Inlägg från: Snart fyra barn |Visa alla inlägg
  • Snart fyra barn

Vi som väntar smått i September 2012

Ska till läkaren kl 10, får se om hon kan göra nån hinnsvepning. Börjar bli riktigt nervös kan jag säga, rädd för smärtan som väntar och den stora omställningen jag står inför. Hur ska det funka att åka och lämna/hämta två barn i skolan varje dag och ett barn på dagis samtidigt som man har en liten bebis som ska följa med på allt? Har fått en släng av kalla fötter här! Tur att man kille ska va hemma en månad i början så att jag hinner vänja mig lite. Nåväl, håll tummarna för att svepningen funkar, då kanske jag har bebis den här veckanHjärta

• Snart fyra barn
    JePaLuLi skrev 2012-08-16 08:53:55 följande:
    Nu börjar det hända saker här inne
    Spännande!

Min mage verkar inte ha blivit bättre. Det första jag fick göra när jag vaknade var att springa på toa. Och mensvärken sitter i... Hoppas just det gör nån nytta åtminstone

Snart fyra: Ja plötsligt blev jag jättenervös och känner mig inte alls redo. Funderar mycket på hur allt ska bli... Men det hör väl till antar jag.
    Lycka till idag och hoppas du kan få en hinnavepning som funkar

Totalt omogen livmodertapp blev resultatet av dagens undersökningGråter Fick en tid till nästa vecka men det ser inte ljust ut för en igångsättning! Hon kunde känna bebisens hand och huvud så han är långt från fixerad! Just nu suger det, orkar inte gå runt och må såhär längre!
  • Snart fyra barn
    Kaksmulan1 skrev 2012-08-16 11:26:26 följande:
    KRAM, vet precis hur det känns, min BM har försökt svepa 2 gånger nu och första gången nådde hon inte, fast mogen tapp i alla fall, och andra så hade bebis huvud pressat inre livmodermunnen åt sidan så det va helt omöjligt att komma till... man blir ju så j-vla besviken.

Ja visst blir man besviken! Har fått högre bltr nu,.  Har haft 120/70 hela graviditeten och nu hade jag 140/85, men det anses inte som alarmerande högt tro? Känns inte bra iaf. Sen har jag fått lågt B12 värde och sköldkörteln producerar inte som den ska så jag ska få börja med levaxin. Inte så konstigt att jag mått skit kanske?!
    Superbia skrev 2012-08-16 11:41:31 följande:
    Har också börjat tänka tanken "Vad är det vi har gett oss in på?!" nu det senaste, men det är ju inte så mycket att göra åt, det är bara att hänga med i vad som händer Glad
    Har kännt så med alla barnen innan dom kommit, bara den lille kommer ut så tror jag att det känns bättre.
  • Snart fyra barn
    sexhundra skrev 2012-08-16 13:05:08 följande:
    När undertrycket är på 90 och över och övertrycket är 140 och över anses det högt och så jämför man med det du hade innan..

Tack för svaretGlad
    babyboom2005 skrev 2012-08-16 13:39:17 följande:
    Jag är lågtryckare, ligger kring 100/60 när jag är i farten. Men när jag väntade min första son så gick blodtrycket upp till 140/85 på slutet av grav. Min barnmorska bara skrattade åt mig som oroade mig för mitt *höga* tryck, men jag mådde pyton av det och har sprängande huvudvärk. Sådant borde vara lite individuellt tycker jag.

Ja det kanske inte är så högt om man jämför med hur andra har, men med tanke på att vi båda har lågt tryck vanligtvis så är det klart man blir orolig när det plötsligt blir högt. Då gjorde din bm inget åt ditt bltr och huvudvärk antar jag? Synd att man inte tas på allvar av sin bm! Ska till bm på tisdag, får se om det är lägre då.
  • Snart fyra barn
    Alicias skrev 2012-08-16 15:11:09 följande:
    Usch fick nyss veta att en kollega till mig har gått bort i en olycka. Hennes lilla son var med henne när det hände och han har bara sin mamma, ingen kontakt med pappan. Ryser i hela kroppen! Livet är så otroligt skört, ena stunden är man här och nästa stund kan livet vara över, på bara en sekund. 

Vill inte skapa tråkig stämning här inne men idag är jag extra tacksam och lycklig för det lilla livet jag bär i min mage och för alla era små. 

Fy va hemsk, man blir alldeles kall i kroppen när sånt händer! Beklagar!
  • Snart fyra barn
    Superbia skrev 2012-08-16 19:33:16 följande:
    Ja, man har ju inte så mycket att välja på, och sist gång var jag överraskad av att det inte alls var så svårt att få det att gå ihop som jag hade föreställt mig. Hoppas att det känns samma den här gången. Min sambo kommer vara hemma ett tag var det tänkt, ett par månader i alla fall, så jag behöver inte fixa allt själv till en början och det känns ju bra.

