Vi som väntar smått i September 2012
Det gör ni rätt i hihi

Angående amning så har det funkat bra för mig alla gångerna men det va inte helt lätt att lära sig rätt teknik första gången. Jag larmade på personal varje gång så fick dom hjälpa mig att visa rätt grepp och tillslut så fick jag till det själv. Tyckte att personalen va jätteduktiga och kände mig trygg, jag fick pröva själv och när det inte funkade så fanns dom där. Tror att det är den mentaliteten som är mer nu, att man lämnas i lugn och ro med sin bebis och bara om man själv ber om hjälp så får man det
Hemma efter besök hos läkare på fl, fick en hinnsvepning och tid för igångsättning på onsdag 29/8, är då i vecka 38+6. Känns så himla skönt att ha fått ett datum! Nu blir det att vila sig dom dagarna som är kvar, snart har jag mitt fjärde barn
Usch känner mig alldeles kall och tom :( Här går man runt och klagar över sina krämpor och så läser man på fb gruppen att en tjej förlorat sin bebis! Kramar mina barn extra hårt idag, ta hand om er allihopa och var rädda om er
Nu börjar jag bli riktigt nervös! Imorgon ska vi va på förlossningen halv nio på morgonen och sättas igång. Ska bli skönt att äntligen få träffa bebisen men vägen dit skrämmer mig. Går runt som en äggsjuk höna här hemma och försöker fördriva tiden så gott det nu går. Håll tummarna för att det inte ska bli allt för långdragen förlossning! Gaaaah!!!
Tack alla! Har vilat konstant nu i fyra dagar och ska försöka komma i säng i tid ikväll så att man är hyffsat utvilad imorn om det nu är möjligt hihi.
Dag och natt: Bara att köra på med färdknäppen då hihi, man är ju allt annat än smidig men med en del trixande så brukar det funka. Har haft sex hela graviditeten men nu är det slut för min del, nu går jag på semester ett gäng veckor
Grattis Ida !
Ska väl kanske uppdatera här med. Igångsättning i onsdags, hände inget alls, på torsdagen (39+0) tog dom hål på hinnorna så att vattnet gick. Fick sammandragningar men inget hände på tappen. Klockan 13:05 va jag öppen 4 cm och bm bedömde att förlossningen äntligen hade startat, 13:21 fick jag krystvärkar och 13:26 föddes lille Milo. Han vägde 3780 gram och va 52 cm lång. Är hemma sedan i lördags och dagarna flyter på med amning, blöjbyten, fotbollsträning, skola och dagis. Kunde inte fått en finare bebis, så lyckligLycka till nu ni andra som inte fått än, en underbar tid väntar er