Inlägg från: eiramis |Visa alla inlägg
  • eiramis

Vi som väntar smått i September 2012

Maglan skrev 2012-04-10 17:40:22 följande:
    Har startat en tråd om detta men frågar er också..

Har haft sd som kommit nån gång varje dag sen helgen. Men idag har det hållit i sig sen lunch. Inte förän nu nät jag la ni och vila så har det lugnat ner sig.

Gör just nu min vfu på en förskola. 40 timmar i veckan.
    Det var efter ul när jag åkte till vfun som sd satte igång.
    Har alltså haft sd vid minsta lilla ansträngning sen dess..

Är detta normalt?

Läste om föreliggande moderkaka tidigare och då stod det att det inte var bra med mkt sd...

Blir ju orolig.. Har vfu i tre veckor till och har ingen möjlighet att vila där...
    Tycker att du ska ringa och fråga bm, så att du får veta vad som gäller i ditt fall.
  • eiramis
    MiaMy skrev 2012-04-11 16:18:15 följande:
    Hemma från ultraljudet!
    Det låg en fin krabat därinne och vinkade och sög på tummen. H*n ville helst visa ryggen åt oss, verkade arg Tungan ute BM försökte knuffa på magen för att h*n skulle vända sig, så vi såg profilen en liten stund men sen var det ryggen igen Skrattande Tänk att man kan se hjärna, hjärta, magsäck, ja, ALLT!

Herregud, var det verkligen MIN mage på skärmen? Lycka Hjärta

Bilder kommer snart...
    Grattis!
  • eiramis

Hur går det med era cravings btw? Har ni några?
    Här är det jordgubbar som gäller, gärna med pressad lime och socker på som fått dra en stund, det lockar fram smaken i tråkiga vinterjordgubbar. Vindruvor står också högt upp på listan och en och annan majskolv med smör och salt slinker ner framåt kvällskvisten.
    Idag sålde de jordgubbar för 15kr/litern på gågatan så nu frossar jag kan jag lova.

• eiramis

Grattis till alla lyckade UL.

Har RUL nästa tisd och oron växer. Jag hittar fortfarande inga hjärtljud med mitt as (är i v18 nu och tror mig kanske ha hört bebishjärtslag 1gång), men magen växer och jag tycker mig ibland känna hur något mycket lätt stryker förbi på insidan av magen. Jag vågar dock inte riktigt tro på att det finns ett litet liv därinne. När jag lyssnar med as så hör jag däremot en jäkla massa rörelse och min egen puls på 110-120 slag/min så det kanske dränker bebishjärtljuden eller nåt, men just nu känns det som om jag kommer att bli väldigt förvånad om det finns nåt litet levande där inne. Försöker för det mesta att inte tänka på hur orolig jag är över att fostret ska ha stannat av i utvecklingen eftersom jag bara får panikångestattacker då. Försöker låtsas vara glad och prata om graviditeten som om jag inte oroade mig, men inombords håller jag på att oroa ihjäl mig. Usch, var tvungen att skriva av mig lite eftersom ångesten blir allt värre ju närmre RUL jag kommer. Kommer i alla fall att ha ganska fullt upp innan. På torsd och fred hålls NPF-forum här i Uppsala vilket jag ska gå på och på månd kväll ska jag föreläsa om att vara jag så jag måste förbereda mig en del inför det.

• eiramis

Önskar att jag inte köpt något angelsound eftersom det är just bristen på ljudet av bebishjärtslag som ger mig sån panik. Köpte den eftersom jag vet att jag så lätt får för mig saker och får ångest så jag tänkte att då skulle jag kunna lyssna med den och lugna ner mig. Men så har det ju tyvärr inte blivit.

• eiramis

Grattis till dagens lyckade UL.

Såg att fler fått enstaka kräkattacker. Jag fick det förra måndagen, enda gången jag spytt under graviditeten, så jag ska inte klaga. Blev lite paff dock när jag fick slänga mig av bussen och kräkas.

Tycker att det är en sån djungel med vad och hur man ska söka saker från försäkringskassan. Min plan är att jobba fram till semestern och sen söka om gp. Min chef sa att det nog skulle gå bra att ansöka om det eftersom jag jobbar som assistent åt en kvinna som behöver hjälp med allt fysiskt tungt i ett hem, samt att jag måste hjälpa henne med dusch varje dag. Under duschen sitter hon på en låg pall i badkaret så jag får typ vrida kroppen ur led för att kunna hjälpa henne och det börjar bli svårt redan nu. Vet dock inte om min plan kommer hålla. Min psykiatriker var inne lite på hel sjukskrivning sist jag var där eftersom jag har så mycket problem med bl.a. sömnen och jag är sjukt trött nu under graviditeten (sover 12-16 h/dygn). Det tar dessutom mycket på mig att försöka fortsätta som innan graviditeten fast nu med omedicinerad ADHD, värre sömnstörningar och en depression som bara verkar bli sämre och snart bör jag sätta ut min antidepressiva med tanke på bebisen. Urk, ibland känner jag att det skulle vara så mycket lättare att vara "normal".

• eiramis

Kanske ska tillägga att jag inte menar det som att jag har det jobbigare nu än ni andra. Jag har faktiskt en ganska enkel graviditet än så länge.

• eiramis

Mina bröst har nog bara ökat från B till C-kupa och det är ju inte så mycket, däremot har jag fått en del bristningar på dem.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012