• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

Ring åt henne ? Gröna flytningar är inte så bra kan vara infektion , även fostervattner kan vara grönt om bebis bajsat i magen .. Förutsatt då att det läcker fostervatten kram !

• Edds

(det är vad jag har hört) måste jag tillägga.. Vet mest bara att min bm att noga med att jag ska kontakta henne om flytningarna blir annorlunda färg eller illa luktande

• Edds

Babyboom: jag är också skit tråkig jag har låst in mig ! Men de är rätt skönt ;) jag har en tutonia skötväska. Mkt fina fack och termos fodral etc, mkt fin :)

• Edds

Starstruck: ja de är omöjligt att förklara tycket jag me men de är bra om de får kika ! Ta på troskydd så syns det bättre om de kommer mer!

• Edds

Visst var det föressten ngn här som nämnde magknip i livmodern ? Och kom ni fram till ngt?:) jag får ibland lite magknip som kommer från livmodern och har inget med magsäcken att göra, inget i samband med måltid heller.. Undrar vad det kan vara egentligen

• Edds

Starstruck: Jag blir också "igenkänd" på fl. " visst var du här förra veckan" och " dig känner jag igen sen tidigare"... Osv,.. Men sen kan vi inte hjälpa om vi har en annorlunda graviditet .. Det är tråkigt att behöva känna sig ovälkommen.. Vissa är hur Goa Som helst i bemötet medan vissa borde byta jobb!

Jag har pratat med min bm om min oro för barnets och min hälsa så detta står nu i min journal, kanske de har extra förståelse då...

Kram och hoppas de bemöter dig värdigt där!!

• Edds

Em: ja ibland känns det som att jag gjort så sjukt mkt kontroller för de ena och de tredje , oftast för att lugna oro om ngt annorlunda uppkommit.. Men när jag och min bm gick igenom min journal så ser det ut som en felfri graviditet..hon tyckte den var ofullständig då det inte ens stod med att jag fått spruta i benet mot sammandragningar ex och att jag varit på kontroller etc. Och då blir man ju helt fundersam vad de håller på med i ibland, samtidigt som jag är jätte nöjd med att fått bekräftelse och hjälp för min oro .

Tjata till dig om du är orolig även om de är svårt, jag är mesig som fan och vågar inte säga till men jag har ändå lyckats få min talan hörd. Hoppas du slipper vara oro, för de är absolut inte bra för dig eller bebben KRAM

• Edds
    LeiaBus2010 skrev 2012-08-14 17:29:12 följande:

Det var jag.
    Inte kommit fram till något tyvärr ,:/
    okej, typiskt ! Skumt, jag har fått så lite då och då bara, men de håller inte i sig så länge heller dock.
    Em skrev 2012-08-14 17:36:18 följande:

Mitt "problem" är väl att jag berättar om min oro...men inte tillräckligt...känslosamt om man kan säga så. Äh svårt att förklara...men i och med att jag är ganska saklig så är det väl lättare att inte ta tag u saken...uran jag får liksom fixa saker själv...men nu får jag nog inte därifrån förrän vi redan lite mer i det. Har ju inte haft en direkt felfri graviditet
    ne du ska få den hjälp du behöver så är det bara ! Helst om du haft problem under graviditeten.

• Edds

therese80: Vad spännande och härligt !  hoppas att allt kommer gå bra ! :)

• Edds

vad härligt starstruck att du fick en ordentlig koll och en ordentlig överrasskning :) !! Känner igen det där med ilningarna och trycket, mensvärk får jag bara när jag får förvärkarna och de kommer oftast när jag ligger ner, på vänster sida :)

Vad spännande, nu måste det ju kännas som att det händer nånting hihi

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012