• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

Lite skumt ändå, det var nästan så min bm tjata om de men då är nog de alla så olika!

Ja det är ju inget definitivt bevis alls, min sambo sa dock till henne där att vi ändå ska gifta oss så såklart vi ska ha gemensam vårdnad :å

Spännande att se när han går ner på knä hehe

• Edds

Jepapuli: å jag vill också hihi! Han har velat veta strl och vilken ring jag vill ha så vi får se hehe

Sexhundra: vad skönt då slipper det oroa! Var får man tag i såna?

• Edds

Nu när vi blir mamma och skaffar familj, och ni som redan har familj, har ni märkt någon skillnad på ert umgänge? Jag är ju först av alla mina vänner med denna upplevelse och vi är ju rätt ung ändå, jag fyller 23 snart.. Jag har 3 väldigt nära vänner som är så otroligt glad för min skull och vill så gärna hälsa på , umgås och hjälpa mig och de längtar så mkt efter bebisen!! Det gör mig så glad, det är nästan som om min graviditet fört oss närmare varandra..

Medan en tjejkompis hon tror jag är handikappad , skit tråkig och att mitt liv är slut ungefär. Saknar henne jätte mkt men känns inte som om det ens är värt att nämna något för henne.. Jag har försökt flera gånger om vi ska ses på en lunch eller om jag ska hälsa på men hon verkar totalt ointresserad.. Jag är inte den som crusar heller , Så det är väl bara att ge upp?! ( kan tillägga att jag pratar inget bebis prat med henne!

Senast igår sa jag : om du ska vara hemma i helgen så hälsar jag gärna på för jag har bilen. Och som svar fick jag bara : hahah naaw

Vilket jag skiter i att ens svara på.. Eftersom hon flera gånger bestämt en tid vi ska ses och sen kommer med ursäkter.. Så

Jag förstår bara inte hur man kan tro att någons liv är slut, hon har tillochmed sagt till mig att jag borde passa på för sen kommer jag inte kunna resa bort till ex. Både jag och sambon är väl medvetna om förändringarna men med lite planering går ju allt. Vem tror att man sitter fast i sitt hus och kan inte göra nånting för nu har jag barn!? Antar att hon bara inte fått den insikten än eller mognat för det. Festa får hon göra varje helg med ngn annan men man kan ju umgås på andra sätt!

Ursäkta för mitt morgon gnäll:( hoppas ni sovit gott och får en fantastisk lördag! Hos oss är det Åsk mulet så vi får se vad göra idag:)

• Edds

2 av mina de närmsta är också i bebis planer så det vore ju helt underbart om vi kunde dela den här tiden ! Men det känns verkligen som att vissa tror livet är slut. Antar att det bara är att acceptera helt enkelt

• Edds

Nelia: jag köpte på Lindex i veckan 2 för 199, bra pris så jag tänkte jag kan köpa nya sen om dessa blir för små. Jag har 75dd nu men köpte 80d och de passade bra , finns även lite utrymme i dom så vi får se men det var så skönt att ha en amning bh höll på att bli galen på dessa kupor med byglar som klämdes ..

• Edds

man får se helt enkelt. Så länge jag har min fina familj och vänner och familj som stöttar mig så är jag lycklig, och lycklig över de som finns i mitt liv och de som bryr sig :)

Och obeskrivligt hur mycket jag längtar efter mitt lilla hjärtegryn nu ! bara 2 veckor kvar nu !

• Edds
    Nelliepop skrev 2012-08-18 10:21:34 följande:
    Detta med att vänner försvinner fick jag erfara.. Jag var 17 år när jag fick mitt första barn.. 21 år var jag 3 barnsmamma.. Idag är jag 33 och väntar mitt 6 barn.. Vännerna kom tillbaka,...

Jag har aldrig ångrat mina barn... Helre se dom växa upp än ut och resa osv....  
    det förstår jag verkligen. Om jag och min sambo hade blivit tillsammans när vi först höll på att bli de , då var jag 17 och då hade jag garanterat varit 2 barns morsa nu :) Men det blev inte så och vi blev tillsammans 3 år senare, under de 3 åren han jag bo utomlands, bo längst ner i sverige, högst upp i sverige, i huvudstaden, studera och festa och ha allmänt kul.

men med detta liv i magen så hade jag kunnat byta bort ALLT sånt för. Nu har jag ju redan "gjort bort det" dock gjorde jag ju det medan mina vänner bodde kvar här hemma, så jag gjorde allt på egen hand. Men jag kan inte vara mer nöjd med mitt liv, och var jag står idag. Jag har aldrig varit så lycklig som jag är nu.
  • Edds

Undra vad denna fruktansvärda mensvärk och illamående hade tänkt att bidra med idag?:) hoppfullt!

• Edds

Idamarja: haha jag hade också fb förr, de 690 vänner jag hade där njaaaaa klarar man sig utan ! Vet inte ens vilka hälften är! Jag har några vänner i södra Sverige de ringer jag om jag vill prata med oftast har man så mkt att prata om eftersom man inte läser fb status hela dagarna också! Jag blev så less att vem som helst kunde bry sig om mitt liv så jag tog bort den, så skönt! :)

Idag: vaknat tusen gånger inatt, eller iaf 5 toabesök. Vaknade en gång av att livmodern gjorde något märkligt, som om den "hulkade" sig, novet när man har magsjuka och man inte kan stoppa det, så kändes det som att kroppen krysta utan att jag kunde göra något. Det var dock helt smärtfritt ! Någon som varit med om det?

• Edds

och är det någon som drömmer riktigt verkliga och tydliga drömmar om bebisen ? Jag drömmer helt underbara drömmar om denne pojke (vet ju dock inte om de är pojke eller flicka i magen;) ) jag har gjort det sen vecka 9 och har säkert haft 10 tydliga drömmar om "honom". . Hans utseende har bara blivit tydligare och tydligare. Inatt var det helt otroligt, enligt drömmen var det idag som förlossningen satte igång (det vet jag för jag hann aldrig åka till min bm som jag ska till imorgon) det började med att jag så tydligt såg hans händer mot huden, han tryckte verkligen på och när han väl kom i vår famn var det så härligt, han var SÅ otroligt lik sin far !

som att man inte längtar ännu mer nu !

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012