Inlägg från: Snart fyra barn |Visa alla inlägg
  • Snart fyra barn

Vi som väntar smått i September 2012

Kaksmulan1 skrev 2012-08-03 10:39:47 följande:
    V. 36 (35+0) och ändå känns slutetappen på graviditeten lika lång som den avbetade biten.. suck Gravid

Håller med fullständigt, nu väntar den lååånga sista väntan! Om man bara hade haft en spikat datum så hade det varit lättare att hantera än denna ovisshet!
    Bus Norpan skrev 2012-08-03 10:16:14 följande:
    Här har allt stannat då min man, min klippa miste sin far igår. Så nu är huset bara ett rent kaos. Så jag får väll försöka göra lite mer fast jag vet att han inte vill det. Dock är det mycket annat som måste fixas där han behöver mig. Blir en tuff tid. Gråter Bara inget händer med magen.

Får jag oxå hänga på September tråden på FB fast jag har BF 3 okt?? Är dock helt säker på att hon kommer i september då jag vägrar gå över tiden. Tror inte läkarna tillåter det.
    Beklagar sorgen! Ta hand om varandraHjärta
  • Snart fyra barn

Jag ska föda på Varbergs sjukhus och där får man stanna sålänge man vill, med dom andra barnen stannade jag tre nätter men den här gången så vill jag åka hem tidigare. Tycker det är svårt att sova på sjukhus, speciellt om man får dela rum! Har precis som du Eiramis problem med depression i samband med graviditet/förlossning så jag hoppas på att må bra nog efter förlossningen så att jag kan åka hem i lugn och ro. Har du klarat dig bra utan medicin under graviditeten? Jag kommer förmodligen bli igångsatt om ca två veckor(v38) eftersom jag mått sämre senaste veckorna, ska bli skönt!

• Snart fyra barn
    förstis skrev 2012-08-03 16:47:39 följande:

Har fått permis över helgen men måste in både lördag och söndag för provtagning och bltr och CTG. Mår ok men känner mig matt som om jag varit sjuk i influensa. Blev inte hemskriven eftersom blodproverna inte var helt ok och bltr ligger på gränsen. Misstänker att jag inte kommer gå hela tiden ut till 9/9 men varje dag som den lille där inne mår bra och är kvar där inne så är det bra. Diagnosen som de misstänker är uppseglande havandeskapsförgiftning...

Hoppas bebis stannar lite till iaf, jobbigt att ligga på sjukhus och inte må bra Rynkar på näsan
  • Snart fyra barn
    Edds skrev 2012-08-03 17:04:15 följande:
    Hoppas allt är bra med er som ligger inlagda !

Jag har varit helt förtvivlad de senaste dagarna över detta med BB vistelsen. Till ungefär 99 % får pappan stanna så länge man är där, de är inte ofta det är fullt på vårt sjukhus med andra ord. Men de flesta av er verkar typ dela rum med en annan mamma? Jag trodde inte ens att det existerade (jag trodde verkligen att hela familjen mamma pappa barn är tillsammans från första till sista stund där)

Jag är livrädd för att behöva dela rum med en annan mamma.. jag hade inte klarat av om de sa att min sambo måste åka hem och sova. aldrig ! :( Hoppas verkligen jag slipper det !

Med mitt första barn så fick pappan stanna tre nätter med mig på sjukhuset, med andra barnet fick han stanna en natt sen fick jag dela rum med nån tjej som snarkade som en galning hela natten så efter det åkte jag hem! Med tredje barnet så fick pappan inte stanna allsRynkar på näsan Denna gången åker jag hem bums om inte min kille får stanna, tycker precis som du Edds att det är galet att man ska få dela rum med nån annan människa som man inte känner, man behöver stödet från pappan och hur kul kan det va för honom att åka hem helt ensam? Hoppas din kille får stanna med dig och bebben, det är så det ska va tycker jag!
  • Snart fyra barn
    Virvelvindan skrev 2012-08-03 18:50:08 följande:
    Vi har fortfarande fyrbäddssalar på vårt bb...
    Ja ni läste rätt

Jag var nöjd senast som bara delade med en tjej.
    Öronproppar är guld att ha med.

