• Pastell

Vi som försökt ett tag utan plus

Försöker skrev 2012-10-30 19:17:41 följande:
    Halloj, nu är utredningen igång! Tjoho! Skrattande Jag har pco, who knew... Och fertilitetsläkaren trodde det hade att göra med mina långa och oregelbundna cykler. Jag har få av de "vanliga" symptomen för pco, därför har tanken inte ens slagit mig. Men fick göra ultraljud direkt och det var inga tvivel.

Nu ska maken lämna spermaprov i veckan på sjukhuset och jag ska ta alla blodprover i dag 3 av menscykeln (runt den 12 nov). Därefter börjar jag hormonbehandling. Därefter IVF. Nu har vi en plan! Känns bättre än på många år! {#emotions_dlg.flower} 
    Härligt att ha en plan framför sig! Det gick fort
  • Pastell

Försöker: Jag hade sådana äggstockar i maj,särskilt på högra äggstocken och jag tror inte jag har haft äl särskilt ofta,de trodde inte dom heller. Men efter att ha gått ner 9 kg och när jag gjorde spolningen så hade det helt plötsligt försvunnit. Mina äggstockar såg "normala ut" och jag TROR jag fått äl igen. Men börjar tvivla faktiskt ändå,tror kanske inte äggen släpper eller nått....återstår att se.

• Pastell
    rasmusmamma2010 skrev 2012-10-30 20:13:34 följande:
    Tack så mycket. Okej, kul att se att det inte bara är jag som har de problemen.
    Min läkare sa att utredningen bara skulle ta ca 3 veckor och jag får den i veckan efter att jag har ringt. En privatmottagning som endast bokar upp sina läkare en vecka i taget, för att slippa köer. Känns skönt att inte behöva stå i köer. Tycker så synd om par som blir tvungna att vänta i evigheter på att få en utredning. Men jag är rädd inför en utredning, för jag ska isåfall få göra bla en spolning av äggledarna och jag är livrädd för att det ska göra ont. Jag har en son sen tidigare och han "blev till" på första försöket vi använde ägglossningstest, så därför blev jag väldigt chockad när jag nu plötsligt hade PCOS äggstockar.
    Oj 3 veckor var snabbt.
    Du behöver inte vara orolig över spolningen, den kändes bara som mensvärk,inte alls farligt . Men jag var grymt nervös innan och läkaren och sköterskan sa att det inte var något att oroa sig över och att jag inte skulle tro på allt jag läst om spolningar
  • Pastell

rasmusmamma: by the way...blev också förvånad över att det skulle visa sig vara svårt för oss att bli gravida då jag blev oplanerat gravid för 5 år sedan som slutade med abort av olika anledningar. Samma man. Då använde vi kondom! (sprack nog)

• Pastell

Maramina: Håller mina tummar på att det inte är spök. Jag vågar mig inte på att gissa faktiskt. Men det kan ju faktiskt vara ett riktigt streck

• Pastell

Du är inte ensam solrosen, har fått vänta sen i maj och har fortfarande inte fått pergo. Även om jag inte har pco kvar....men jag tror min äl är konstig ändå och inte alls säker på nått längre......suck...

• Pastell
    Jenso skrev 2012-10-30 22:40:06 följande:
    Imorgon sa har vi tid att ga igenom resultaten pa vara prover.. Efter det har jag ett fem timmars langt mote pa jobbet kommer bli en lang dag, men hoppas att det kan borja handa nat snart iallafall...
    Håller också tummarna för att dagen kommer  bli bra och ni får bra svar och hjälp! Solig
  • Pastell
    Maramina skrev 2012-10-31 06:13:20 följande:
    Nytt test är tagen nu på morgonen. Det var negativt. Så med hög sannolikhet var det ett spökstreck jag fick på gårdagens test.
    KRAM! {#emotions_dlg.flower}

Usch jag drömde inatt att jag plussade, att jag och min bästa vän fick plus båda två och hade samma BF (hon försöker inte ens bli gravid eller nått) Snacka om hur lycklig jag var i drömmen och tänkte, äntligen! Fan.
  • Pastell

Försöker: Tro mig, jag har ingen aning själv. Har också hört att det är något man föds med och inte försvinner. Men, när jag gjorde första vul så såg jag det där pärlbandet på ena äggstocken och han sa jag har pco den läkaren, iallafall på den äggstocken. När jag nu gjorde spolningen för ett tag sedan så var inte det här pärlbandet kvar utan allt såg helt "normalt" ut. Om du förstår. Så jag vet i fan vad jag har eller inte har Tror dock fortfarande jag har svag ägglossning eller nått för är inte säker på att jag får det trots mer symtom. Men det får jag snart veta!

72 dagar: SUPERHÄRLIGT! Åh vad roligt!! {#emotions_dlg.flower}Skål

Bara för att jag gnällde lite om hur sega de är här så har de ÄNTLIGEN hört av sig. Fick brev hem idag, den 14:e ska vi träffa överläkare (öhm,gör man alltid det),vi ska även ta några fler blodprover. Ni som tagit en massa blodprover, vilka tog ni förutom TSH,FSH,samt det där om ni haft äl? Stod aldrig vilka prover det skulle va men det är både jag och mannen.
    Eftersom de ännu inte bad om nytt spermaprov antar jag att hans var bra. Men det får vi reda på den 14:e garanterat! ÄNTLIGEN!

• Pastell

Rubella tog jag också, på tal om prover. Så vad mer tar man?

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus