Vi som försökt ett tag utan plus
Gällande träffen spelar det inte så stor roll för mig vad vi gör, bara jag får träffa er! :)
Härligt! Jag hade sett fel på tiden så 9.30 är det min tur, sen ska jag jobba så jag skriver sen hur det gick.
Tack till er som kommenterat mitt TSH, det var ju en väsentlig skillnad! Och även om det är som Maramina säger, att ett högt värde inte behöver betyda fertilitetsproblem så är det kanske av högsta betydelse för mig eftersom jag har så pass många år av misslyckade försök bakom mig. Det ger lite hopp. För det är ju egentligen det första som läkaren riktigt "hittat". PCO är ju inte bra förstås men det säger ju inte så mycket om nu ÄL fungerar skapligt. Jaja, får invänta det nya provsvaret.
Solrosen - min temp var bara 0,2 grad högre än igår nu kl 6! Och stickan var fortfarande minst lika positiv som igår...
Nu är jag hemma från jobb och läkarbesök. Men luften gick ur mig och det känns som mitt sista hopp försvann. Jag hade ju hoppats på att han skulle hitta bakterier så jag kunde få en AB-kur och sen vänta på plusset. Men han såg inget onormalt, inte i microskåpet heller. Han har dock tagit en odling som han skickat iväg, så jag får vänta på svar. Men om det inte är något vad är då fel? Det kan väl ändå inte vara normalt att ha brunaktiga flytningar som svider och luktar fränt emellanåt. Jag kan inte ens ha vita byxor på sommaren då det blir bruna fläckar på. Han sa att det kan vara ph-värdet som förändras ibland, tex efter sex och att det är därför jag upplever att det svider. Men det är ju var och varannan dag. Och brunaktiga flytningar har jag ju jämt. Han kallade det för vaginos, är det skillnad på det och bakteriell vaginos?? Han sa att det är ingen infektion utan en förändring i ph-värdet och inget man kan behandla. Känner mig deppig nu, ska jag få ha det så här hela livet och varför blir jag inte gravid :( Fick inte erbjudande om utredning, ta prover eller något och kom mig inte för att fråga. Blev helt ställd.
Haha tur att varken jag eller barnen gillar paprika då. Nu fick jag ju en jättebra ursäkt till att aldrig mer äta det :)
Nellin: Usch vad jobbigt när kroppen bråkar så där. Jag hoppas det rättar till sig snarast!
Själv är jag frustrerad och otålig, inne i en sådan där period där jag bara måste vara gravid, nuuuuu, eller helst för tre månader sedan :) Jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen, blir sur och irriterad på alla och känner mig ledsen. Ingen lust med något. Väntar på äl och hur jobbigt det än är att inse att det inte tagit sig igen, så vill jag att äl ska vara över nu så vi iaf har en ny chans igen.