• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

BlivandeMama skrev 2012-08-09 03:10:40 följande:
    Vad äter ni om dagarna för att orka?
    ordentlig frukost -, filtallrik (med egen mussli linfrön/solrosfrön/kanel/äpple/russin), smörgås, te, juice etc
    lunch - något lätt, enkelt, ofta fiberhavregrynsgröt
    mellis - en frukt, smörgås eller yoghurt
    middag - mellan 17-19 , råvaror, hemma lagat ! mycket grönsaker

har hela tiden med mig en vattenflaska så jag får i mig vätska

äter och dricker ingenting efter middagen ( får sån halsbränna och kissar för mkt på natten då )
  • Edds
    Virvelvindan skrev 2012-08-09 09:09:13 följande:
    Jättebra lista Edds!
    Här har förlossningen egna värmekuddar om du vill slippa ta med.
    Enda jag tänkte på.
    Tyckte inte det verkade vara för mycket utan det viktiga :)

Jag ska köpa öronproppar - förra gången delade jag rum med en mamma som snarkade massor :P
    jag ska fråga min BM (hon har jobbat på fl) om de finns värmekuddar så slipper jag det.
    Öronproppar skippar jag för min plan var INTE att dela rum med någon annan :P

och ett tips som jag fick från min BM var att ta med dextrosol, hon sa att det kan vara en bra energi kick att få i sig då man mest troligt inte är så sugen på att äta.

En annan sak som jag glömde nämna (de är väl lite för egen lyx, men jag har tagit och köpt en liten sprayflaska från kicks (reseformat) som jag tänkte fylla med kallvatten som sambon kan spraya i ansiktet om jag blir varm)
  • Edds
    Lemis skrev 2012-08-09 09:42:41 följande:
    Ni som packar bebisväska. Eller det kommer vi alla göra. Men har ni med en tunnoverall till bebis eller kör ni på filt bara. Det kan ju vara varmt i september med.
    jag har tagit en fleecedress utifall att.. annars har jag bara filt. det beror helt på vädret hos oss iallafall... här kan det vara frost i slutet av aug början på sept. dock mest på morgonkvisten .. annars kör jag bara med filt (har köpt en jätte söt stickad onepiece som bebis hur som helst kommer ha på sig, och fleecedressen om det är lite kyligare :)
  • Edds

Ang bristningarna så kände jag när de kom
    , det klia utav bara fan och sen stramade det. Nu har jag över hela magen under och ovan navel och kärlekshandtagen. Men jag bryr mig inte det hör till :) jag har t.om fått på insida och baksida lår. Jag vet i inte , kanske är det lättare att ta till sig då de kom efter v 24,25 ngn gång och jag vant mig? trist att få de sista veckorna då man trodde man slipper ..

• Edds

Massvis med kramar Ida! Ert mirakel är påväg till ett och det kommer gå så bra!!

• Edds

Slumrade till efter middagen och vaknade efter 21... Inte lätt att somna med andra ord.. Bebis är även väldigt aktiv så det gör det hela ännu svårare:)

Fortfarande är plutten kvällspigg och morgonpigg .. Bådar inte gott :D

• Edds

Angie: du hade väl passerat v 37? :) då är det iaf ingen fara om vattnet går men jag tror de vill veta de på fl sen om värkar går igång så vet du vad du ska göra ;) men det behöver inte vars det, bebis kan trycka på så mkt att det är flytningar ( det hände ju mig i tidigt v 30 ngn gång) eller så kan de trycka på urinblåsan också! Hoppas du fått sova verkligen och kanske fått hum om vad det var?! Kram

• Edds

Fijalija: kul att du nämner långa naglar ! Inatt drömde jag att bebisen tröck på så hårt inifrån att naglarna kom igenom på min mage.,, minst sagt otrevligt :s

• Edds

ja, det var helt naturligt, naglarna var som utanpå så när jag strök på magen så rev jag mig, och de var krokiga smala och skitiga... riktigt skumt. men de är väl för att det känns som om bebisen försöker ta sig ut genom naveln i princip med allt bökande ibland :D och pågrund av att den är påväg ut snart :D

• Edds

jag tycker om spontanbesök , men inte just nu kände jag, jag har en kompis som ofta bara trillar in, även min sambo har kompisar som brukar komma förbi med 5 minuters varsel.

kände mig inte direkt glad här jag satt halvt naken i soffan med fötterna på bordet, en hög slarv toffs i fettigt hår och röd runt ögonen så trillar hon in.. njaaa

så kan det ju tyvärr inte gå till väga tidig morgon när man har bebis iallafall, något tips på hur man tar upp det? hon har inte riktigt desamma tankesätt som mig, hon är fortfarande "ung" precis som jag, fast hon är på de andra stadiet, som jag också var på , innan jag blev mamma !

grr så är jag arg för att jag suttit 3 timmar med ikeas home planner och ritat vårt kök, skulle just skicka beställning så försvann allt, trots att jag sparat.. Får nog hålla mig borta från folk idag :D

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012