Emma 761 skrev 2012-01-06 10:49:46 följande:
men du och ett antal andra på detta forum får de och låta som att de är en självklarhet att ignorera sitt bonusbarn och att de är helt ok att inte se barnet som en i familjen.
ni får de att låta som att de är ok att ignorera barn som inte är ert eget.
ja jag kanske formulerade mig fel men min kommentar var i ren allmänhet och för att ja blev arg över hur en del av er tänker.
tänk på barnet och inte er själv. barnen kommer först.
vi har ingen dryg attityd, vi tänker på barnen. även de som inte är våra biologiskt.
de är heller inte nedvärderande, vi förstår bara inte hur ni tänker eftersom de låter så själviskt och nedvärderande att totalt utesluta någon från familjens aktiviteter och roligheter bara för att de inte är era biobarn.
inkludera era bonusbarn för fan! annars får ni dem bara och må dåligt resten av sitt liv.
en vacker dag så kanske de faller under den kategorin av bonusbarn som slår ihjäl sin familj för att de blivit så pass illa behandlade under sin uppväxt eller också skiter i att prata med er mer eller ens vill ha någon kontakt med er när de blivit så gamla så de får flytta hemifrån.
ja är själv ett bonusbarn därför blir ja också extra förbannad...
SLUTA NU!
De sk barnen det rör sig om har flyttat hemifrån och det var inte direkt igår dom flyttade. Det är omöjligt att behandla någon illa under uppväxten, speciellt när man inte ens kände dem då. Ev felbehandling får deras föräldrar stå till svars för.
Du påstår på fullt allvar att, ponera: Jag flyttar ihop med din pappa imorgon!
Min mamma fyller år och jag fotar mina barn dvs hennes barnbarn, då vill du va med på bilden??
Trots att du inte har någon kontakt med henne eller ser henne som din mormor, hon känner inte dig heller mer än vid namn och att du är barn till xx.
Får du inte stå med bredvid mina småbarn så kommer du att må dåligt resten av livet!
Jo men så att.............................
Detta är också en tråd som spårat ut nåt hemskt. Jag kan inte svara för alla, men det finns troligen inte så många som skulle stryka ett barn som varit med under många år och där styvmormodern har kontakt med barnet i fråga.