Vi som väntar smått i September 2012
Haha, jag måste bara berätta vilken knäpp grej som hände ikväll.
Jag har drömt flera gånger under den här graviditeten att jag föder helt ensam, och för tidigt. Och i helgen när jag träffade min bästa kompis så pratade vi om det. Och vi var ganska överrens om att det skulle kännas väldigt jobbigt att föda prematur, att behöva vara på prematuravdelning och att behöva vara orolig och så.
I natt så drömde jag än en gång att jag förlossningen startade och gick jättesnabbt, här hemma i sängen. Och jag hade sådan panik för det var ju alldeles för tidigt (vecka 27) och så nådde jag inte till telefonen och kunde ringa efter hjälp. Men ut kom en frisk liten pojke, och jag var så lättad för han vägde ju i alla fall över ett kilo..! Och sedan kunde jag ringa efter ambulans.
Idag skickade jag ett meddelande till min kompis och berättade om min dröm och hon sa något i stil med "Det kanske blir en pojke då! Och han får stanna kvar i magen några veckor till" och jag höll med.
Nu ikväll när var jag inloggad på facebook så helt plötsligt står det i min logg " Checkat in på Barn-4". Som tydligen är en prematuravdelning. Får genast ett sms av min kompis "VAR ÄR DU OCH VAD GÖR DU?" haha, jag fattar ingenting! Vart kom det ifrån? Hon trodde ju att jag hade fött barn och hon var jätteorolig!
Jag skyndade mig i alla fall att ta bort det från min logg. Mysko!