• Mamman02

Kort på barnbarnen - bonusar med??

Min mamma fyller 60 år om ett tag, och jag och min syster har bestämt att vi ska gå till fotografen och ta kort på barnbarnen. Min syster har 1 barn och jag har då 3 barn (biologiska).
    Sen har min man 2 stora barn, en på 17 och en på 20.

Hur ska vi göra? Min mamma har ju faktiskt bara 4 barnbarn och inte 6? Först var det självklart för mig att bara ta kort på dessa 4 barn, men sen blev jag lite osäker...

Råd tack!     

• Svar på tråden Kort på barnbarnen - bonusar med??
  • Krumilur

Ta bara med de fyra som är hennes barnbarn.
    De andra är ju inte hennes barnbarn.

• Csillag
    Iam skrev 2012-01-05 16:05:57 följande:
    Ni är inte så lite förmätna som har så mycket fördomar. 
    Går man in i ett förhållande med barn sen tidigare så ska dom barnen oxå räknas tillhöra familjen.
    Heltsjukt att ens pappan står ut att leva med TS för jag hade garanterat lämnat min man om han o hans familj hade resonerat så om barn sen tidigare.

Spelar ingen roll om barnen är vuxna eller inte.
    Dom tillhör väl familjen lika mkt för de.
    Dags för TS att inse de.
    Man väljer inte in sina egna/genensamma barn o stänger ute barn sen tidigare.
    Å de spelar ingen roll hurvida relationen ser ut sen innan mellan dom.
    Hur välkomna känner dom sej då i en sån familj.
    helt sjukt.
    Stackars barn!!!
  • Iam
    Csillag skrev 2012-01-05 16:10:32 följande:
    Går man in i ett förhållande med barn sen tidigare så ska dom barnen oxå räknas tillhöra familjen.
    Heltsjukt att ens pappan står ut att leva med TS för jag hade garanterat lämnat min man om han o hans familj hade resonerat så om barn sen tidigare.

Spelar ingen roll om barnen är vuxna eller inte.
    Dom tillhör väl familjen lika mkt för de.
    Dags för TS att inse de.
    Man väljer inte in sina egna/genensamma barn o stänger ute barn sen tidigare.
    Å de spelar ingen roll hurvida relationen ser ut sen innan mellan dom.
    Hur välkomna känner dom sej då i en sån familj.
    helt sjukt.
    Stackars barn!!!
    Som sagt. 
    Det är inte bara lite förmätet av dig att döma som du gör. 
    Du går inte på fakta du går på dina egna högst fiktiva fördomar och dömer sedan ut ts. 

Var i denna tråd kan du läsa ut att dom vuxna barnen inte är en del av familjen?
    Eller att TS stänger ut några barn sen innan? Eller att dom vuxna barnen inte är välkomna?
    Det är antaganden som du gör, som det inte finns någon grund till. 
  • munterlitensak
    Iam skrev 2012-01-05 16:12:46 följande:
    Som sagt. 
    Du går inte på fakta du går på dina egna högst fiktiva fördomar och dömer sedan ut ts. 

Var i denna tråd kan du läsa ut att dom vuxna barnen inte är en del av familjen?
    Eller att TS stänger ut några barn sen innan? Eller att dom vuxna barnen inte är välkomna?
     Skillnad på 26 år av delaktighet från t.ex. min pappa på 2 år hos TS....
  • Iam
    munterlitensak skrev 2012-01-05 16:15:08 följande:
     Skillnad på 26 år av delaktighet från t.ex. min pappa på 2 år hos TS....
    Så är det ju, man måste ju se till helheten. 

Hade TS bonusbarn varit en del av av hennes familj i många år, och växt upp med TS mamma som någon slags bonusmomor så hade ju situationen varit annorlunda.
    Men nu handlar det om två unga vuxna som inte har någon relation till TS mamma.
    Varför ska då inte TS kunna ta ett kort på mormorderns barnbarn enbart som hon ska kunna hänga på väggen.  
  • Csillag
    Iam skrev 2012-01-05 16:12:46 följande:
    Som sagt. 

Om man inte räknar in sina bonusbarn i en sån sak som fotografering och barnen inte har nån kontakt knappt med släkten så är de inte svårt att lägga ihop ett o ett.

Å sen kan jag tillägga att jag jobbar med grupper innom konflikter,par som går isär,par som träffats o de finns barn med i bilden sen innan och som planerar/fått gemensamma på barnavådscentralen och mödravårdscentralen
    Blev rekomenderad denna tjänst med väldigt bra omdömmen och då jag sj lever upp till de jag lär ut.
    Så kom inte o säg så mkt du inte vet nått om.
    Flesta av mina par har löst sina konflikter som kan uppstå och har de idag bra med ekonomi o allt annat som har med bonusbarn och mellan dom sj att göra.
  • Iam
    Csillag skrev 2012-01-05 16:21:53 följande:
    Om man inte räknar in sina bonusbarn i en sån sak som fotografering och barnen inte har nån kontakt knappt med släkten så är de inte svårt att lägga ihop ett o ett.

