• JELJ

Svårt att behålla graviditet. Erfarenheter och metoder.

Hej på er!

Har fått mitt tredje missfall nu i dagarna före jul. Träffade gynjouren på akuten som berättade att det troligen var en ofostrig graviditet denna gång. Han gå så långt som till v 10 och man såg bara hinnesäck och moderkaka men inget foster.

Efter många funderingar och väldigt få svar så sa han att mitt problem var inte att bli gravid men att få behålla graviditeten. Har blivit gravid tre gånger på ett år men lyckas inte behålla den.
    Det finns hjälp för ägglossning och stimulering och en hel del men vad finns för hjälp för att behålla graviditeten??

Har gjort missfalls utr och dom hittar inget fel på mina äggstockar. Har Hashimotos men är medicinerad och läkaren säger att den är inte problemet.
    Har en son sedan tidigare och det var inget problem att få honom men nu. Vi har försökt i 1.5 år.

Vad har ni för erfarenheter och hur har ni blivit hjälpta till fullgången graviditet.

Mvh Jenny

• Svar på tråden Svårt att behålla graviditet. Erfarenheter och metoder.
  • JELJ
    Gatto skrev 2011-12-23 12:34:12 följande:
    Atyr såg att du frågade om ålder, jag är 31 år. När det väl blir barn är det vårt första. Ingen av oss har barn sen innan.
    Jag håller tummarna för dig och vi får följas åt. Känns bättre om man har någon som peppar en att hålla modet uppe.

God jul på er alla och hoppas julen blir underbar för er. Kramar till er
  • Gatto

Arty: hoppas allt ser bra ut på UL. Jag var där igår och fick det kollat efter förra mf och det ser ut som att allt är borta denna gången iaf. Förra gången strulade det som f-n så det känns bra att inte behöva hålla på med tabletter å skrapning denna gången. Nu inväntar vi negativt gravtest och sen en mens innan vi försöker igen. Konstigt ibland hur man fortsätter banka huvudet i väggen gång på gång men jag antar att längtan efter ett barn är större än rädslan för ett nytt mf...

Tror att jag ska våga prova salvan, hur gör man med den är det någon som vill berätta? smörjer man hela tiden eller efter ägglossning å hur länge?
    Skulle kännas så skönt att ha något att göra som kan få en att hoppas lite mer, låter kanske konstigtmen jag är snart beredd att prova vad som helst

God Jul till er alla å tack för svar och stöd, nästa år är det vår tur tycker jag!
    Arty, jag håller alla tummar för dig också, så skönt att dela lite av sorgen med någon som förstår, men man är inte heller den pratsamma typen..

• Pimpinellan
    Gatto skrev 2011-12-23 11:57:07 följande:
    Pimpinellan: hur vet man om det är immunförsvaret som strulat?
    Ja,alltså,jag är för dåligt insatt,men det finns en aktiv tråd om just detta under "missfall".
    Progesteron i vilken form det än är ska man börja med två dar efter äl-börjar man för tidigt kan man stoppa äl!
  • Gatto

Hej på er. Fick mina provsvar idag, proverna är tagna en vecka efter missfallet så hcg fanns fortfarande kvar i kroppen, vet dock inte i viken nivå, missfallet kom i v 5+6. 1,0 på tsh och 17 på t4, läkaren sa att det var bra, är det någon som vet???

• Gatto

Pimpinellan- tack för svar! Då kanske jag kan sluta oroa mig över det nu iaf, läste precis mail från min läkare som sa att t4 ska ligga mellan 12-22 för bra värde vid graviditet så då måste ju 17 vara ok också. Tror du det kan vara bra med progesteronkräm för att "hjälpa" kroppen behålla en graviditet?..

• Pimpinellan

Progesteron kan aldrig skada så prova det du. Från äl +2 och till v.12 kan man ta det.

• JELJ
    Pimpinellan skrev 2011-12-27 19:05:26 följande:
    Progesteron kan aldrig skada så prova det du. Från äl +2 och till v.12 kan man ta det.
    Kom i brevlådan idag. Väntar bara på att sluta blöda och kontroll efter missfall. Nu ska det bli en 2012 bebis.
  • Gatto

Atyr: var beställde du? Har hittat lite olika sidor som säljer, men det verkar vara samma kräm, progestrall har jag för mig att den hette från hormoni. Är det samma som du köpt?

Var på återbesök idag sen missfallet för 2 veckor sedan. Såg bra ut sa läkaren så nu blir det bara att vänta en mens (har fått en cysta som ska hinna försvinna då) sen kör vi igen nu SKA det ta mig f-n bli en bebis!!!! Jag vägrar att få mf/ma igen!! Å om det inte tar av sig självt innan så blir det ivf i mars/april. 2012 ska bli vårt år, 2011 kan vi vara utan.

Svar på tråden Svårt att behålla graviditet. Erfarenheter och metoder.