• Mamman02

Kort på barnbarnen - bonusar med??

Min mamma fyller 60 år om ett tag, och jag och min syster har bestämt att vi ska gå till fotografen och ta kort på barnbarnen. Min syster har 1 barn och jag har då 3 barn (biologiska).
    Sen har min man 2 stora barn, en på 17 och en på 20.

Hur ska vi göra? Min mamma har ju faktiskt bara 4 barnbarn och inte 6? Först var det självklart för mig att bara ta kort på dessa 4 barn, men sen blev jag lite osäker...

Råd tack!     

• Svar på tråden Kort på barnbarnen - bonusar med??
  • Jenny Hä

Jag tänker förstoring o om erat förhållande inte håller livet ut ?

• Tjohalia
    Mamman02 skrev 2011-12-22 11:59:49 följande:

De har funnits med i bilden i snart två år. 20-åringen bor inte hemma längre (har aldrig bott hos oss).
    De har inte jättenära relation, hon ser de nog inte som sina barnbarn utan som min mans barn.  

Då hade jag tagit fotot utan dem. Men om dom hade varit med i bilden sedan dom var små och hade en nära relation så hade jag haft med dem.
    Flicka 050414 * Pojke 070309
  • Glimma76

Tycker det beror på relationen mellan henne och bonusarna.

• Iam
    De har funnits med i bilden i snart två år. 20-åringen bor inte hemma längre (har aldrig bott hos oss).
    De har inte jättenära relation, hon ser de nog inte som sina barnbarn utan som min mans barn.  
    Då hade jag tagit med barnbarnen. 
  • Ess
    Då finns det absolut ingen anledning att ha dem med på fotot.
    Jag skulle aldrig komma på tanken att ta med min mans barn på ett foto till min mamma eller mina släktingar, då dom inte har någon relation till varann.
  • Dixie

i detta fall hade jag tagit utan bonusbarnen - det  hade varit en sak om bonusbarnen varit yngre och  de funnits med i mormors liv under en längre tid

• Emma 761

ja tar julkort med bonsbarnet. även om hon inte är biobarnbarn så är hon ändå en i familjen

• Ess
    Emma 761 skrev 2011-12-23 11:13:12 följande:
    ja tar julkort med bonsbarnet. även om hon inte är biobarnbarn så är hon ändå en i familjen
    Men det är skillnad. Bonusarna här har ingen kontakt med mottagaren till fotot och den ena har dessuton flyttat hemifrån.

Julkort som man skickar till båda sidor av släkten är en annan sak.
  • Dixie
    Emma 761 skrev 2011-12-23 11:13:12 följande:
    med det är ju inte samma sak - detta foto skulle vara en present till mormorn.
  • jeni

Hos oss är det en självklar sak att mina bonusar är med på kort till mina föräldrar. Jag har funnits i barnens liv i snart 11 år, mina föräldrar skriver tom " från mormor och morfar" på paketen i år. Men det kan bero på att barnens biologiska morföräldrar inte finns och att mina blivit stand-in.

Jag har däremot en kompis som har två bonusar som var 16 och 18 år när hon träffade deras pappa. De skulle inte vara med på något kort till hennes föräldrar, de träffas kanske 1-2 ggr/år.

I TS fall skulle jag inte heller haft med mannens stora barn.     

Svar på tråden Kort på barnbarnen - bonusar med??