mig osv... Så mobilen kan verkligen va en fiende.. :) nu vet inte jag vad det är ni ska se imorgon, men kan du hålla dig därifrån så rekommenderar jag det varmt, så du verkligen kan visa att du menar allvar, att du vill få det att fungera.

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Starstruck. Fast gäller det FP så kan dom inte neka dig. Har du loggat in på fsk och kollat hur ditt ärende ser ut i nuläget?

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Superbia. Alla är ju olika. Jag hade inte gillat om min sambo hade velat följa med på mina tjejgrejer och ringt och sms:at hela tiden jag va borta. Så för just vår del handlar det om ömsesidig respekt för att göra egna saker ibland. Därför jag satte backa inom citationstecken visste inte hur jag skulle beskriva det jag menade. Men att du vill ha med din man överallt och han dig är ju jättebra! Man får ju göra det som passar bäst för en som par. I angies situation handlade väl mycket om att han är lite förvirrad och behöver distans, då tycker jag att man ska ge det. Är ju inte en vardags situation de befinner sig i.

Elias 100319 ~ BF 120906
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012