Inlägg från: IdaVasterflo |Visa alla inlägg
  • IdaVasterflo

Vi som väntar smått i September 2012

Hej tjejer! Jag undrar om ni kan ge mig ett råd. Jag ska på föräldrautbildning nu i eftermiddag och jag är så osäker på vad jag ska säga.. Man brukar ju alltid presentera sig och tala om hur många barn och så man har. Och jag vet inte om jag ska berätta om mina tvillingar som inte klarade sig. Det känns ju på något sätt självklart att jag ska det. Hade det varit ett missfall eller så hade jag inte sagt något, men det var det ju inte. Men jag vill ju inte skrämma någon heller! Jag har inga problem med att berätta att det hänt, och prata om det om det är någon som undrar något. Men son sagt jag vill ju inte göra någon rädd eller obekväm. Hur hade/har ni gjort eller hur hade ni velat att en tjej i min situation gjort?

• IdaVasterflo

Tack så mycket för era svar! Ja jag berättar nog hur det är. Man har ju trots allt en hel del erfarenheter i och med detta också som kan vara värdefullt att dela med sig av. :)

• IdaVasterflo

Tack för att ni säger vad ni tycker! :) Det gick jättebra på föräldrautbildningen idag. Vi var åtta gravida (om jag inte räknat fel) med respektive, och jag tycker att vi fick bra kontakt ganska fort. Så klart så var det jag som fick börja att presentera mig så det blev väl lite som att jag satte standarden på allas presentation. Jag sa att jag hade en dotter på fem år, och att jag både hade väldigt bra och väldigt dåliga erfarenheter av att vänta och få barn. Och så berättade jag lite snabbt om vad som hänt då jag väntade tvillingarna. Det blev lite tyst och så som man kan vänta sig, men det gick ganska smidigt då alla fått välja varsin bild (jag valde en med ett större barn som kramar om en bebis) som vi skulle använda oss av i vår presentation och förklara varför man valt just den bilden. Så jag avslutade med att säga att jag valt den för att vi ser fram emot att Irma äntligen ska få ett litet syskon. Och då lättades stämningen lite. Sen var det några som frågade lite då tjejerna fick prata för sig själva ett tag, och det var även med en kurator som jobbar på mödravården så allt gick väldigt smidigt. Jag tror nog att vi kan bli en bra grupp, för det var nästan inte stelt alls!

• IdaVasterflo
    Superbia skrev 2012-05-31 22:41:42 följande:
    Tack för alla grattis angående lägenheten! Vi har inte skrivit några papper än, men han pratade på att det kan bli inflytt i mitten av juli. Jag som hade hoppats på att få barn medan vi bor kvar här, då vi bara har ca 10 min till förlossningen, men det får gå ändå

Härligt att ni fått ny lägenhet! Men jag hade nog ändå föredragit att flytta innan bebisen kommer.
  • IdaVasterflo
    Vili skrev 2012-06-01 20:38:16 följande:
    Nu är jag äntligen färdig examinerad sjuksköterska. Lilla bebisen kickade sig igenom hela examenscermonin. Underbart att både vara färdig och gravid :)

Grattis till din examen! :)
  • IdaVasterflo

Åh vad jäävla less jag känner mig nu!  Min pappas ex-flickvän slutar inte att trakassera mig! 

Okej, jag vet att han är ett otroget svin mot sina flickvänner och han har alltid ett par tjejer som han är on-off med. Ibland fler. Men han har alltid varit en bra pappa till mig och mina syskon, ställer alltid upp och hjälper till med allt mellan himmel och jord. Han finns alltid där för mig, och jag kan prata med honom som med en bästa vän. Han är en jättebra och snäll morfar till min dotter och hon avgudar honom! 

Men, som sagt kan han inte hålla sig till en tjej åt gången och är helt värdelös på förhållanden.
     Han har en tjej som han varit tillsammans med tidigare. Det har varit en massa strul dem emellan men det har även varit rätt så långa perioder då det har varit bra. Men så fort som de har bråkat om något så håller hon på och ska dra in mig! Det enda hon vill är att ha medhåll från mig, men jag har sagt att jag inte vill bli inblandad i deras gräl.Hon tar även kontakt med hans tidigare förhållanden för att få medhåll, som till exempel min mamma och mina två yngsta syskons mamma. Detta är personer han tidigare varit ihop med i många år och de vill inte heller bli inblandad i deras gräl. 

Och hon har då fan ingen taktkänsla när det gäller andras känslor eller problem. Allt ska handla om henne! 

