• Mamman02

Kort på barnbarnen - bonusar med??

Min mamma fyller 60 år om ett tag, och jag och min syster har bestämt att vi ska gå till fotografen och ta kort på barnbarnen. Min syster har 1 barn och jag har då 3 barn (biologiska).
    Sen har min man 2 stora barn, en på 17 och en på 20.

Hur ska vi göra? Min mamma har ju faktiskt bara 4 barnbarn och inte 6? Först var det självklart för mig att bara ta kort på dessa 4 barn, men sen blev jag lite osäker...

Råd tack!     

• Svar på tråden Kort på barnbarnen - bonusar med??
  • Krussidullan

Om det ska vara ett kort på barnbarnen så ser jag inte anledningen till att ha med andra barn på fotografiet?
    Inte heller en hund, grannen eller en barndomskamrat hur ofta de än träffar barnbarnen.

• Emma 761
    Dixie skrev 2011-12-23 15:58:01 följande:
    med det är ju inte samma sak - detta foto skulle vara en present till mormorn.
    men seriöst!
    varför har ni ungen hemma hos er då om ni inte ser henne som en i familjen?
    snacka om att ungen kommer få psykproblem i tonåren när hennes familj inte ser henne som en i familjen ens...
    för mina föräldrar och släktingar ser de som en självklarhet för hon är en i familjen även om hon inte är deras eller har någon släktrelation med dem. hon har varit med på släktträffar och firat högtider med oss när vi firat med min släkt.
  • Fanny b

Emma 761 skrev 2012-01-03 16:52:54 följande:
    men seriöst!
    snacka om att ungen kommer få psykproblem i tonåren när hennes familj inte ser henne som en i familjen ens...
    för mina föräldrar och släktingar ser de som en självklarhet för hon är en i familjen även om hon inte är deras eller har någon släktrelation med dem. hon har varit med på släktträffar och firat högtider med oss när vi firat med min släkt.
    Familjer består av olika individer, som har olika relationer med varandra. En släkträff i en familj kan bestå av ens föräldrar, mor/far-föräldrar, syskon, kusiner etc i ett fall, I ett annat fall består släktträffen av ens föräldrar, syskon och mor/far-föräldrar, för ens föräldrar har inget behov av att träffa sina syskon så ofta.

Samma sak här, i ts fall har inte hennes mamma en relation med bonusbarnen, och då fotografiet är en present till henne, så finns det ingen anledning för bonusbarnen att vara med på det.  
  • Csillag

vi ger aldrig bort bilder/förstoringar på barnen i julklapp om inte alla barnen är med på bilderna.

min man o jag har tvillingar födda 2006 genensamt o jag har en dotter oxå sen innan som är född 2001.
    min man har funnits med sen hon va 3 år,och har aldrig särbehandlat något av barnen.

vi är en familj o alla barnen är värda lika mkt.
    mina svärföräldrar satte sej emot de tll en början.dom insåg sen att de va ALLA barnen eller inga barn.
    Min dotter ser min man som sin pappa även om hennes riktiga pappa är med i bilden oxå.
    Hon ser de som en bonus..hon har två pappor.

min man skulle aldrig acceptera att enbart tvillingarna hängs upp på väggen.

• Ess
    Emma 761 skrev 2012-01-03 16:52:54 följande:
    men seriöst!
    Men hallå, den ena ungen har flyttat hemifrån och den andra känner inte ens ts mamma. Hur kul är det att få en bild med totalt okända personer på!
    Varför skulle dom ens vilja lägga sin tid på att bli fotade åt en dom inte känner. Det är att dra den sk familjebilden långt över löjlighetens gräns.
  • Emma 761

med andra ord så hör bonus barn inte till familjen och ska därför heller inte få vara med på nått överhuvudtaget... got it!!!

• Emma 761

då vet ja hur ja ska behandla mitt bonusbarn i fortsättningen då....

• Ess
    Emma 761 skrev 2012-01-05 09:08:13 följande:
    med andra ord så hör bonus barn inte till familjen och ska därför heller inte få vara med på nått överhuvudtaget... got it!!!
    Det är två vuxna som ts mamma inte har någon form av relation till alls. Varför skulle hon vilja ha dem på bild??
    Jag skulle aldrig komma på tanken att skicka bilder på min mans vuxna barn till min släkt, för dom känner inte varann. Lika lite som jag skulle ge hans barn en bild på tex min moster.
  • Emma 761

men hur vet vi att inte de vuxna barnen funnits med i bilden när de var lite yngre då?
    de står ju inte, eller hur... så är de verkligen så självklart då....

• Ess

Enligt ts inlägg nr 10 så har dom varit med i bilden i två år. Den stora har aldrig bott hos dem och ingen av dem har någon större kontakt med ts mamma.

Svar på tråden Kort på barnbarnen - bonusar med??