Inlägg från: Kaksmulan1 |Visa alla inlägg
  • Kaksmulan1

Vi som väntar smått i September 2012

Flisan, inte roligt med problem med FK. Tycker däremot att du kan ringa och "trycka" lite på dom. Jag är företagare och blev lovad av FK att så länge jag skyddade min SGI efter Elias fyllde 1 så skulle jag få samma föräldrapenning på nästa barn. Sen för en månad sedan så fick jag ett brev, efter moderskapsintyget skickats in, att jag skulle fylla i nuvarande inkomst uppgifter så de kunde räkna ut ny SGI för mig. Och jag tjänar inte alls så mycket nu när jag har barn, vabbar, hämtar på dagis osv som jag gjorde innan när jag jobbade dygnet runt.. så jag ringde upp FK, sa som det va, att jag va hysteriskt upprörd av detta brev, att jag hade blivit LOVAD vid tidigare FK kontakt att min SGI va skyddad och om det va jag blivit informerad om detta innan så hade jag inte jobbat alls mellan barnen. Varför ska JAG bli straffad för att de inte följer de riktlinjer de gett mig... Och helt plötsligt va det inga problem alls, min SGI var säker och jag behövde inte komplimentera mina uppgifter. Så att ringa och va hysterisk kan vara jätte effektivt.. speciellt om du haft en dialog med dom i januari och de nu ändrat sig!

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

V. 28 idag. Härligt! 2 veckor kvar på jobbet sen kan jag bebisboa när jag är ledig. Va på h&m igår och köpte mammaharemsbyxa, fiiin, tittade på bebis kläder också men kände mig mest förvirrad. Får nog tvätta och sortera det vi har så ag vet vad som behövs... Man tror att man har koll med känns som hjärnan smälter när man står där.. sen är ju mycket saker jätte fina men inte så praktiska, lärde mig med onen att bodys som k.knäpps omlott är så mycket bättre än de som ska över huvudet.. så sånna hamstrar jag :)

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

God morgon. Jag funderar på en tur till stadens sjukhus idag då jag har kraftig ihållande mensvärk och brun flytning sen igår lunch.. alltid är det nått med denna trollungen. Angående sömn så funkar mun 2 åring perfekt, jag är helt slut efter en dag med honom att jag skulle kunna sova stående :)

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Så,nu va jag hemma igen. Ingen inre påverkan, tappen stängd och fin. Däremot trodde hon att flytningen kunde vara en del av slemproppen så jag skulle vila och avvakta.

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Jag visste heller inte att den kan släppa så tidigt. Men tror den kan återbildas när det bara är små mängder som kommer... Tror jag läst det i alla fall. Och ja, jag ska vila nu..

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    Lis skrev 2012-06-11 19:53:10 följande:
    drömmenblirsann: frågade du BM om det? jag tror inte att det är så mkt att oroa dig för men är du orolig så hade jag frågat igen. kanske bett att få göra tillväxt kontroll om du är väldigt orolig.

En undran. tror ni att det är vanligt att dom ser fel på könet på barnet på rul?
    har ju hört att det händer men är det väldigt ovanligt eller?
    till oss sa BM efter att ha titttat bara efter könet i ca 5 min: Det är en flicka. hon lät inte alls tveksam heller.

var det på RUL i v 18 hade jag inte litat på det så pass att jag köpt kläder och så efter ett specifikt kön, har ni gjort könsultraljud efter v 26 hade jag litat på det..
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    IdaVasterflo skrev 2012-06-11 20:40:16 följande:
    Fick förresten ett rätt märkligt telefonsamtal igår, så jag kände mig manad att lägga upp ett nytt inlägg livochindra.bloggplatsen.se jag förstår faktiskt inte vad meningen med det samtalet var. Helt onödigt i mitt tycke!

Sitter bara och skakar på huvudet... Att det är lov...
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    FijaLija skrev 2012-06-12 20:10:48 följande:
    Vilket stöd man får här inne! *hjärta er* Bä: ska absolut kolla upp det om det kommer mer :) Eller om jag börjar känna obehag :)

Jag fick ju lite sånt i fredags och var inne på sjukhuset i lördags och läkaren sa att det kan bli så runt de här veckorna. Men om det tilltar, kommer blod eller smärta så ska jag ringa igen. Så jag känner mig lugn.
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Lillajag. Instämmer med de andra, normalt att känna så inför första barnet. Och egentid hittar man men i början vill man inte ens ha den! Sen ja, man förändras som person, till nått bättre, en mamma, men nya prioriteringar och nya ögon på livet, jag skulle aldrig vilja byta tillbaka. Först efter Elias kom förstod jag vad allt handla om, blev glasklart liksom. Och kärlek, man älskar sitt barn ovillkorligt sen första ögonkontakten, visst, man blir arg, frustrerad, irriterad och allt möjligt på sina barn, sen ler dom, eller ligger och snarkar på mammas kudde och dagen är som bortblåst, frid och kärlek i mammahjärtat igen, så det löser sig ska du se, du kommer bli en BRA mamma.

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Lis, fast sf måttet är ju på livmodern, jag är bra rund sen innan och jag ligger lite under kurvan, va också hos bm idag. Har snarare med att du är kort att göra, att barnet tar pls uppåt. Mun bebbe ligger på tvären och gottar sig..

Elias 100319 ~ BF 120906
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012