• Mamman02

Kort på barnbarnen - bonusar med??

Min mamma fyller 60 år om ett tag, och jag och min syster har bestämt att vi ska gå till fotografen och ta kort på barnbarnen. Min syster har 1 barn och jag har då 3 barn (biologiska).
    Sen har min man 2 stora barn, en på 17 och en på 20.

Hur ska vi göra? Min mamma har ju faktiskt bara 4 barnbarn och inte 6? Först var det självklart för mig att bara ta kort på dessa 4 barn, men sen blev jag lite osäker...

Råd tack!     

• Svar på tråden Kort på barnbarnen - bonusar med??
  • Csillag
    Emma 761 skrev 2012-01-03 16:52:54 följande:
    men seriöst!
    varför har ni ungen hemma hos er då om ni inte ser henne som en i familjen?
    snacka om att ungen kommer få psykproblem i tonåren när hennes familj inte ser henne som en i familjen ens...
    för mina föräldrar och släktingar ser de som en självklarhet för hon är en i familjen även om hon inte är deras eller har någon släktrelation med dem. hon har varit med på släktträffar och firat högtider med oss när vi firat med min släkt.
    Håller med dej fullständigt!!!
    Samma sak hos oss.
  • Csillag
    Emma 761 skrev 2012-01-05 09:09:10 följande:
    då vet ja hur ja ska behandla mitt bonusbarn i fortsättningen då....
    tur de finns vettiga personer som du som anser bonus tillhör lika mkt dom oxå.
  • Emma 761
    Csillag skrev 2012-01-05 12:46:40 följande:
    tur de finns vettiga personer som du som anser bonus tillhör lika mkt dom oxå.
    du menar människor med hjärnceller.....
  • munterlitensak

Vi har alltid räknat in min storasyster som en del av familjen. Även på min farmors sida. Så ALLA ska med! Min farmor fick ett armband där alla tre namnen stod inristade! Hon blev skit glad!! Har mormor en relation till hans barn så anser jag inte att dina bonusbarn ska särskiljas från de andra barnen! 

• Iam

Ni som kommenterat lite senare här i tråden.
    Ni tycker inte att ni tar det till helt orimliga proportioner och blandar ihop fakta med fiktion?

Ts har funnits med i bilden i två år. 
    Ts bonusbarn är vuxna och den ena har redan flyttat hemifrån.
    Ts släkt har ingen relation till ts bonusbarn, vilket även gör att bonusbarnen inte har någon relation till TS släkt. 
    Ts mamma är inte mormor till bonusbarnen och kommer förmodligen heller inte ses som någon bonusmormor då barnen är så stora. Inte ens barn längre.

varför ska då dessa vuxna individer vara med på ett foto över barnbarnen som ska hänga på mormors vägg?
    En mormor som inte är mormor till dessa individer och som dessa individer inte har någon relation till?

Ni får väl ändå försöka tänka ut efter situation.  

• Iam
    munterlitensak skrev 2012-01-05 15:49:05 följande:
    Vi har alltid räknat in min storasyster som en del av familjen. Även på min farmors sida. Så ALLA ska med! Min farmor fick ett armband där alla tre namnen stod inristade! Hon blev skit glad!! Har mormor en relation till hans barn så anser jag inte att dina bonusbarn ska särskiljas från de andra barnen! 
    Fast nu finns det ingen relation, och barnen är inte barn utan vuxna. 
  • munterlitensak
    Iam skrev 2012-01-05 15:54:42 följande:
    Fast nu finns det ingen relation, och barnen är inte barn utan vuxna. 
    Jaha...! Nej, jag engagerade mig inte i att läsa alla kommentarerna. Men nej, jag anser att bonusarna inte ska vara med.
  • JoWiAn

Jag hade tagit på min mammas barnbarn, alltså inte bonusarna! De har väl förmodligen mor och far föräldrar de med.

• Csillag
    Emma 761 skrev 2012-01-05 15:46:48 följande:
    du menar människor med hjärnceller.....
    Precis
  • Iam
    Csillag skrev 2012-01-05 16:04:14 följande:
    Precis
    Ni är inte så lite förmätna som har så mycket fördomar. 
Svar på tråden Kort på barnbarnen - bonusar med??