Vi som väntar smått i September 2012
Flisan, inte roligt med problem med FK. Tycker däremot att du kan ringa och "trycka" lite på dom. Jag är företagare och blev lovad av FK att så länge jag skyddade min SGI efter Elias fyllde 1 så skulle jag få samma föräldrapenning på nästa barn. Sen för en månad sedan så fick jag ett brev, efter moderskapsintyget skickats in, att jag skulle fylla i nuvarande inkomst uppgifter så de kunde räkna ut ny SGI för mig. Och jag tjänar inte alls så mycket nu när jag har barn, vabbar, hämtar på dagis osv som jag gjorde innan när jag jobbade dygnet runt.. så jag ringde upp FK, sa som det va, att jag va hysteriskt upprörd av detta brev, att jag hade blivit LOVAD vid tidigare FK kontakt att min SGI va skyddad och om det va jag blivit informerad om detta innan så hade jag inte jobbat alls mellan barnen. Varför ska JAG bli straffad för att de inte följer de riktlinjer de gett mig... Och helt plötsligt va det inga problem alls, min SGI var säker och jag behövde inte komplimentera mina uppgifter. Så att ringa och va hysterisk kan vara jätte effektivt.. speciellt om du haft en dialog med dom i januari och de nu ändrat sig!