Inlägg från: Snart fyra barn |Visa alla inlägg
  • Snart fyra barn

Vi som väntar smått i September 2012

Kaksmulan1 skrev 2012-08-20 20:25:00 följande:
    Snart fyra barn, det har inte gett nån effekt än.. men än ger jag inte upp hoppet. Det kan ju ta ett dygn eller två innan effekten kommer förstod jag det som. Ska färdknäppa sen för säkerhets skull ;) gjorde det väldigt tydligt för.min man när han kom hem: bm säger att vi ska knäppa i kväll och så.e det med den saken.. han bara garva..

Det gör ni rätt i hihiFlörtHar också färdknäppat flera dagar i rad nu och nån jäkla gång ska det väl kunna ge resultat, skam den som ger sig haha.
  • Snart fyra barn
    nelia85 skrev 2012-08-22 07:32:26 följande:
    Idag ska jag på TUL och uppenbarligen är jag bra mycket mer nervös än vad jag trodde eftersom jag vaknade när maken gick upp för en timme sen och inte kunde somna om..

När det kommer till amning har jag aldrig riktigt haft någon lust till det men när jag sa det till maken tyckte han att det var jättekonstigt, så nu har jag nog bestämt mig för att prova iaf.. Men jag tänker inte kämpa ihjäl mig.

Lycka till på TUL idag, hoppas att bebis är lagom i storlek. Gör ni det för att bebis befaras va för stor eller för liten?
  • Snart fyra barn

Angående amning så har det funkat bra för mig alla gångerna men det va inte helt lätt att lära sig rätt teknik första gången. Jag larmade på personal varje gång så fick dom hjälpa mig att visa rätt grepp och tillslut så fick jag till det själv. Tyckte att personalen va jätteduktiga och kände mig trygg, jag fick pröva själv och när det inte funkade så fanns dom där. Tror att det är den mentaliteten som är mer nu, att man lämnas i lugn och ro med sin bebis och bara om man själv ber om hjälp så får man det Glad

• Snart fyra barn
    nelia85 skrev 2012-08-22 12:27:12 följande:
    Var på TUL idag och allt såg bra ut! Hon låg lite över medelkurvan, vägde idag 2588 och om jag föder vid utsatt tid så skulle hon ungefär väga 3800. Det är jag nöjd med. :)

Barnmorskan sa att hon var en jättefin bebis, som gjorde andningsövningar och snuttade med munnen. :)

Va skönt att allt såg bra ut, låter som en helt normal födselviktGlad
  • Snart fyra barn

Hemma efter besök hos läkare på fl, fick en hinnsvepning och tid för igångsättning på onsdag 29/8, är då i vecka 38+6. Känns så himla skönt att ha fått ett datum! Nu blir det att vila sig dom dagarna som är kvar, snart har jag mitt fjärde barnHjärta

• Snart fyra barn
    Kaksmulan1 skrev 2012-08-24 03:18:38 följande:

Gjorde ju en 2:a hinnsvepning på förmiddagen, mådde illa under eftermiddagen, vilade vid 18 efter vi ätit och då knäppte det till, högt, 2 gånger i blygbenet, sen kom ju värkarna smygandes.. fast jag fatta inte först, va som mensvärk och täta. Trodde helt klart det va vanliga förvärkar.

Kanske va svepningen som gjorde susen nu då? Gjorde också min andra igår men nada har hänt. Stort grattis till din dotter, va skönt att allt gick snabbt och bra :)
  • Snart fyra barn

Usch känner mig alldeles kall och tom :( Här går man runt och klagar över sina krämpor och så läser man på fb gruppen att en tjej förlorat sin bebis! Kramar mina barn extra hårt idag, ta hand om er allihopa och var rädda om erHjärta 

• Snart fyra barn
    Smurfan87 skrev 2012-08-24 15:53:29 följande:
    Tack för era tankar!
    Har också tänkt på dig hela dagen och gråtit massor! Hoppas ni tar er igenom det här tillsammans, så himla ledsen för eran skull!
  • Snart fyra barn
    IdaVasterflo skrev 2012-08-27 09:26:17 följande:
    Är på väg till spec.mvc för att träffa min läkare som kommit tillbaka från semestern idag. Hoppas att man får några vettiga besked.

