Tirem skrev 2011-12-22 19:30:00 följande:
Lider med dig och delar med mig av min historia...
Under 2005-2006 darabbades jag av 4 st. missfall, alla i mellan vackorna 7-11. I november 2007 föds sonen utan medicinsk behandling eller utredning. Syskonförsök börjades under 2009 men inget hände! Under 2010-2011 fick jag 3 st. missfall, samma här under vecka 7-11, och 2 st. missed abortion, upptäcktes i vecka 12 respektive 14.
Under 2 st stycken av dessa misslyckade graviditeter försökte jag med progesteronsalva
www.femalebalanceshop.com/vill-bli-gravid/pro...) men tyvärr slarvde jag med doseringen p.g.a. att jag vid båda graviditerna var på resande fot och glömde salvan hemma. Vet inte om detta påverkade eller inte men...
I Augusti 2011 fick jag åter plus på stickan och denna gång lämnade jag inte lägenheten utan salvan och missade inte att smörja 2 gånger per dag någon gång. Tänkte desutom på min kost och åt folsyra samt mitt val kvinna (1 st. tablett vardera per dag)
Sitter här nu med en växande mage och har precis klivit in i vecka 20!
Mina tips är med andra ord....
Bra kost.
Normal motion.
Progresteronsalva.
Folsyra.
Vitaminer.
Under 2011 var jag inne på utredning men han bara kontrollera livmoder samt blodprover, skulle vidare till genitik men vi han bli gravid precis innan vi fick en tid där!
Tack för att du delade med dig av din historia. Och Grattis till underverket.
Jag då är det dax att testa salvan då. Har ätit folsyra i 1.5 år och levaxinet ligger bra. Jobbar inom vården så jag har inte ett stillasittande jobb.
Ska kräva hjälp denna gång på kvinnokliniken. Läkaren pratade om att jag låg under referensvärdet på progesteron och det låg på 18. Hon pratade om att jag ev skulle behöva hormoner även där.
Önskade att det fanns mer privata kliniker att vända sig till men här uppe i Norrland Umeå så har vi sjukhuset.
Ringde Specmödra när jag blev gravid och pratade med en läkare där som forskade om blodförtunnande m.m
Jag ska kräva det denna gång. Orkar inte med ett till missfall. Allt tär på relationen till karln som är en typisk inlandsbo som inte säger mer än det behövs. Allt ordnar sig ska du se.
Nu väntar jag bara på den 2 jan och hoppas att ul visar att allt är borta, men med min tur så ska det tillkomma något mer.
Nu ska jag inte vara så negativ men det är lite jobbigt att hoppas och önska på att få ett barn.