• JETS

Vi som väntar smått i September 2012

Edds skrev 2012-02-27 13:45:54 följande:
    ÅÅÅÅ jag vet inte om det är grav hormonerna Men jag är så jävla irriterad på den här beställningen jag gjorde på mitt Angel sound från Teknikmagasinet !!

Jag beställde Angel sound Jumper JPD-100S , rosa med 2 pack hörlurar. När jag öppnar mitt paket så ligger det en jävla doppler från Nederländerna, gul och ful och inte ens instruktioner på svenska, utan turkiska, grekiska, holländska osv. ETT par hörlurar och helt annat namn CareMaxx. Absolut inte vad jag beställt.

Det är ju som om dom skickar mig en DELL dator när jag har beställt en MAC..

Och jag som väntat på denna en hel vecka nu.. ALLA ni som köpte ert angelsound på teknikmagasinet är det denna jag pratar om eller är det den rosa?
    Jag köpte också på Teknikmagasinet och var lika frustrerad som du och försökte förklara för säljaren att man inte kan göra reklam för en sak och sedan sälja en annan. Han sa då att deras inköpare tagit beslutet att produkterna skulle vara likvärdiga. Jag var skit arg men gjorde ett försök och köpte den. Vi hörde hjärtljuden i v 11+5 men jag överväger starkt att skriva till dem då jag anser att man inte får göra reklam för något man inte har. utan säljer ngt annat.
  • JETS

Vi släppte just nyheten på FB och fick bara grattis men som sagt man vet ju inte vad som sägs där hemma bakom skärmen. Det jag reagerade på var att vissa blev skitsura för att dom inte fått "samtalet" utan fått nyheten på fejjan. Vi tyckte dock att det var lite kul att bryta alla oskrivna vett och etikett regler o gör "inte som alla andra" =D

Arbetsnamnet hos oss är "pyret" ganska vanligt men men.. Kan komma att ändras då min dotter gav sitt namnförslag igår. Hon tyckte att bebisen skulle heta Öbjörn. Jahapp...

♥ Emil 040207 ♥ Tilda 050906 ♥ BF 120908 ♥
  • JETS

Hej förresten.. Har nog inte presenterat mig innan. Har läst er tråd sen starten men inte "hakat" på än. Hoppas jag också kan vara med på ett hörn =)

Väntar mitt tredje och vårt första gemensamma. Är beräknad till 8/9 (v. 12+3 idag) Gjorde KUB igår som gick bra. Fick lägsta sannolikheten vilket kändes skönt och hjärtat slog så fint så nu ska jag försöka att börja njuta. =)

• JETS
    LöjligaFamiljen skrev 2012-02-29 08:02:19 följande:
    Haha vår fyraåriga dotter har bestämt att bebisen ska heta Belle om det blir en tjej och odjuret om det är en pojke...
    Haha.. Av någon anledning känns det som om våra döttrar är rörande överens om att de vill ha en syster och inte bror. =D Odjuret och Öbjörn känns lite som om att de ligger på samma ranking. =)
  • JETS
    Vili skrev 2012-02-29 12:25:37 följande:
    Ska ni kolla kön på RUL?
    Vi kommer att fråga men ska även göra titt-ut i v 25 typ och då brukar man ju få se.
  • JETS
    StarStruck skrev 2012-03-06 12:18:22 följande:
    Idag ska vi förlova oss Solig
    Jag hittade jättefina ringar på tradera, exakt sånna vi har letat efter för 170 spänn så jag slog till utan att konsultera med sambon så han vet inget, hoppas bara han kan ha sin ring ^^
    Hur hade ni tänkt att göra med graveringen??
  • JETS
    StarStruck skrev 2012-03-06 13:06:02 följande:
    Vi tar det lite i efterhand, det går att lämna in på guldfynd, tror det kostar 400 och det har vi inte råd med den här månaden :P
    Nä jag tänkte mest på om det stod ngt i ringarna nu för det brukar det väl göra i just förlovningsringar =)
  • JETS

Jag vill egentligen inte ge mig in i KS diskussionen men jag var tvungen. Det känns som om många jämnför mardröms KS med drömförlossningar. Tänk på att det finns två sidor på ett mynt. Känns ganska respektlöst att sitta och skrämma upp en gravid kvinna som kanske inte kan göra annat än KS eller har extrem rädsla för att föda vanligt.

Det finns givetvis risker med båda sakerna, jag har gjort båda födde sonen "vanligt" under hemska förhållanden. De visste inte ens om han levde i utdrivningsskedet. Födde dottern mycket därav med KS vilket var planerat och det gick hur bra som helst. Tog bara alvedon efter snittet o inget morfin, hade inga problem med komplikationer blev rekomenderad att enbart bära barnet och inget mer. Vem blir tillsagd att inte få bära sitt barn?? Verkar konstigt, har jag aldrig hört förut.

Så ta det nu lite lugnt. Min dotter som är född med KS är fullt frisk inga allergier, personlighetsstörningar eller annat trams. Gör det som känns bäst för er! Läkaren jag pratade med lugnade mig med att operationer görs flera hundra om dagen och just KS är en ganska "enkel" operation.

