• Mamman02

Kort på barnbarnen - bonusar med??

Min mamma fyller 60 år om ett tag, och jag och min syster har bestämt att vi ska gå till fotografen och ta kort på barnbarnen. Min syster har 1 barn och jag har då 3 barn (biologiska).
    Sen har min man 2 stora barn, en på 17 och en på 20.

Hur ska vi göra? Min mamma har ju faktiskt bara 4 barnbarn och inte 6? Först var det självklart för mig att bara ta kort på dessa 4 barn, men sen blev jag lite osäker...

Råd tack!     

• Svar på tråden Kort på barnbarnen - bonusar med??
  • LinnV

Vi har gjort kalender till några av min sambos släktingar i julklapp, då har vi med några bilder på min dotter som är bonus för de..

• Furstinna

Jag tycker du ska ta på fyra av dem. Er mamma har ju som du själv säger 4 barnbarn.

• Mamman02
    LinnV skrev 2011-12-22 10:41:40 följande:
    Vi har gjort kalender till några av min sambos släktingar i julklapp, då har vi med några bilder på min dotter som är bonus för de..

Ok, fast jag tycker nog att det är lite skillnad på en kalender och en förstoring som är menad att sitta uppe... 
  • Mamman02
    Furstinna skrev 2011-12-22 10:42:23 följande:

Jag tycker du ska ta på fyra av dem. Er mamma har ju som du själv säger 4 barnbarn.

Ja, det lutar nog åt det...
  • Tjohalia

Det beror väl på vad hon har för relation till bonusbarnen tänker jag... Har dom funnits med i bilden väldigt länge? Ibland är inte blodsbanden det viktigaste.

Flicka 050414 * Pojke 070309
  • Jennilie

hur käner din mamma inför bonusbarnen? Har hon tagit dem till sig? isf kanske hon tycker det är konstigt att de inte är med.

• Litet My
    Tjohalia skrev 2011-12-22 10:46:58 följande:
    Det beror väl på vad hon har för relation till bonusbarnen tänker jag... Har dom funnits med i bilden väldigt länge? Ibland är inte blodsbanden det viktigaste.
    Tänker lite samma sak.

Min svärmor har tex funnits med sedan min son var 1,5 år och tagit honom till sig som barnbarn även fast han inte är det biologiskt, jag skulle fått stora protester från henne om jag uteslutit honom...hade sonen däremot varit äldre,inte haft den fina kontakt som de har osv så kanske lägt varit annorlunda
  • Sanningsdan

Skulle vi ta foton till mormor/morfar och farmor/farfar så skulle vi ta utan bonusar. De har ingen särskild relation till våra resp bonusbarn.

• bananflugan82

Oj. Ja, jag hade nog också funderat på relationen mellan henne och bonusbarnen. Har dom funnits i hennes liv länge och ses som barnbarn så är det ju självklart att dom ska vara med. Eller fråga barnen själva vad dom vill/tycker? Dom är ju så stora menar jag.

Min mamma ser min mans dotter som sitt barnbarn så här hade vi ju haft henne med på bilden, hon är 16 år. och våra tvillingar är 2 år.  

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
  • Mamman02
    Jennilie skrev 2011-12-22 10:56:45 följande:
    hur käner din mamma inför bonusbarnen? Har hon tagit dem till sig? isf kanske hon tycker det är konstigt att de inte är med.

De har funnits med i bilden i snart två år. 20-åringen bor inte hemma längre (har aldrig bott hos oss).
    De har inte jättenära relation, hon ser de nog inte som sina barnbarn utan som min mans barn.  
Svar på tråden Kort på barnbarnen - bonusar med??