• Tirem

Svårt att behålla graviditet. Erfarenheter och metoder.

Lider med dig och delar med mig av min historia...

Under 2005-2006 darabbades jag av 4 st. missfall, alla i mellan vackorna 7-11. I november 2007 föds sonen utan medicinsk behandling eller utredning. Syskonförsök börjades under 2009 men inget hände! Under 2010-2011 fick jag 3 st. missfall, samma här under vecka 7-11, och 2 st. missed abortion, upptäcktes i vecka 12 respektive 14.
    Under 2 st stycken av dessa misslyckade graviditeter försökte jag med progesteronsalva  http://www.femalebalanceshop.com/vill-bli-gravid/progesteronkram) men tyvärr slarvde jag med doseringen p.g.a. att jag vid båda graviditerna var på resande fot och glömde salvan hemma. Vet inte om detta påverkade eller inte men...

I Augusti 2011 fick jag åter plus på stickan och denna gång lämnade jag inte lägenheten utan salvan och missade inte att smörja 2 gånger per dag någon gång. Tänkte desutom på min kost och åt folsyra samt mitt val kvinna (1 st. tablett vardera per dag)

Sitter här nu med en växande mage och har precis klivit in i vecka 20!

Mina tips är med andra ord....

Bra kost.
    Normal motion.
    Progresteronsalva.
    Folsyra.
    Vitaminer.

Under 2011 var jag inne på utredning men han bara kontrollera livmoder samt blodprover, skulle vidare till genitik men vi han bli gravid precis innan vi fick en tid där!

• Tirem

Progresteron har inga negativa egenskaper så det vågade jag prova...
    Jag läste på en hel del på nätet innan jag beslutade för att prova! 

Svar på tråden Svårt att behålla graviditet. Erfarenheter och metoder.