• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • LillStinis

Blir less på det här nu. Idag är jag på BF +4 idag. Inatt hade jag verkar från 2:30 och de avtog vid 05:00. Inget resultat och rätt trött idag. Det hade dock kommit lite blod men det var inte koncentrerat. Kan varit lite av slemproppen får jag hoppas. Idag blir det koma när jag har lämnat barnen på dagis. Lycka till er andra som ännu inte har fått era bebisar.

• Edds
    LillStinis skrev 2012-09-07 07:39:54 följande:
    Blir less på det här nu. Idag är jag på BF +4 idag. Inatt hade jag verkar från 2:30 och de avtog vid 05:00. Inget resultat och rätt trött idag. Det hade dock kommit lite blod men det var inte koncentrerat. Kan varit lite av slemproppen får jag hoppas. Idag blir det koma när jag har lämnat barnen på dagis. Lycka till er andra som ännu inte har fått era bebisar.
    im with you.... bf +3 idag.. haft svårt att sova idag då det molat på i magen.. jag har huvudvärk och fått förkylning också :S Känns sådär.. jag  tror att småbitar av slemmis släppte igår, har inte riktigt upptäckt de då jag haft trosskydd men såg små bitar igår när jag torkade mig .. Inget som visar på G med andra ord ändå ! :(

för mig blir det också att kurera med the och honung och ryggläge i soffan hela dagen.. Känns som en evighet när man bara ligger och väntar, men det finns ju inte direkt mkt att göra för tillfället ändå...:( buh
  • emselott

Nu var det länge sedan jag skrev sist. Grattis till de små som redan kommit!
    Går in i v 39 idag och har alltså två veckor kvar till bf. Vi renoverar i nya huset och flyttlasset går om prick en vecka. Jag jobbar egentligen fortfarande, men har legat hemma i flunsa sedan i tisdags. Igår tänkte jag att jag skulle pallra mig till jobbet idag, men vaknade med nytt halsont och kände mig igenmurad i hela huvudet, så det fick vara. Jag har min sista jobbvecka nästa vecka. Just nu önskar jag att jag sökt om att få gå på ledighet lite tidigare. Det hade varit skönt att få koncentrera sig på att komma i ordning och vila de sista veckorna. Kan man ändra sig och be om att få gå på föräldraledighet två veckor för bf istället för en vecka före bf?
    Jag har en hel del ordentliga sammandragningar, men för det allra mesta gör de fortfarande inte ont. Vi har sagt att bebisen får stanna kvar lite på övertid där inne så vi hinner få klart allt. Leverans den 24:e (ist för den 20:e) skulle passa alldeles utmärkt! :)
    Fast bb-väskan står färdigpackad i ett hörn i sovrummet. Utifallatt.... :) 

• LeiaBus2010

vem är Louise Andersson? skickat vänförfrågan till mig, men inget meddelande och det går inte att skicka till dig, hör av dig om du e med här :)

Leia 2010-09-19 <3 Lillasyster BF 2012-09-25 <3
  • IdaVasterflo

Yes! På Söndag sätter de in gel och sedan går de vidare med igångsättning på Måndag (ifall det inte satt igång ordentligt av sig själv eller av gelen innan det) Känns skönt att det äntligen tagits något beslut av något slag!

• Edds

vad skönt ida. jag önskar min bm kan göra något utav ett mirakel för mig på måndag, om jag måste gå dit.. idag trillade jag in på bf+3 och jag ger inte mkt för att ungen kommer ännu..

men som min sambo sa... bebisen kan komma om en timme, eller om en vecka

visste inte om jag skulle skratta eller gråta

• Snart fyra barn
    IdaVasterflo skrev 2012-09-07 12:38:57 följande:
    Yes! På Söndag sätter de in gel och sedan går de vidare med igångsättning på Måndag (ifall det inte satt igång ordentligt av sig själv eller av gelen innan det) Känns skönt att det äntligen tagits något beslut av något slag!

Åh va skönt! Bara en fråga om dagar tills du har din bebis hos dig Hjärta Lycka till nu på söndag/måndag
  • Superbia
    IdaVasterflo skrev 2012-09-07 12:38:57 följande:
    Spännande! Glad
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • JETS

Idamarja: jag blev snittad med dottern (7år sedan) och nu med sonen, båda gångerna har vi stannat 48h (trots olika sjukhus) både barnen och jag har mått prima varje gång.

De har velat att katetern ska sitta kvar 24h sen ville dom att jag skulle "klara mig själv" nästkommande 24h hyffsat smärtfritt. Jag har tyckt att 48h är ganska lagom då man är ganska omtumlad direkt efter en operation.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012