• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

De frågade oss om gemensam vårdnad samt om jag intygar att han är far. Även om bebisen kunde blivit till i nov eller dec av oss två :p

• Edds
    Superbia skrev 2012-08-17 11:30:57 följande:
    Det är lite dumförklarande det där, speciellt för pappan. "Vet du om att bebisen blev till under den här tiden?", ungefär så.
    ja verkligen. Jag hade lust att skoja till det och säga : - Jaa.. altså jag var ju bortrest 4 dagar där i slutet på november, så vet vet !

men jag lät bli, man ska nog inte skoja om sånt när man sitter där (med tanke på de som skall bevittna de tänker jag) Självklart är sambon barn till mitt barn och det vet han :)
  • Edds

* Pappa till mitt barn, och det vet han skulle de stå :P

• Edds

Angie99: Det låter helsjukt ert bemötande.

När jag pratade med min första barnmorska jag hade så sa hon att vi kunde gå till familjerätten direkt vi kom i vecka 23, de rekommenderade att man skulle göra klart papprerna redan då , IFALL det skulle hända något tragiskt med mig... så slipper pappan till barnet inte tvista om de i sorgen..

jag tyckte de var jätte hemskt och jobbigt att hon sa de, men samtidigt är det ju bra ! Men vissa landsting verkar ju ha att man kommer dit först när bebisen är född.

men den tanten ni hade, hon verkar ju efterbliven

• Edds
    StarStruck skrev 2012-08-17 12:29:58 följande:
    Ihelgen drar det nog i gång för min del, det käns så. Tror vattnet kan ha gått, ska skicka sambon till affärn och köpa bindor, haha. Han hatar sånt!
    Inte lite avis här då ! men så kul för dig !! Mina förvärkar verkar ha tagit semester, inte vad jag önskade !  Men vi får se om de kanske kommer tillbaka i eftermiddag, jag har varit med gubben på bygget och isolerat hela köket , sen kom jag hem och städade ordentligt när jag väl hade energi kvar ! :)

ÄH be han köpa bindor ändå, även om du tar en kökshandduk eller något, du behöver ändå ett par rejäla blöjor att ha på dig efter förlossningen när du kommer hem, ifall du blöder mkt ;) Jag har rustat upp med SUPER och NORMAL bindor, gigantiska !  :D

• Edds
    idamarja skrev 2012-08-17 15:36:25 följande:
    ser att ni diskuterar faderskapsgrejjen, när sonen föddes så var vi ju på sjukhus i två månader, men stor tur var så var det en ungdomsväns mamma som jobbade med just dom frågorna på soc.kontoret, så hon intygade att jag talade sanning o sen skickade hon bara nå papper till oss på patienthotellet där vi var som vi fick skriva under o skicka tillbaks till henne. den här gången måste vi väl åka till kiruna för att fylla i allt, aldrig hört att man kan göra det innan, kanske ska höra m min bm på måndag.

vad konstigt att de inte nämnt det åt dig att man kan göra de, vi gjorde de i v 23, de var min bm i malmberget som sa det, eller har du en bm från kiruna? :)
  • Edds

man ska aldrig säga aldrig ! Jag har beställt bebis till på måndag, för då är sambon ledig igen ! Men troligt att det är jag som får bestämma :P Skulle inte tro de hehe

• Edds

usch. förnedrande säger jag med. och jag har faktiskt en fråga... vad har soc med detta att göra ? Altså soc, är det samma som familjerätten eller ?

jag blir bara irriterad att de ens har rätten (om de nu har det) att ställa så förnedrande frågor när du och din sambo/pojkvän/man/far till ditt barn, sitter där och är lyckliga över ert barn, så frågar hon om du har varit MED ANDRA MÄN .

och? det lär du aldrig få reda på ändå, har man lust att svara, vad ska hon göra? inte låta er skriva på och så har du ett barn utan fader på pappret eller?

ne, jag förstår om de var konstigt det där. Det låter ju nästan som om hon försöker få det att låta som om du varit otrogen, som om hon bara vill att det ska vara det... grr

• Edds

sexhundra: det kan vara ödem, men jag vet inte riktigt hur det sätter sig. på mig är det i händer och fötter på morgonen, och i läpparna hela tiden. Men just att det gör ont på ovansidan vet jag inte vad det kan bero på :S

• Edds

du kan ju alltid åka in på akuten med foten för att kolla så det inte är något annat ! Sen kan du ju säga att du är orolig för HF att de får ta kisseprov.

När jag var in på akuten med mina utslag jag fick över benen, så ångrar jag att jag inte bad de ta urinprov. Nu var det ju ingen fara, men det kunde ju varit hur illa som helst eller något som påverkades av graviditeten såklart, vilket de inte alls brydde sig om att kolla upp.

det är ju så typiskt att såna här grejer skall ske på helgen, så är det jämt för mig. Söndagar är värst, då händer det allt möjligt verkar det som, och när man helst bara vill ringa sin BM så är hon ju ledig !

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012