Inlägg från: Smurfan87 |Visa alla inlägg
  • Smurfan87

Vi som väntar smått i September 2012

Åh så härligt! Grattis starstruck :) har du varit på något vul innan eller var det första gången du fick se plutten? :)

• Smurfan87

Åh Gud va jag blev sugen på sushi! Skit att man bor 5 mil från stan :( ja som jag fattat det ska det vara ok att äta sushi om den varit nedfryst (fisken alltså) i minst tre dagar och nygjord när man äter den. Jag har inte vågat än men snart är det ett måste!

• Smurfan87

Idag går jag in i v 12 (11+0) :) har inskrivning på måndag. Hur många har om man frågar fått lyssna på bebisens hjärta? Känner att man gärna skulle vilja vara säker på att den lever innan en inskrivning, känns inte verkligt annars känner jag .....ska inte på ultraljud och kub test förrän den 22/2

• Smurfan87

Köpte ett angel sound idag men hittade ingen hjärtlig mer än mitt egna men det kanske är lite tidigt är ju bara i vecka 12 och första barnet. Försöker väl igen om en vecka. Och det är ju bara två veckor kvar till ultraljudet så man får väl helt enkelt stå ut, lättare sagt än gjort. Någon som har ett och kan ge tips hur man lättast hör det?

• Smurfan87

Wiiie! Nu hittade jag äntligen platsen på magen där jag hör det lilla hjärtat slå med angel sounden :D är så lycklig. Nu kan jag slappna av lite mer till inskrivningen på måndag och UL den 22 :) känns underbart! Nu ska det köras motorsåg för hela slanten idag :D kram på er!

• Smurfan87

Jag är 11+1 idag köpte det dem har på teknikmagasinet kostade bara 350 kr med helt klart värt det. Men det tog mig nästan en halvtimme att hitta det och det är nästan på mm annars hörs inget. Men nu vet jag ju vart den sitter så det underlättar ju framöver :)

• Smurfan87

Jag har inskrivning imorgon :) underbart, tycker att tiden faktiskt inte gått så sakta nu i efterhand :) men jag kan knappt vänta till den 22 då vi ska på ultraljud :)
    Känner att man äntligen kan börja slappna av lite och njuta. Har berättat för fler vänner nu med. Det är så härligt att se hur glada de blir, man blir nästan lite rörd :) snyft hehe
    Tips till er som inte kan vänta med att få se livstecken. Jag köpte ett angelsound (finns hos teknikmagasinet för 350:- ) för oron tärde mer och mer på mig, var precis och lyssnade lite och det värmer hjärtat :)

• Smurfan87

Ja det kan bidra till mer oro om man inte hittar något men med tålamod gör du det. :) tig mig nästan trekvart en halvtimme att hitta det första gången så ge inte upp! Värt vart enda öre!

• Smurfan87

Jag hörde vid 11+0 men det bar ju dagen efter jag köpt den.... Så jag vet ju inte hur tidigt man kan höra. Finns dem som hört tidigare men allt beror ju på hur livmodern växer med, uppåt eller inåt osv

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012