Inlägg från: IdaVasterflo |Visa alla inlägg
  • IdaVasterflo

Vi som väntar smått i September 2012

StarStruck skrev 2012-04-28 16:31:16 följande:
    Jag är inte särskilt aktiv här inne har jag märkt. Jag har sjukt ont i huvet i princip jämt. Känner sparkar nästan varje dag, dock inte utanpå.

Inte roligt med huvudvärk. Varför har du det?
  • IdaVasterflo

Okej, nu är det gjort! Jag har beställt bebis första kläder. Jag har längtat, men det har ändå tagit emot.. Men, hemska tankar som dyker upp, nu har bebis i alla fall något eget att ha på sig, oavsett om det blir i livet eller graven.

• IdaVasterflo
    shopahollic skrev 2012-04-28 21:39:49 följande:
    Jo jag älskar Småfolk och Molo bla men har en liten vision om att ha första bb/bebiskläderna i en ljus färg, helst vitt. Men de basplagg som finns på HM te.x är så tråkigt även om det är prakiskt och mest trolligt kommer inhandlas ändå just därför. Unisex blir det garanterat mycket av sen, det är ju så fint med färg. Såg dina fina fynd på bloggen ;)
    majbebis08.blogg.se *Bebis BF 260912* Mercedes 080521 & Leon 100131

Jag vill också ha neutrala ljusa färger, och helst vitt till små bebisar. Det ser så harmoniskt ut, och så framhäver det det nyfödda barnet. :) Ljusgrått tycker jag också om väldigt mycket. Lundmyr har en fin body i Ljusgrått med ett vitt hjärta på, den gillar jag i alla fall! Och sen så vill jag ha mer färg ju äldre barnet blir!
  • IdaVasterflo
    Edds skrev 2012-04-28 20:44:43 följande:
    Shopaholic grattis till kickarna!!:) vad roligt!! Visst är det härligt Idav det är bra! Du ska unna dig tycker jag! Jag hoppas du kan njuta fullt ut nu och tänka hur mkt du är värd detta barn

Ja, de flesta stunder så känns allt bra. Men man känner sig onekligen olycksförföljd, så man blir som lite vidskeplig när det gäller vissa saker. Men jag längtar så otroligt efter detta barn, och man måste försöka tänka att det ska gå bra den hör gången.
    StarStruck skrev 2012-04-28 21:54:48 följande:
    BM tror att det beror på mitt låga blodvärde, men järntabletter hjälper inte. Men ska försöka få en tid till henne igen. Har legat i sängen i snart 3 veckor pga det! ;(

Usch, det låter ju hemskt jobbigt! Kan du inte begära att få träffa en läkare istället då. Något måste det ju finnas att göra åt?
  • IdaVasterflo
    eiramis skrev 2012-04-29 11:14:38 följande:
    Ida:
    Läste din blogg nu och har en våt fläck på golvet mellan mina fötter där mina tårar landat. Förstår att du är rädd för att känna glädjen. Jag kan inte ens föreställa mig den sorg du måste bära med dig. Jag kan bara hoppas att när du ligger där på BB nästa gång med en varm, frisk och sprattlande liten bebis mot ditt bröst så är det glädjen över graviditeten som du minns.
    :) Sådana kommentarer värmer alltid. Ja, jag önskar så att det går lyckligt den här gången.!!
    TheFamily skrev 2012-04-29 12:08:43 följande:
    Ida: läser gärna din blogg om jag får? Adress? Kram
    Har bara ett inlägg i "bloggen".  http://livochindra.bloggplatsen.se/     Fritt fram att ta del av! 

• IdaVasterflo

Helena: Ja, det brukar inte finnas mycket att säga sådana gånger. Men bara ett ord i beklagande kan kännas som en varm hand på axeln. TheFamily: Tack själv för att du vill ta del av vad jag har att berätta. Idamarja: Jag känner verkligen med de föräldrar som har eller har haft barn på neonatalavdelning. Jag har varit där med en dotter i fyra dagar, och jag kan knappt föreställa mig hur det måste vara för dem som måste känna den skräcken och oron i vecka efter vecka. Jag är så himla glad för din skull att ni kommit ut på andra änden oskadda!

• IdaVasterflo
    Em skrev 2012-04-29 21:47:28 följande:
    Måste bara säga det jag har tänkt länge...herregud vilka kvinnor det finns i detta forum! Vilken styrka, vilka erfarenheter och vilja kamper som vissa av er går igenom dagligen! Känner mig sjukt privilegierad att få tillhöra detta sällskap! Så mycker erfarenhet det finns här! Och inte minst: styrka!! Tack för att ni finns!

Har också reflekterat över att det är väldigt mycket erfarenhet samlad i den här tråden. Så mycket mer än någon av de andra trådarna jag skrivit i under mina tidigare graviditeter!
  • IdaVasterflo
    Bus Norpan skrev 2012-04-29 21:51:31 följande:
    Känner så starkt för er. Jag har alltid varit "glad" åt att vi miste pojkarna medan dom var i magen. Den smärtan att få leva med ovissheten och hoppet för livet. Där på allt på en gång vi fick ju vårt vid två tillfällen. Kramar Jenny 
    Cathlin <3 Johannes <3 Charles <3 Scott <3 Linnéa

Jag känner igen den där känslan att vara lättad över att det ändå gick så fort som det gjorde. Att mista Liv och Indra är ju det absolut värsta som har hänt mig. men när jag tänker på att behöva gå och vänta på det oundvikliga ännu längre, kanske veckor, månader eller kanske till och med år, så blir jag kall av ångest. Alla har vi något vi anser vara den största sorgen i livet. När det gäller barn så kan det vara ett eller flera förlorade barn, missfall eller kanske ofrivillig barnlöshet. Och det kan kännas lika kämpigt oavsett vilket man varit med om. Hade jag haft ett missfall innan jag förlorade Liv och Indra, så hade det nog varit så mycket mer traumatiskt än vad mina tre missfall var efter Liv och Indra. Jag var såklart väldigt ledsen över det, men det kändes ändå som att det var så mycket bättre än att det skulle hända senare. Sorg är så relativt. Kanske det mest relativa vi människor kan uppleva.
  • IdaVasterflo
    FijaLija skrev 2012-04-29 22:47:14 följande:
    Jag säger ju det! Underbara är ni! Hade ingen feber förresten, 37,0 men jag är tjock i näsan och tung i huvudet :/ blir nog hemmadag för mig i morgon... 

Ja stanna hemma och kurera dig! Man ska må så bra man kan!
  • IdaVasterflo
    Superbia skrev 2012-04-29 23:10:09 följande:
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012