Men de flesta moderna sjukhus har ju enkelrum/familjerum!!
    Så det ska vara

Tappar hakan alltså, helt sjukt att behöva dela så många! Dax att bygga om på bb runt om i landet?!
  • Snart fyra barn
    förstis skrev 2012-08-06 07:22:58 följande:
    Septemberbarnet blev en agustibebis istället. Igår 5/8 blev vi stolta föräldrar till en liten gosse på 2430 g. Jag fick en snabbt uppseglande havandeskapsförgiftning och var dålig både i symtom och i labprover så beslutet om snitt togs på fm och 13:45 kom gossen. Fantastiskt söt gosse som är såååå efterlängtad. Eeftersom han är 5v tidig så har han fått lite hjälp med andningen för att vidga lungorna men den har han sluppit under natten. Nu hoppas jag att vi får ha honom hos oss idag!!!

Stort grattis! Va skönt att det gick braGladLycka till med bebisen nu.
    Kladdiskaka skrev 2012-08-05 21:07:35 följande:
    Är inne på min andra natt på sjukhuset, 1a spenderades på special förlossningen och andra nu på special bb. Har efter ct-röntgen visat att Jag har proppar i höger lunga. Imorgon väntas ny röntgen och hoppas det ser bättre ut så jag får åka hem. Bebisen mår bra i alla fall. Surt att ligga här då min dotter fyller 4a idag och bara kunnat besöka mig här..
    Krya på digHjärta
  • Snart fyra barn

Tänk att man ska oroa sig så himla mkt för det lilla livet i magen, igår rörde han sig inte lika mkt som vanligt och eftersom han alltid är så aktiv så fick det bli en tur till förlossningen för ctg kurva. Allt så bra ut och efter det så har han såklart buffat runt massor hihi. Vill att tiden ska gå liiiite fortare nu så att jag får mina bebis! Nån mer än jag som är otroligt otålig? Hoppas på att hinnsvepningen nästa vecka ska ge resultat så att jag får bebis då för nu är jag verkligen redoHjärta

• Snart fyra barn
    Kaksmulan1 skrev 2012-08-06 08:29:11 följande:

Jag kan skriva under på det. Otålig så jag döööör nu! Har du blivit svept innan? Gör det ont?

Nej det blir första gången så jag är nervös, har hört olika angående om det gör ont eller inte så det återstår att se. Funkar det så kan jag ha min bebis om 10 dagar ca och då får det  va värt all smärta i världen, orkar verkligen inte va gravid längre!
  • Snart fyra barn
    StarStruck skrev 2012-08-06 08:30:59 följande:
    Grattis förstis!

V 25+0 för min del idag och vårat sexliv har vaknat igenDrömmer   

Grattis till sexet hihi, är ju kul att det inte dör ut för allaTungan uteHar haft sex flera ggr i veckan hela graviditeten men jag saknar det vanliga heta och smidiga sexet, börjar tröttna på det otympliga tjockis sexet hihiGlad
  • Snart fyra barn
    JePaLuLi skrev 2012-08-16 04:16:27 följande:
    Vi ska inte ha åkpåse nu, det känns på tok för varmt. Nu räcker det nog med en tunnare filt eller ett täcke om det är lite kyligare.

Fy vad jag mår illa. Kan inte sova... Har varit uppe på toa och gjort nr 2 flera ggr och har en hemsk mensvärk.
    Plötsligt känner jag mig inte alls så redo som jag trodde att jag var :-O

Hade också en sån natt härom natten, va jättelös i magen och trodde att det skulle va på G snart men inget har hänt här iaf. Visst blir man nervös?! Här går man och tror att man är redo sen när man väl tror att nåt ska hända så får man kalla fötter typ hihi.
    LillStinis skrev 2012-08-16 07:54:31 följande:
    Hade kraftiga värkar mellan 23 - 01 inatt. Sen bara avtog dom. Var helt säker på att det var dags. Är ju trots allt i v38+3. ska på tul idag för att se storleken på denna.
    Lycka till på tul, får hoppas att värkarna drar igång snart igenGlad
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012