Som till exempel: När jag just hade kommit hem från sjukhuset efter att vi förlorat Liv och Indra, då var de inne i en dålig period då de inte träffades så mycket. Då under dessa fyra dagar som vi var på sjukhus, Indra hade dött vid födseln och Liv hängde mellan liv och död, då var han hos den kvinnan som han har sina två senaste barn med. För som han uttryckte det "Jag ville vara med någon som förstår." Detta fick ju denna nyare flickvän reda på, så två dagar efter att jag kommit hem så blir jag bombarderad av SMS av henne. Hon börjar första meddelandet med "Hej Ida. Jag beklagar sorgen. Men jag måste bara tala om för dig vilket svin din pappa är!"
      Då har alltså min pappa varit hemma hos oss flera gånger om dagen sedan vi kom hem. Lagat mat till oss, handlat åt oss, eldat för värme osv.. 

Nu har hon tydligen lyckats spåra upp någon tjej som han har haft kontakt med under några få månader och pratat med henne och fått reda på att de träffats. Och nu är hon tydligen jätte-upprörd och idag fick jag detta meddelande:

"Hej. Vet du att *** varit ihop med en eller flera tjejer sen mej och varit hos mej samtidigt!!!! Å den tjejen säger exakt samma sak som jag å * hans förra flickvän* upplevt å du har själv varit med om en massa hemskheter med din far så vad tror du är sanningen??? Helt ärligt!!!! Tror du det är tjejernas fel??? Han är ju galet svartsjuk å de säger alla tjejer !! Förneka inte att jag har rätt!!! Jag vet att det är din älskade far men nångång måste du inse verkligheten!!!"

Alltså vad fan vill hon att jag ska göra? Lämna in han hos veterinären för kastrering? Tror hon verkligen inte att jag har tillräckligt redan att oroa mig för? Och varför vill hon förstöra det mellan mig och min pappa, och få mig att tycka illa om honom så mycket? Fattar hon inte att jag kanske behöver hans stöd just nu, och att det kanske inte är så jävla lätt att vänta barn när man tidigare har förlorat två, och haft tre missfall. Det är sådana här tillfällen som man vill kunna ha fullt stöd från sin familj. Idiot säger jag bara! 

Förlåt för det långa inlägget. Jag vara bara tvungen att spy ifrån mig lite! 

• IdaVasterflo
    eiramis skrev 2012-06-05 16:25:20 följande:
    IdaVasterflo: Spy ur dig bara. Skulle själv bli tokig av att ha en person som henne i min "familj", hon verkar ju fullständigt sakna förmåga att kunna visa empati för dig. Försök strunta i vad hon säger och var istället glad åt att du och din pappa har en så fin relation.
    Tack! :) Ja, jag är väldigt glad över att ha en sådan nära relation till min pappa (och min mamma också för den delen). Men enligt den här människan så är man ju världens otäckaste som inte bryr sig om henne... 
  • IdaVasterflo
    Den lilla M skrev 2012-06-05 16:33:06 följande:
    IdaV hur gammal är denna kvinna? Hon beter sig som en omogen tonåring, hon borde gå vidare med sitt liv och låta er vara ifred. Din pappas förhållanden har inget med dig och göra utan det bör han sköta själv, det borde hon förstå!
    Hon ska fylla 40 i vinter tror jag. Och enligt henne så är det jag som är omogen. Jag vet inte hur många gånger som hon har sagt till mig "lilla du, du vet inte hur saker fungerar i livet. Du får nog veta hur det är när du är tillräckligt gammal." och liknande saker. Suck!
  • IdaVasterflo

Edds: Ja det är inte lätt alla gånger. Hade det problemet lite med den kvinnan min pappa var tillsammans med efter min mamma. Hon tyckte inte att man skulle prata med sina barn som kompisar (som hon tydligen uppfattade det att jag och pappa gjorde) och så tyckte hon inte om mig i början för att jag var för lik min mamma. :-S  
    Hoppas du och din pappa får en bra relation nu då!

Har i alla fall fått fler meddelanden från henne idag som jag har ignorerat. Men till slut fick jag nog och sa att om hon inte slutar att skicka dessa meddelanden så kommer jag att göra en anmälan till polisen om trakasserier. Det är ju egentligen skamligt som hon håller på! 

• IdaVasterflo

Ja det här är verkligen en tid att vara egoistisk Edds! :)

Angie99: Jag har haft diskussioner med min pappa flera gånger om sånt här. Vad jag tycker är rätt och fel osv. Men det känns som att det går liksom inte att lära gamla hundar sitta. Och det är alltid i slutet av relationerna som han börjat att ledsna och får det här beteendet. Med mamma tog det 15 år, med nästa kvinna 10 år och nu den senaste har han varit med i ungefär 3-4 år. :-P 

Em: haha, ja inte för att jag vet om något man säger till henne fastnar, men det är väl kanske värt ett försök! 

Superbia: Ja, 40 år och 50 år borde ju räknas som vuxen... 

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012