Va skönt att din kille ska va hemma så pass längeGlad Min ska va hemma en månad tror jag sen hoppas jag att jag ska ha fått in rutinen hyffsat bra iaf hihi.
  • Snart fyra barn
    StarStruck skrev 2012-08-17 12:29:58 följande:
    Ihelgen drar det nog i gång för min del, det käns så. Tror vattnet kan ha gått, ska skicka sambon till affärn och köpa bindor, haha. Han hatar sånt!

Spännande! Ring fl så att du får komma in och bekräftaGladLycka till, hoppas du har bebis hos dig riktigt snart, inte alls avis här hihi.
  • Snart fyra barn
    Edds skrev 2012-08-18 08:23:27 följande:
    Nu när vi blir mamma och skaffar familj, och ni som redan har familj, har ni märkt någon skillnad på ert umgänge? Jag är ju först av alla mina vänner med denna upplevelse och vi är ju rätt ung ändå, jag fyller 23 snart.. Jag har 3 väldigt nära vänner som är så otroligt glad för min skull och vill så gärna hälsa på , umgås och hjälpa mig och de längtar så mkt efter bebisen!! Det gör mig så glad, det är nästan som om min graviditet fört oss närmare varandra..

Medan en tjejkompis hon tror jag är handikappad , skit tråkig och att mitt liv är slut ungefär. Saknar henne jätte mkt men känns inte som om det ens är värt att nämna något för henne.. Jag har försökt flera gånger om vi ska ses på en lunch eller om jag ska hälsa på men hon verkar totalt ointresserad.. Jag är inte den som crusar heller , Så det är väl bara att ge upp?! ( kan tillägga att jag pratar inget bebis prat med henne!

Senast igår sa jag : om du ska vara hemma i helgen så hälsar jag gärna på för jag har bilen. Och som svar fick jag bara : hahah naaw

Vilket jag skiter i att ens svara på.. Eftersom hon flera gånger bestämt en tid vi ska ses och sen kommer med ursäkter.. Så

Jag förstår bara inte hur man kan tro att någons liv är slut, hon har tillochmed sagt till mig att jag borde passa på för sen kommer jag inte kunna resa bort till ex. Både jag och sambon är väl medvetna om förändringarna men med lite planering går ju allt. Vem tror att man sitter fast i sitt hus och kan inte göra nånting för nu har jag barn!? Antar att hon bara inte fått den insikten än eller mognat för det. Festa får hon göra varje helg med ngn annan men man kan ju umgås på andra sätt!

Ursäkta för mitt morgon gnäll:( hoppas ni sovit gott och får en fantastisk lördag! Hos oss är det Åsk mulet så vi får se vad göra idag:)
    När jag fick mitt första barn för 9 år sedan så va jag 21 år, det är inte förrän nu som mina en av mina kompisar har fått sitt första. En del kompisar hade ingen förståelse alls och tyckte att man va tråkig som inte kunde följa med ut och festa men dom nära vännerna finns kvar än idag när jag väntar nr fyra trots att dom fortfarande är singlar utan barn. Vi har varit utomlands med barnen och åkt runt i sverige, kanske inte är nåt man gör första månaderna men sen är det ju fritt fram bara man planerar lite. Livet är inte slut när man får barn, tycker att livet blev mkt bättre och rikare dock fast det är nog svårt att förstå för dom som inte är sugna på att skaffa barn och som ser barn som ett hinder. Tycker att du ska prata med din kompis och säga att du tycker att det är tråkigt att hon drar sig undan, du finns ju här precis som vanligt även fast du får barn ju ;)
  • Snart fyra barn
    Edds skrev 2012-08-20 05:25:45 följande:
    Det är föressten nästan så att jag skaffar mig en Facebook endast för de ändamålet med gruppen , tror ni man kan göra det?

Du kan ju skaffa fb och strunta i att lägga till vänner bara antar jag? Tråkigt att missa allt som händer där ju så det tycker jag att du ska göraGlad Håller med om att man allt blir lite avis på dom som börjar få sina bebisar, man vill ju så gärna få träffa sin lilla nu! Snart vecka 39 iaf och chansen för att dom ska komma ökar för varje dag som går.
  • Snart fyra barn
    Kaksmulan1 skrev 2012-08-20 12:22:38 följande:
    Dagens BM besök resulterade i lite högre blodtryck och en 1:a  i urinen.. ingen panik men ska kollas igen på torsdag. Bebis låg bra till idag så hon lyckades göra en hinnsvepning, hoppas på resultat men vet att det är 50/50 att det ger något, ont gjorde det inte i alla fall..

Hoppas det ger resultat för dig med hinnsvepningen, håller tummarna hårt! För mig har det bara resulterat i att slemmproppen lossnat i omgångar men hoppas på att det fått mig att bli mer mogen i tappen iaf. Tyckte inte heller att det gjorde ont, hade väntat mig värsta smärtan så det va skönt att det inte gjorde det =)
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012