• JETS
    TheFamily skrev 2012-03-07 08:15:34 följande:
    Jets: fast du gör ju exakt samma sak nu, pratar om en mardrömsförlossning och skrämmer upp dom som tänkt sig vaginal förlossning.

Jag har jobbat som uska på förlossningen i 7 år och tycker lika bra om vaginal som KS.
    Nåt som ALLA ska tänka på är att ALDRIG jämföra er med nån annan....alla kvinnor upplever smärta olika, har olika lätta/svåra förlossningar/snitt.
    Lyssna på ditt hjärta hur du vill göra.
    Och bli INTE skrämd! Oavsett om det gäller snitt eller vaginal förlossning!
    Nä det tycker jag inte eftersom jag klart och tydligt skriver att det finns två sidor på myntet. Och bra och dåliga saker med både och. JAg vet inte varför diskussionen togs upp från början då det känns som lite samma grej som att sitta o berätta om allt som kan gå dåligt i graviditeten. Där känns det som om alla kommit överens om att gå under ledordet "Det kommer gå bra för oss, vi är gravida till motsatsen är bevisad" Att dra upp hemskheter med förlossningar känns därav lite trist kan jag tycka.
  • JETS

Em: if har en applikation som heter "barnkollen" den uppdaterar automatiskt på din vägg när du går in i en ny vecka. Kan vara kul att lägga upp :)

Vi la upp UL-bilden med texten "4 ska bli 5, vi längtar efter dig pyret"

• JETS

Brukar inte skriva så mycket men läser allt ni skriver.

Jag var och tittade på motogp (roadracing) i Barcelona förr förra helgen (v.27) och motorljudet när cyklarna åkte förbi var brutalt högt. Lilleman protesterade rikligt när motorcyklarna åkte förbi men jag la över våra tröjor och jackor som lite ljuddämpning och det funkade. Eller så slutade han bry sig :p
    Kanske kan hjälpa er som ska gå på konsert.

• JETS

En fråga om det här med faderskapstest, när jag väntade mina två äldre så fick man bara ett papper med sig från MVC som skulle bevittnas av två personer. På samma papper skrev även jag på om jag ville ha gemensam vårdnad. Sen skickade man in det.

Hur är det nu? Måste man boka tider för möte och grejer? Verkar mega krångligt. Vad händer om man inte gör det? Blir det fader okänd då eller?

• JETS

Oj vad det kan skilja sig. Konstigt att min BM inte sagt något för jag har ju trott att jag bara ska få det där pappret som sist. Måste nog ta tag i detta.

JePaLuLi: ja, asså det är ju självklart att vi ska göra det jag var mest nyfiken på om de hade en plan B för hade jag inte läst ngt här så hade jag aldrig tänkt på det och jag tror säkert att många första gångsföderskor också skulle glömma eller nåt om inte BM säger ngt. Man litar ju blint på att de har koll på allt man ska göra, eller jag gör det iaf för jag är så virrig

• JETS

Svanfrun: vi har också två större på kudde och en v70, vi kommer göra som du med babyskyddet i mitten bak. Vi har testat lite olika och kommit fram till att det blev som störst plats för alla om vi gjorde så. Vi kommer dock ha ett barn på varje sida och vuxna i fram. Och om barnen inte åker med sitter en av oss bak. Det vi dock kom fram till är att vi måste köpa en bas till stolen då det blir väldigt meckigt att trassla med bilbälte i mitten bak varje gång. Så mycket smidigare att bara klicka i.

• JETS

Ang vänner så får du nog räkna med visst bortfall, jag skaffade mitt första "först" och många försvann, vissa kom tillbaka när de själv skaffade men det finns även de som stannade och fortfarande är barnlösa och i vissa fall karllösa och nu väntar jag tredje (9år senare) jag tyckte att jag kände av vilka som verkligen var ens "riktiga" vänner. Man drar inte bara för att någon ändrar sin familjesituation tycker jag. Relationen kanske förändras - självklart! Men jag känner igen det du beskriver och det tycker jag inte är ok. Men du får väl se när liten anlänt hur det blir

• JETS

Ang amning så använde jag en sån där amningsnapp med första och det funkade kanon, fick inga sår eller nåt. Med andra ville jag kanske vara lite mer Stålmannen och köra utan och det blev katastrof, såren hann aldrig läka och när jag fixade napp var det för sent

Denna gång kommer jag köra med napp från början, lite krångligare men ack så värt det.

• JETS

Ja, man kan ha amningsnappen från början, jag fick min på BB med första barnet nämligen. Ang passformen så tyckte jag att det gav med sig när bebis började suga. Själva vårtan och delar av vårtgården sögs lixom ut i utrymmet för det (hur man nu förklarar på ett vettigt sett) haha

• JETS

Idamarja: jag blev snittad med dottern (7år sedan) och nu med sonen, båda gångerna har vi stannat 48h (trots olika sjukhus) både barnen och jag har mått prima varje gång.

De har velat att katetern ska sitta kvar 24h sen ville dom att jag skulle "klara mig själv" nästkommande 24h hyffsat smärtfritt. Jag har tyckt att 48h är ganska lagom då man är ganska omtumlad direkt efter en operation.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012