Iam skrev 2012-01-05 21:00:38 följande:
Ehh?
Jag lever inte på det. Det är inte mitt jobb.
Men jag är här för att debattera åsikter. Mina och andras.
Jag är inte här för att få vänner. Jag är här för att jag tycker om att diskutera.
Jag utgår dock alltid från mig själv och mina egna åsikter.
Dessa framhäver jag. Sen lyssnar jag på andras argument.
Dom som kan lägga fram argument som håller och som kan överbevisa mig, dom får mig på andra tankar.
Dom som inte kan det, eller som lägger fram argument som håller men som inte motbevisar.. Ja dom argumenterar jag emot.
Och det är en sanslöst dryg attityd du har.
Dessutom rätt nedvärderande mot alla som inte håller med dig.
Jag gnäller inte på ditt jobb, din åsikt argumenterar jag emot.
Och ditt sätt att uttrycka dig är skrämmande illa om du jobbar med det du gör.
men du och ett antal andra på detta forum får de och låta som att de är en självklarhet att ignorera sitt bonusbarn och att de är helt ok att inte se barnet som en i familjen.
ni får de att låta som att de är ok att ignorera barn som inte är ert eget.
ja jag kanske formulerade mig fel men min kommentar var i ren allmänhet och för att ja blev arg över hur en del av er tänker.
tänk på barnet och inte er själv. barnen kommer först.
vi har ingen dryg attityd, vi tänker på barnen. även de som inte är våra biologiskt.
de är heller inte nedvärderande, vi förstår bara inte hur ni tänker eftersom de låter så själviskt och nedvärderande att totalt utesluta någon från familjens aktiviteter och roligheter bara för att de inte är era biobarn.
inkludera era bonusbarn för fan! annars får ni dem bara och må dåligt resten av sitt liv.
en vacker dag så kanske de faller under den kategorin av bonusbarn som slår ihjäl sin familj för att de blivit så pass illa behandlade under sin uppväxt eller också skiter i att prata med er mer eller ens vill ha någon kontakt med er när de blivit så gamla så de får flytta hemifrån.
ja är själv ett bonusbarn därför blir ja också extra förbannad...