• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

H K J skrev 2012-09-04 17:56:26 följande:
    Sedan inatt har jag haft vad jag tror är sammandragningar som kommer var 10:e min och varar kanske i 20 s. Inte outhärdliga men de gör ändå rätt ont. Ett varmt bad har jag förstått skulle kunna hjälpa. Problemet nu är att badkaret står i allrummet då golvet i badrummet kaklas om. Kan man lägga en vetevärmare precis under magen innan musen? Typ där man brukar ha mensvärk... Eller blir det för varmt för bebisen? Huvudet måste ju va precis där innanför... Ngn vars bm rekommenderar detta? Tack!
    min bm rekomenderade mig att använda vetekudden... men hon sa som inget om att man inte skulle lägga den på magen, jag har dock inte ens kommit ihåg att fråga henne...

men det du kan göra är ju att du värmer den så den bara blir ljummen.. kan ju vara skönt även det :)
  • Edds

gosh.. jag blev helt plötsligt fruktansvärt nervös, att nu gäller det snart.. och är jag redo? ...

• Edds

oooj vad härligt nu med alla småttingar, de är ju bara 5 sept och tänk så många som tittat ut. och grattis till er alla ! :)

Min gosse eller tös kom inte igår, så nu går jag på övertid BF+1 . Idag har jag varit på promenad, och nu har jag hängt ut varenda textil från lägenheten och börjat tvätta kuddöverdrag och skall damsmuga och skura och dammtorka ordentligt så det blir skinande rent ! Hoppas bara inte jag blir avbruten mitt i allt, vill åtminstone hinna städa helt klart nu och sen får lillen komma ikväll, ska mamma behöva be snällt ? ;)

• Edds
    Dag och natt skrev 2012-09-05 14:26:32 följande:
    Edds, ja med sån där aktivitet tycker man ju att bebis borde komma ut snart! Själv orkar jag inte hålla på - och ska ju inte heller pga det höga blodtrycket (fast idag var det bara 125/80!) och risken för hf. Men vi var iaf in på kontroll idag igen och läkaren gjorde faktiskt en gynundersökning då som visade att jag är öppen 2-3 cm och att tappen är helt utplånad. Sd har känts mycket mer senaste dygnen och kan ibland göra liiite ont så att jag måste andas lite extra. Läkaren slog vad om att vi skulle få åka in ikväll eller imorgon och att vi skulle ha liten hos oss inom två dygn! Vi får väl se Just nu känner jag mig inte alls övertygad om det, jag borde ha mycket ondare...
    Jaa !! Jag är helt förvånad över min energi.. i såååååå många veckor har jag sovit som ett arsle. och så nu i snart en vecka sover jag hur bra som helst, jag går bara upp en gång och kissar .. ja, är jag helt ogravid undrar jag ibland? men kommer på mig själv sen när jag försöker sätta mig upp :P

men, nu har jag damsugat och tvättat massor så nu är det paus och sen dammtorkning och skurning.. känner ingenting ! ... på kontrollen i måndags hade jag ju 2 cm av tappen kvar men den var mjuk. jag vet inte vad det egentligen säger om förlossningen men den känns långt borta .... :(

Hoppas läkaren har rätt att ni snart har bebben här !! Jag känner detsamma, borde ha mkt ondare !!!
  • Edds
    naggym skrev 2012-09-05 14:48:11 följande:
    det är heelt underbart att ha en liten hos sig.. trots avslag, stygn i underlivet och jävligt onda bröst för att inte tala om sömnbrist :) hoppas era småttingar som inte kommit kommer snart:)
    jag vill också ha avslag, ont i brösten och sova dåligt !!! :) hehe
  • Edds
    IdaVasterflo skrev 2012-09-05 15:26:00 följande:
    Idag har jag städat hela huset och varit på promenad. Stannade nere vid sjöstranden och stretchade en stund. Helt underbart då det nästan blåser storm ute! Dock så halkade jag till på en lerpöl så jag sträckte mig i underlivet så det knäppte till så promenaden hem blev lite jobbigare. :p 

Men vi får se om det är något som har någon effekt. haha. Vecka 39+1 idag!  
    du är lika effektiv som jag idag ! härligt !! Men var försiktig när du är ute och går ;) jag har snart gjort av med all energi så de blir en lur innan middag iallafall ! pjuh

flytningar som luktar mens? Någon som vet om de är något positivt ?:D
  • Edds

jag har addat tezz dowermyr och skrivit ett mail till henne att hon bjuder in till gruppen, gör ni också så=)

• Edds
    Superbia skrev 2012-09-05 20:14:25 följande:
    Jag var hos barnmorskan idag och det visade sig att bebisen ligger kvar som den ska efter vändningsförsöket i förra veckan, och den är även fixerad. Det gillar vi! Glad
    det gillas !

nu är det riktigt trångt i magen min, bebis rör sig, men det är på helt andra sätt.. fattar inte att h*n  inte behagar att komma ut... går ju snart in på bf+2 :P
  • Edds

Idamarja: Oj ! men bra att du åkte in iallafall ! Jag fick också ligga länge med ctg så bebben skulle lugna sig i måndags, hon släckte ner i rummet och bad mig försöka slappna av , vilket inte hjälpte , men sen såg det bra ut ! Hur känns det nu när du har fått datum för snitt? Hoppas allt känns bra !

• Edds
    idamarja skrev 2012-09-06 13:36:27 följande:

nu märkte ja att ja till o med har röda märken där läkaren var o tryckte o höll på, känns ju inte det minsta bra, det gör ju ont där dessutom...inte borde dom väl göra så där utan att förbereda mig på det...
    jag fick ju som sagt åka in till fl på alla dessa "lägeskontroller" under några veckors tid.. och det sista besöket jag hade var minst sagt inte trevligt... som du beskriver det.

Hon tog ul maskinen tröck den mot magen, konstaterade att huvudet låg ner, men tog ändå sina fingrar med LÅNGA naglar och tröck ner dom i bäckenet, jag spännde mig och hon påpekade att jag var så spänd och jag sa väl något i stil med: Men du gör ju illa mig !

Sen började hon trycka på magen och röra omkring på barnet och nästan skaka omkring det och Jonte satt med stor mun och gapade och kläckte ur sig "men helvete" .. jag hade så ont på magen efteråt och var väldigt skärrad.. trots att denna undersökning endast tog ca 1 minut sen slängde hon upp dörren och skulle stå där och ta i hand medan jag inte ens hade hunnit torka av magen eller ens få på mig mina kläder.

Jag minns inte vem denna läkaren var.. men jag vet att om hon av någon anledning kommer in vid min förlossning så kommer jag tyvärr inte klara av det.. :( mycket otrevlig upplevelse, sen kan jag inte förstå varför de inte bara kan göra det försiktigt? Varför allt ska vara så våldsamt? Ingen BM jag träffat på har gjort sådär någonsin !
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012