• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

marla333 skrev 2012-09-02 10:56:20 följande:

4dygn?! hur orkar du det? jag känner mig redan slut efter en halvtimme... har klockat 3 värkar, 10-11 min mellan, men de kan ju ändras...

jag tror tyvärr om det är förvärkar att det kan hålla på ordentligt.. länge.. jag hade ju ca 5-6 minuter mellan mina i en timme i torsdags , fredags och lördags.. vid vila... sen har jag 1-2 ggr / halvtimme ungefär.. men inte regelbundna... såhär har jag haft sen i torsdags, vaknar också några gånger per natt av det.... så de känns som om det inte finns något slut på det hela :P

har ju BF på tisdag så det är klart det jobbar på, men man önskar ju sig lite sömn och vila !
  • Edds
    bäbbä skrev 2012-09-02 10:59:09 följande:
    Låter som karpaltunnelsyndrom. Ta upp det med din bm ifall nån läkare behöver titta på dej. I svåra fall kanske man måste ta till op för att inte nerverna ska bli förstörda, det är inte bra att vara konstant domnad.
    ja, de har blivit värre de senaste dagarna, när jag var hos bm i veckan så hade jag bara i högra handen, inatt vaknade jag av att det smärtade så mkt i armarna och jag hade ingen känsel... kanske får ringa åt henne imorgon..
  • Edds
    Frokenpilla skrev 2012-09-02 11:18:22 följande:
    Hittade en bra sida. Det är väl någon form av latensform av värkar man har när man har "mensvärk" men det står att det (som för mig) kan komma och gå, medans det för en del övergår direkt i förlossningsarbete. 

se.babycenter.com/pregnancy/labourandbirth/la...
    bra info !! då kan jag nog konstatera att jag är i latensfasens början, och det kommer och går för mig :D
  • Edds
    Den lilla M skrev 2012-09-02 13:02:44 följande:
    En snabb uppdatering från mig: fortfarande inlagd på BB, vattnet har gått och jag har börjat få medium värkar. Men min livmodertapp är inte helt mogen ännu så dem tror att liten kommer om ca 48-72timmar .. så nu är det bara att vänta på ordentliga värkar..
    oj vad spännande !! Snart är lilla bebben här altså :) ska du ligga kvar där eller får du åka hem? kram
  • Edds
    Den lilla M skrev 2012-09-02 14:06:53 följande:
    Jag ligger kvar.. dem låter mig inte åka hem förens bebis är ute
    okej :) Lycka till och hoppas det går snabbare än de tror ;)
  • Edds

har haft konstant mensvärk nu sen kl 10 idag, 9 timmar altså,.. och massvis med sammandragningar.. 2 dagar till BF, jag hoppas verkligen att detta INTE avtar , utan att det håller i sig.

• Edds
    NeLe skrev 2012-09-02 19:29:28 följande:
    spännande.. provat ta alvedon och ett varmt bad/dusch?
    det lugnade sig med en dusch, sköööönt ! och sen tog jag alvedon på kvällen, alvedonen hjälpte inte, och det kändes som om jag hade sååån träningsvärk i hela livmodern. Men jag somnade som en sessa ändå på kvällen och har nu vaknat och NIET ingen bebbe än... lite som Dag och Natt, ungefär så känns det här också  !

Jag ringde iallafall till FL igår bara för att liksom få klart för mig vad det var jag kände, om det var början på det hela eller vad det var, och hon var såååå gullig och förklarade för mig ordentligt och att allt lät bra som jag beskrev och att det mest troligt var latensfasen ! WIEHO tänkte jag, meeen hon sa ju såklart också att det kan ta några dagar..

Så nu går gubben tillbaka på jobb idag och jag ska spendera dagen hos min mor och hoppas att det fortsätter idag ! Har ju BF imorgon, så de vore ju aldeless förträffligt om liten ville komma då ;)

Och grattis naggym !!! Vad häääääärligt {#emotions_dlg.flower}
  • Edds

grattis Ida !!:D

De  brukar väl vara så att en värk är ca 60-90 sekunder ? Mina sammandragningar håller i sig i 3 minuter ibland utan att det släpper !?

• Edds

IdaMarja: Vad läskigt att de inte svarade !! Men ne det var inte jag som tur var ! MEN då måste de ha hänt under dagen? Jag var nämligen in på kvällen dit, eller jag åkte in kring 22 tiden !

Satt hemma här i soffan (har också "flyttat in" med min mamma nu eftersom sambon börjat jobba. Vi satt och klockande mina sd som kom sjukt tätt i över 2,5 timmar, jag hann knappt vila emellan, ja det var ca 1 minut mellan varje, så såklart ringde jag in, jag vet ju inte hur detta skall kännas, och jag hade sånt tryck ner, mensvärk och magen var så hård att jag trodde den skulle spricka.. Nåväl när jag väl kom in så verkade det mycket lugnt där. .

Det TYPISKA var att när jag väl låg där och hade ctg på mig så kom inte en enda sammandragning.. Hon kände på tappen som fortfarande var bakåtriktad, och 2 cm !! så jag blev ju så otroligt MEGA besviken !! Den var dock mjuk och jag hade en lätt blödning.. Så idag är jag beräknad 39+6 .. och jag tvivlar på att bebis kikar ut idag.

Det var en envis liten krabat du hade där i magen också, nu är det bannemig tajm att vända sig rätt ju !  Om vattnet går för dig är det viktigt att du ligger ner fick jag berättat för mig iallafall ! Och så snabbt in, ring ambulans som möter er efter vägen. Det ska ni slippa såklart men det är klart man är orolig ! Jag är orolig och jag har bara 5 minuter in !

• Edds
    idamarja skrev 2012-09-04 15:31:26 följande:
    Jo det här var ju på förmiddagen, tillslut svarade dom o hänvisade t något annat nr.

Förstår ju att man börjar vänta när tiden faktiskt är inne, o man dessutom har en massa känningar...men allt för långt borta kan den ju inte vara nu :)

Ja saken e den att det e ju faktiskt snabbare att börja köra o bli uppmött av ambulansen, men vi får ju hoppas den håller sig lugn fram till måndag. Min BM sa att ja skulle vara förbered på att dom snittar mig dagen därpå redan, eller samma dag eftersom ja ska vara inne på förlossningen redan 8.30. men gud vet hur detta slutar, hehe
    Ja, nu börjar jag vänta på riktigt, fast samtidigt är jag ganska lugn till detta, som att.. jag har redan varit inställd på att såklart jag går över =) varför inte liksom !

Men det kommer nog gå jätte bra för dig, har dom sagt något att du ska fasta och sådär då när du kommer ifall du snittas? Lille bebben får stanna där till på måndag ! Och min får gärna börja tränga sig ut NU hehe :)

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012