• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • IdaVasterflo
    Tinials skrev 2012-09-11 10:26:08 följande:
    Den 10/9 kl 00.55 föddes våran lilla prinsessa. 3415g och 51cm. Vi mår jätte bra och förlossningen gick super bra, den tog 7 timmar från att vi kom in :) grattis till er andra som har fått era små!:)

Kram och grattis! Vad skönt att allt gått så bra!
  • IdaVasterflo
    Edds skrev 2012-09-11 15:23:23 följande:
    IdaV: vad härligt att höra !! :) Ja hoppas att det går lungt och fint för dig ! vad spännande hiih jag ligger själv bara i soffan och såsar.. ska dock åka till fl om en timme för ett ctg.. mina nerver är i krasch :P Har upplevt så slö bebis sen i fredags.. hela fm är det helt stilla så man hinner få panik, och sen på kvällen sätter de igång.. men jag blir bara orolig för att de är så förändrat.. knappt ngn respons när jag trycker mot fötter och sådär.. trots att de är livat på kvällarna ! Och trots att jag var hos min BM igår och hjärtljuden låg bra, så kan jag inte sluta oroa mig ändå.. jag har ju de värsta i tankarna som att bebis får för lite näring från moderkakan och sånt.. nu bara för att jag har gått över tiden.. tror jag känner mig okontrollbar just nu, vill bara ha bebis utanför min kropp så det känns som om jag har lite mer kontroll !

Usch, ja det är inte roligt när man inte känner bebis som vanligt. Man vill bara ha ut den på en gång då! Men skönt att få göra en kurva och kolla läget i alla fall. Hoppas allt ser bra ut!
  • Edds
    IdaVasterflo skrev 2012-09-11 15:42:56 följande:

Usch, ja det är inte roligt när man inte känner bebis som vanligt. Man vill bara ha ut den på en gång då! Men skönt att få göra en kurva och kolla läget i alla fall. Hoppas allt ser bra ut!
    allt såg så fint ut så de känns skönt och skönt att de är så hjälpsamma, fint med fostervatten också hade jag så allt var lugnt, men de är skönt för då vet jag att de är trångt men bebis mår bra även om det är lugnare helt plötsligt =)
  • IdaVasterflo
    Edds skrev 2012-09-11 18:49:17 följande:
    allt såg så fint ut så de känns skönt och skönt att de är så hjälpsamma, fint med fostervatten också hade jag så allt var lugnt, men de är skönt för då vet jag att de är trångt men bebis mår bra även om det är lugnare helt plötsligt =)

Åh så bra! :) Här har de satt in gel för tredje gången. Hade sammandragningar med 3-4 min mellanrum när vi mätte med Ctg, och de har faktiskt börjat att kännas lite mer än tidigare. Nu ska jag försöka sova och hoppas på att det öppnat sig mer till i morgon. :) Jag saknar min lilla femåring som sover hos sin farmor bara! Men min man är ju här med mig i alla fall.
  • Superbia
    Tinials skrev 2012-09-11 10:26:08 följande:
    Den 10/9 kl 00.55 föddes våran lilla prinsessa. 3415g och 51cm. Vi mår jätte bra och förlossningen gick super bra, den tog 7 timmar från att vi kom in :) grattis till er andra som har fått era små!:)
    Grattis till er! {#emotions_dlg.flower}
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • NeLe
    IdaVasterflo skrev 2012-09-11 21:21:25 följande:

Åh så bra! :) Här har de satt in gel för tredje gången. Hade sammandragningar med 3-4 min mellanrum när vi mätte med Ctg, och de har faktiskt börjat att kännas lite mer än tidigare. Nu ska jag försöka sova och hoppas på att det öppnat sig mer till i morgon. :) Jag saknar min lilla femåring som sover hos sin farmor bara! Men min man är ju här med mig i alla fall.
    Håller tummarna för att allt går bra
  • Choccolat

Lider med er som gått över tiden..

Pepp pepp Ida!!! Hoppas det drar igång ordentligt snart!

• Em

Grattis till de nya bebisarna!! Ida! Hur går det!? Heja dig!!

• IdaVasterflo

Jag är hemma på permission från förlossningen idag. De vill ta de så lugnt som möjligt. Skönt att få vara hemma och vänta i alla fall. Dock så tror jag att jag har dragit på mig en förkylning. Vaknade med nästäppa och lite ont i halsen. Det kom ju väldigt olägligt i så fall! Fast det har resulterat i att jag nös ut slemproppen för en liten stund sen i alla fall. Hehe!

• Edds

ida: usch de där med förkylningen är inte kul jag blev förkyld i fredags, men de har börjat släppa nu .. och jag TROR att det är slemmis som har börjat lossna för mig nu, blod och slem hela dagen, så förhoppningsvis :) Men jag har inte orkat klocka mina sd .. de är där hela tiden, kring 10 minuter emellan..., men gör inte direkt ont så

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012