Håll tummarna för mig är ni gulliga!  

Håller tummarna hårtHjärta
  • Snart fyra barn
    Lemis skrev 2012-08-27 11:43:47 följande:
    Intar vecka 38 idag. Och det känns som om bebis aldrig kommer. Men vi får hoppas hinsveppningen gör susen imorgon.

Det håller vi tummarna för :)
  • Snart fyra barn
    Superbia skrev 2012-08-27 19:08:07 följande:
    Vecka 38 (37+0) idag så nu får bebisen komma precis när den vill, nästan Glad

Imorrn ska vi göra vändningsförsöket och det ska bli spännande att se hur det går.

Lycka till idag, håller tummarna för att det ska funka!
  • Snart fyra barn
    Superbia skrev 2012-08-28 14:34:59 följande:
    Vändningsförsöket idag lyckades. Det gick lite trögare än förra gången, men efter mycket slit fick hon runt den. Hon själv hade inte trott att det skulle gå, så hon blev nästan förvånad när det var klart. Nu hoppas jag att den ligger kvar så och väljer att komma ut i början på nästa vecka eller något sånt Glad
    Va skönt att det funkade! Nu är det fritt fram för bebis att komma då Glad
  • Snart fyra barn

Nu börjar jag bli riktigt nervös! Imorgon ska vi va på förlossningen halv nio på morgonen och sättas igång. Ska bli skönt att äntligen få träffa bebisen men vägen dit skrämmer mig. Går runt som en äggsjuk höna här hemma och försöker fördriva tiden så gott det nu går. Håll tummarna för att det inte ska bli allt för långdragen förlossning! Gaaaah!!!

• Snart fyra barn

Tack alla! Har vilat konstant nu i fyra dagar och ska försöka komma i säng i tid ikväll så att man är hyffsat utvilad imorn om det nu är möjligt  hihi.

• Snart fyra barn

Dag och natt: Bara att köra på med färdknäppen då hihi, man är ju allt annat än smidig men med en del trixande så brukar det funka. Har haft sex hela graviditeten men nu är det slut för min del, nu går jag på semester ett gäng veckorFlört

• Snart fyra barn

Ska väl kanske uppdatera här med. Igångsättning i onsdags, hände inget alls, på torsdagen (39+0) tog dom hål på hinnorna så att vattnet gick. Fick sammandragningar men inget hände på tappen. Klockan 13:05 va jag öppen 4 cm och bm bedömde att förlossningen äntligen hade startat, 13:21 fick jag krystvärkar och 13:26 föddes lille Milo. Han vägde 3780 gram och va 52 cm lång. Är hemma sedan i lördags och dagarna flyter på med amning, blöjbyten, fotbollsträning, skola och dagis. Kunde inte fått en finare bebis, så lyckligHjärtaLycka till nu ni andra som inte fått än, en underbar tid väntar erGlad

• Snart fyra barn
    Svahnfrun skrev 2012-09-04 07:11:42 följande:
    Snart fyra barn: här är det stiltje mer eller mindre. Du som har som har fler än 2 barn. Är de vanligt att de blir förvärkar etc. ju fler grav. känns som om grav. aldrig kommer ta slut eller att man går igenom världens längsta latentfas.

Själv så har jag aldrig haft problem med förvärkar, har bara haft några per dag sista veckorna. Jobbigt för dig att gå runt och ha ont :( Hoppas det sätter igång snart istället så att du slipper detta! Nya förlossningen va jättebra på Varberg så jag hoppas du får komma dit snart :)
  • Snart fyra barn
    IdaVasterflo skrev 2012-09-07 12:38:57 följande:
    Yes! På Söndag sätter de in gel och sedan går de vidare med igångsättning på Måndag (ifall det inte satt igång ordentligt av sig själv eller av gelen innan det) Känns skönt att det äntligen tagits något beslut av något slag!

Åh va skönt! Bara en fråga om dagar tills du har din bebis hos dig Hjärta Lycka till nu på söndag/måndag
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012