Inlägg från: eiramis |Visa alla inlägg
  • eiramis

Vi som väntar smått i September 2012

FijaLija skrev 2012-04-02 18:41:42 följande:
    Åh snälla tjejer? Är det någon som skulle kunna lägga in mig i bf-listan? Det gick inge vidare med telefonen :/ än så länge har vi bf 13/9, andra barnet och bor i Eskilstuna :)
    Lagt till dig.
  • eiramis
    Edds skrev 2012-04-02 19:02:26 följande:
    just nu känns det som om mitt bäcken hoppat isär och inte lagt sig tillrätta, med andra ord, som att ett ben hamnat lite fel, kan inte riktigt röra mig..

Är det någon mer än jag som köper en ny bil för bebisens ankomst ? :D HAHA
    Hade också så, kändes som om något låg fel inne i höften och det kändes fel när jag rörde benet. Gick över efter ett par dagar för mig.

Vi ska byta bil innan knyttet kommer. Har kommit fram till att det inte funkar att ha en liten småbil när vi blir 5 pers+barnvagn mm.
  • eiramis
    Nelliepop skrev 2012-04-04 06:40:01 följande:
    Då tog vi klivet in i v 17 idag Flört 

Men jag känner inte bebis än Gråter Är det bara jag som inte gör det????  
    Jag är i v16 och känner inte heller bebis. Tror ibland att jag känner en rörelse där inne, men inte så tydligt att jag kan säga att det är knyttet med säkerhet.
  • eiramis
    Skoogish skrev 2012-04-04 11:01:40 följande:
    Vad skönt att höra att det inte bara är jag som inte känner något. Däremot brukar jag kännas lite spänt  när jag böjer mig ner - för att knyta skor eller liknande - och igår högg det till som tusan.. Det är så konstigt när man inte vet hur saker ska kännas! :)

Någon annan som har problem med nästäppa? Har haft jättejobbigt nästan hela graviditeten, kommer blod när jag snyter mig och inatt hade jag den stora äran att blöda näsblod..

:) 
    Har haft nästäppa sen jag var förkyld för fem veckor sen. Täpper till helt så jag har använt nässprej varje natt. Idag köpte jag sådan sprej med koksaltlösning, men måste säga att jag är grymt besviken. Får visserligen bort en del snor, men näsgångarna verkar vara så igensvullna att jag inte kan andas genom näsan ändå. Blir nog till att fortsätta med vanlig nässprej till natten för jag kan inte somna om jag måste andas genom munnen, får kvävningskänslor och får panik. Kommer ofta lite blod då jag snyter mig, men inte blött näsblod så att det rinner än så länge.
  • eiramis
    Nelliepop skrev 2012-04-04 14:44:25 följande:
    just nu ger jag upp. Jag vet att jag är löjlig..

För en tid sedan berättade jag att min gubbe ska iväg på kurs 50 mil här ifrån.. Idag kom tiderna. De kommer vara borta 2 nätter i stället.. De kommer åka onsdag 18,00 o kommer hem sent på Fredag kväll... Jag får panik känslor över detta... Vet inte riktigt varför heller??? Jag bara gråter o gråter...  Vad ska jag göra????
    Usch. Sånt är så hemskt. Jag brukar inte kunna ta ledigt lika länge på sommaren som sambon och då åker han och killarna ut till sommarstugan utan mig. En sommar för ett par år sen så var jag rätt nere och jag satt verkligen här hemma och grät i en vecka. Kände mig så löjlig. Det är verkligen inte så att jag inte kan var ensam, men just då funkade det bara inte. Och alla tyckte att jag var fånig och att "det är väl ingen fara att vara själv ibland" men just då var det verkligen hemskt. Vet inte om det kan vara till hjälp för dig, men andra gånger när han har varit borta och det har känts jobbigt så har jag planerat en överraskningskväll till när han ska komma tillbaka. Typ pysslat ihop en egen present (en gång gjorde jag en låda med små lappar i och på varje lapp stod det en komplimang till honom, kom på 64 stycken, en annan gång gjorde jag ett litet scraphäfte med saker han gjort som gjort mig glad) och sen har jag planerat att laga något gott till middag och lite mys på kvällen. Låter kanske jättefånigt, men det har fått tiden att gå.
  • eiramis
    Superbia skrev 2012-04-04 19:34:06 följande:
    Säger bara Rhinocort aqua! Det tar ett par dagar innan den börjar verka, men det går att komplettera med vanlig nässpray tills det har gett full effekt Glad
    Tack för tipset. Ska kolla efter den.
  • eiramis

Födelsedag idag och lyxat med att äta massa smörgåstårta, så nu har jag massa halsbränna.
    Har fått OK från sambon att skaffa en cornish rex (katt) så nu har jag letat runt en massa efter en omplaceringskatt och kollat mailen ca 100ggr eftersom jag mailat angående en. Om jag inte får svar från dem ska jag ringa på en annan om någon dag. Känns faktiskt lite skönt att lägga fokus på annat än magen och knyttet en liten stund. Har saknat att ha djur i flera år nu. Katt,bebis, sambo och bonusbarn, kan inte bli bättre!

• eiramis

Jag har också hört att det går bra om man frusit den innan. Ofta om man köper rökt lax står det på förpackningen att den varit fryst. På livsmedelsverkets hemsida står det följande "Gravad, rökt fisk och sushi: ät nygjorda eller nyförpackade produkter. Kontrollera förpackningsdatum." Alltså inte ens något om att man bör frysa den, jag har ätit kallrökt lax som varit frusen. Litar på att livsmedelsverket vet vad som gäller.

• eiramis
    Den lilla M skrev 2012-04-06 12:50:00 följande:
    Fick ett vidarbefodrat mail från en kompis som mejlade lvm förra påsken och frågade vad hon skulle undvika på påskbordet och hon fick det här svaret:

Generella råd om vad du bör undvika på påskbordet är:

-          Rökt och gravad fisk.

-          Rökta korvar eller skinka.

-          Opastöriserade ostar.

-          Vakuumförpackade smörgåspålägg.

Så jag står över laxen i år, men när det är dags för julbordet så är det ju fritt fram igen !
    Jag skulle nog stå över laxen om det inte var jag som köpt den och packat upp den och då inte vet förpackningsdatumet. Man, alla gör som de vill. Onödigt att göra något som man sen går och oroar sig över för det mår man ju inte bra av.
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012