Inlägg från: eiramis |Visa alla inlägg
  • eiramis

Vi som väntar smått i September 2012

Bellona skrev 2012-05-06 13:07:53 följande:
    Den här tråden har jag missat, kan man hoppa in här? Vi väntar vårt första barn 3 september, en liten tjej. Så jag är i vecka 23 nu.
    Välkommen
  • eiramis

Funderar på om jag borde ringa alt. åka in och kolla. Har haft vad jag tror är sammandragningar till och från i flera timmar nu. Känns som att nått trycker på neråt och det liksom krampar i nedre delen av livmodern, ömmar även vid tryck över livmodern och det känns som om jag har lite svårt att hålla tätt. Verkar inte sluta fast jag vilar. Vad tror ni, bör man kolla upp det eller är jag bara onödigt orolig? Har haft så de senaste två kvällarna under kortare stunder, men nu har det hållit på till och från sen lunchtid.

• eiramis
    splink skrev 2012-05-06 17:11:33 följande:
    Eiramis, åk in och kolla upp för säkerhets skull! Bättre en koll för mycket än en för lite. Tänk på vad du ha på spel! (hade så med dottern, inte kul)
    Ringde gynakuten, de ska ringa upp om 1 timme.
  • eiramis

*Suck*  Nu har jag pratat med gynakuten och som en snäll flicka lovat att avvakta och höra av mig igen om det börjar göra ont vid sammandragningar.

• eiramis

Verkar som om själva sammandragningarna lagt sig, men känner fortfarande ett tryck neråt.

• eiramis
    naggym skrev 2012-05-07 04:48:49 följande:
    jaha, då har man varit vaken igen sedan kl 04.. får se om det går att somna om idag.. :P
    Vaknade också vid den tiden, sen låg jag och vände och vred på mig till kl 9 då jag helt plötsligt somnade om så nu är jag nyvaken. Var inte så lyckat eftersom jag skulle ringt min läkare på telefontiden 9-9.45 för att diskutera bl.a. att sömnen inte funkar.
  • eiramis

Har också funderat på om vi behöver egen tvättmaskin, men tror inte det. Det finns flera tvättstugor i området varav den ena inte har torkskåp el torkrum och där är nästan aldrig bokat. Vi bor rätt trångt. En trea med litet badrum, skulle vilja flytta till något större, men får nog ge upp den planen ett tag till. Kommer bli spännande med 5 pers i en trea. Killarna delar rum sedan tidigare, så det får de fortsätta med. Sen är planen att göra en rokad så att vi har vardagsrum i stora sovrummet och delar av nuvarande vardagsrummet till två rum, ett åt oss och ett litet åt Loke.

• eiramis

Kan tryck neråt vara ett dåligt tecken? Jag känner ofta det hela kvällen numera.

• eiramis

Splink: Bra att de lyssnade på dig och tog dig på allvar.

Här håller vi på att planerar vigsel. Vi är inte ute i så god tid då vi vill vigas dagen före midsommar. Väntar på att en vigselförrättare ska förhandla med sin fru och sedan ringa upp oss. Hjälp, hur blev jag så här vuxen? Jag som i tonåren svor på att aldrig gifta mig utan vara radikal hela livet. Och här sitter jag i radhus med blivande make, bebis i magen och två underbara bonusbarn. Så det kan gå.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012