• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

Idav: jag har aldrig ammat, ( är ju mitt första barn detta ) men jag har haft mkt i brösten och läckt som fan redan sen v 34-35 ngn gång och jag har tyvärr fått såriga bröstvårtor utan att någon ens sugit på dom. De har som blivit torra och så har det kommit lite blod.. Men jag smorde med bröstvårtskräm och det gick över hoppas de läker innan fl !!

Carefreak; vad skönt att det inte var någon fara!!

Och hoppas ni alla som nu väntar och inte riktigt vet hurdan fl det blir med snitt eller ej att ni får förbereda er! Jag försöker själv förbereda mig på vaginalt nu för nu är det 99 procent chans att så blir :)

Och så hoppar jag in i vecka 39 nu då !! Woho !!

• Edds

Jag som redan fått såriga bröstvårtor borde kanske ha amningsnapp från början då ? Vill så gärna kunna amma så vill verkligen inte ha de problemen :(

• Edds

Det iiilar från livmodertappen och ner genom hela vaginan när jag kissar! Ungefär samma som när bebisen trycker på men när jag kissar! Vad kan det vara? Altså inte sån svida vid uvi.. Någon som känner igen det?

• Edds

Ja hela tiden har jag med när bebis rör och sträcker på sig men det var så skumt att det flera gånger kommit i samband med att jag kissat . Så märkligt!

• Edds

Jag känner än så länge ingen press eller rädsla för amningen, jag har försökt ta in så pass mkt information och goda råd som möjligt. När vi väl kommer till att bebisen ska amma , jag vet inte den kanske vill göra det direkt den kommer till bröstet?

Men hur som, när vi väl är på bb och så, så känner jag att jag vill försöka ensam med barn och pappan bara först själv, utan massa restriktioner . Och att vi ber om hjälp om det behövs! Jag tror att en lugn och trygg miljö för mig är bästa avslappning för jag vet redan nu att jag behöver det, det är ju något helt nytt för mig och då vill kan helst inte ha någon som sliter i mina bröst och säger hur jag ska göra.. Sen om bi behöver hjälp så frågar jag ju såklart om det !!!

Vad tror ni personalen säger om det?

The family; hur går det till egentligen med det där? De är väl förståsd olika överallt..

• Edds

Vilken tur :D ja jag längtar så enormt mycket nu.. Trodde aldrig att jag (än så länge) skulle känna mig så otroligt lugn och avslappnad, jag blir inte rädd när jag får ont eller känningar heller.. Men vem vet det kanske kommer helt plötsligt !

Idag går jag in i v 39! Bara det känns ju helt sjukt :D

• Edds

Moonlaiz: det är precis så jag inte vill ha det. De får dom acceptera iaf för då kommer det inte gå bra för mig. Jag vet mkt väl hur spänd jag blir när någon barsk bm kommer och skall ha hand om mig. Har blir stel i hela kroppen och inget fungerar.

• Edds

Beccagranen: min trötthet började då jag var som dig gången, nu är jag i v 39 och tröttare än någonsin men vissa dagar får jag energi spurter!! Men snart är det över det är bara att vila vila vila ( jag vet inte hur man vilar men försöker ändå haha) fick skäll har svärisarna och sambon igår för att jag målade och isolerade så nu ligger jag bara hemma istället :P

• Edds

Lemis: oj vilket omtumlande besök men vad skönt att du nu har tid!:)

Choccolat: jag vill verkligen också och jag vet att jag inte ger upp i första hand men jag har helt skippat det negativa tänker, jag tänker att detta kommer gå hur bra som helst, jag är amningens drottning :D och sen om det visar sig det motsatta så känner jag mig trygg i de ersättningar och hjälp som annars finns. Det är jag mkt positiv till också ! Gräv inte ner dig i en ond spiral redan nu *kram*

nelia: visst är set härligt att få höra hur bra bebisen mår osv , det lugnar en:) när jag var på tul så fick jag ingen direkt vikt det var svårt att mäta den men låg lite under medel och han titta i sina papper och sa att det var inget avvikande. Pust vad skönt :)

• Edds

Miamy: tyvärr har jag inget vettigt att komma med på min ledighet :P jag är för trött för att göra ngt (v39 nu) så jag spenderar dagarna länge i sängen, kollar tv, bakar, virkar och nyser med hunden. Men jag känner mig så ensam och instängd.. Det är jätte jobbigt för jag är en väldigt aktiv person annars !! Hoppas du kommer på nå mysigt att spendera din tid med!

Säger som dig, helt otroligt att 2 ska bli 3 och att vi snart har bebisen hos oss! Jag ryser av lycka :D

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012