Å sen kan jag tillägga att jag jobbar med grupper innom konflikter,par som går isär,par som träffats o de finns barn med i bilden sen innan och som planerar/fått gemensamma på barnavådscentralen och mödravårdscentralen
    Blev rekomenderad denna tjänst med väldigt bra omdömmen och då jag sj lever upp till de jag lär ut.
    Så kom inte o säg så mkt du inte vet nått om.
    Flesta av mina par har löst sina konflikter som kan uppstå och har de idag bra med ekonomi o allt annat som har med bonusbarn och mellan dom sj att göra.
    Om du jobbar med det du jobbar med tycker jag det är oerhört skrämmande att du svarar som du gör i denna tråd!! 
  • Csillag
    Iam skrev 2012-01-05 16:25:45 följande:
    Om du jobbar med det du jobbar med tycker jag det är oerhört skrämmande att du svarar som du gör i denna tråd!! 
    Står för mina åsikter o de har jag alltid gjort.
    Om ja formulerar saker lite hårdare privat så betyder inte de att jag gör de när jag arbeta.men åsikterna o erfarenheten är dessamma.
    dessutom möter man olika par,olika känsliga,olika problem osv.

Har inte fått några klagomål med paren jag har hand om.
    O resultaten har bara vari positiva.De handlar inte om 1 möte med paren utan man arbetar med paren så länge de behövs.
    alla är olika.
    vi har dessutom teraputer,psykologer och familjerådgivare vid sidan av den här delen som dom har tillgång till både under möterna och efteråt.
    Där får dom välja vem dom ska gå till isf,om de ska vara enskilt lr gemensamt.
    Flesta börjar enskilt,övergår till gemensamt och efter alla möten i gruppen och kommit till slutpunkten så funderar de bra.
    Paren får dela med sej till dom nya paren som kommer in om erfarenheterna av samtalen.
    Och vi driver inte strikt grupp med enbart prat prat prat prat utan när vi träffas genensamt alla paren så diskuteras de öppet.
    Detta har visat sej positivt både för förhållanden,äktenskapen,både för männen o kvinnorna då dom kan alla bolla tankar o känslor med varandra.

så tyvärr så måste jag faktist säga att du har fel för jag har tillräckligt med kött på benen för att veta vad jag pratar om.
  • Iam
    Csillag skrev 2012-01-05 16:41:18 följande:
    Står för mina åsikter o de har jag alltid gjort.
    Om ja formulerar saker lite hårdare privat så betyder inte de att jag gör de när jag arbeta.men åsikterna o erfarenheten är dessamma.
    dessutom möter man olika par,olika känsliga,olika problem osv.

Har inte fått några klagomål med paren jag har hand om.
    O resultaten har bara vari positiva.De handlar inte om 1 möte med paren utan man arbetar med paren så länge de behövs.
    alla är olika.
    vi har dessutom teraputer,psykologer och familjerådgivare vid sidan av den här delen som dom har tillgång till både under möterna och efteråt.
    Där får dom välja vem dom ska gå till isf,om de ska vara enskilt lr gemensamt.
    Flesta börjar enskilt,övergår till gemensamt och efter alla möten i gruppen och kommit till slutpunkten så funderar de bra.
    Paren får dela med sej till dom nya paren som kommer in om erfarenheterna av samtalen.
    Och vi driver inte strikt grupp med enbart prat prat prat prat utan när vi träffas genensamt alla paren så diskuteras de öppet.
    Detta har visat sej positivt både för förhållanden,äktenskapen,både för männen o kvinnorna då dom kan alla bolla tankar o känslor med varandra.

så tyvärr så måste jag faktist säga att du har fel för jag har tillräckligt med kött på benen för att veta vad jag pratar om.
    Jag vidhåller min åsikt. 
    Med tanke på hur du dömer ut människor här, baserat på fiktiva fakta, påhittat av dig själv så är det skrämmande att du jobbar med att hjälpa människor.
    Förhoppningsvis har du ett annat förhållningssätt här än vad du har i din yrkesroll. Men det är fortfarande mycket skrämmande att du, med den erfarenhet du säger dig ha, resonerar och dömer som du gör. Speciellt med tanke på att du inte tar någon som helst hänsyn till situation och individ.  
  • JoWiAn

Alla familjer är väl olika..... Hade min sambo och gått isär så hade jag inte uppskattat att någon annan tog på sig mammarollen för min son. Han har en mamma, mormor osv. Min sambo har 2 barn sen innan. DE har sin mamma. Jag är inte deras mamma och låtsas inte vara det. De har dessutom en mormor som de är barnbarn till. Min sons mormor är inte deras mormor och vi skiljer på det. Men det verkar som att bonusbarn måste ha dubbel uppsättning av allt annars är det synd om dom. Det är inte synd om min son när de följer med sin mormor på semster. Nä han får sin "mormor del" av sín mormor som de i sin tur inte tar del av!

Svar på tråden Kort på barnbarnen - bonusar med??