Edds skrev 2012-06-03 14:22:10 följande:
förhoppningsvis har hon bara valt att gömma sig ett tag, kanske hon har mat och dryck med sig för att få komma bort, och som thefamily säger så förhoppningsvis vågar hon inte ta sitt liv. Men det är som du säger, halva gällivare har varit och letat, och hade jag inte varit gravid och inte kan klampa omkring flera mil i skog och mark så hade jag också hjälpt till, trots att jag inte känner henne. man har som försökt kolla sig omkring ifall man skulle se något.. men det är svårt. Men det är en ooootrolig yta, det jag kan tänka mig är att man kan med helikopter kanske se med värmekamera ute i skogarna där det inte vistas allt för mycket folk, om de är så att de skulle kunna hitta henne.. Men det är svårt, för det är en sån otrolig yta att leta på och när det inte finns några ledtrådar så är det som en nål i en höstack.
jag hoppas för hennes anhöriga och familj att hon kommer tillbaka välbehållen..
kram till dig
De har sökt med hundar, helikopter och värmekamera, men gav upp igår kväll. Vad jag förstått så försöker civila nu att arrangera en mer planerad sökning. Men det är ju som du säger, det rör sig om enorma områden att söka av. Även om hon vid försvinnandet bara hade cykel så kan hon ha tagit sig långt. Känns inte bra. Men hoppet är det sista som överger människan så jag hoppas fortfarande att hon kommer hem välbehållen.